Land rover discovery 2.0D SD4 HSE
Trendovski tradicionalist
- Zaradi mogočne podobe se zdi, da se postavlja nad nemške tekmece
- Z zmogljivo in prepričljivo tehniko se odlično odreže tako na cesti kot terenu
- Štirivaljni turbodizel, oprema HSE in nekaj dodatkov pomeni ceno dobrih 80 tisočakov
Sreda, 18. april 2018
Pa naj še kdo reče, da se je discovery pomehkužil! Resda ni več tisti robustni, brezkompromisni terenec, a še vedno prileze presenetljivo daleč in tudi na cesti prav pretirano ne krni voznega in drugega udobja. Roko na srce – če potrebujete kleno delovno žival, potem je tu defender (trenutno sicer ni v ponudbi), discovery pa poleg obilice prostora nudi dobršno mero prestiža – do neke mere celo na ravni range roverjev.
Pri obliki naj vsak sodi po svoje, a prav gotovo ne morete oporekati, da je s svojimi skoraj petimi metri dolžine ter širino in višino, s katerima vidno prekaša tekmece, mogočen avtomobil. Sedi se visoko, pregled nad dogajanjem pred vami je zato odličen, prostora je zlasti na sprednjih dveh sedežih v izobilju. V vse smeri! Tudi potniki v drugi vrsti se ne bodo prav dosti pritoževali, morda le nad precej visokim podom in zato razmeroma pokrčenimi koleni. Zadnja dva sedeža v prtljažnem prostoru
pa sta nekoliko skromnejša. Prtljažnik je sicer razkošno odmerjen (ob zloženih vseh sedežih zadnjih dveh vrst meri celo več kot 2,4 kubičnega metra), temeljito obdelan in podprt z elektriko. Ta namreč pomika velika in težka vrata, ki so zdaj izdelana iz enega kosa. Značilno dvojno odpiranje (zgornji del navzgor, spodnji navzdol) nadomešča pomična polička, ki se, prav tako z elektriko, spusti v vodoraven položaj. Angleži, vsaj pregovorno, ljubijo piknike v naravi, pa tudi kakšne druge z naravo
povezane prostočasne dejavnosti. Uporabite jo kot klop – brez skrbi, prenese do 300 kilogramov.
Med vožnjo po cesti je precej udobnejši od predhodnika, a zato vseeno ne zanemarja terenskih zmogljivosti.
Travnik, blato, pesek, sneg … Pa saj ni pomembno! Na širokem grebenu med sprednjima sedežema je pregledno nameščen vrtljiv gumb sistema za izbiro med petimi programi. Z njimi delovanje vsega omenjenega, tudi motorja in menjalnika, prilagodite specifičnim zahtevam različnih podlag. Tudi vožnji po asfaltni cesti, kjer zdaj nimate več občutka, da z gojzarji hodite po zloščenem parketu, temveč je vožnja v tem pogledu udobnejša in razmeroma mehka. Bodimo pošteni, terenci, ne glede na zmogljivosti,
na cesti pač prebijejo največ časa. Vseeno se discovery tu precej pozibava in tekmecev nemških znamk glede cestnih voznih lastnosti zagotovo ne dosega popolnoma. A po drugi strani vseskozi vliva občutek, da zmore še precej več, če se vozniku tako zahoče. Vključno z nosilnostjo in vlečnimi zmogljivostmi, saj lahko nanj pripnete kar 3,5 tone težak priklopnik!
Notranjost je urejena in odeta v malodane prestižne materiale. V slogu celotnega avtomobila je arhitekturno morda malce groba, a s kombinacijo vrtljivih gumbov, stikal in večopravilnega, na dotik občutljivega zaslona funkcionalno uporabna. Predali za drobnarije so naravnost ogromni (še posebej zajeten prostor pod pokrovom med sprednjima sedežema), oprema HSE pa dobro založena. Vseeno je za pravi prestiž treba seči še višje oziroma, kot je pri premium vozilih v navadi, poseči po doplačilnih
dodatkih.
Celovito paleto terenskih pripomočkov dopolnjuje sistem z možnostjo izbire med petimi voznimi programi.
Discovery pete generacije smo preizkusili z zmogljivim štirivaljnim turbodizlom, ki pod oznako SD4 razvije 177 kW (241 KM) moči in 500 Nm navora. Kljub precejšnji masi – čeprav je z več kot 2,1 tone lažji od predhodnika – kakšnih posebnih neizpolnjenih želja ne pušča, ustrezno se ujame tudi z osemstopenjsko avtomatiko. Vrtljiv gumb, ki se ob zagonu motorja dvigne iz sredinske konzole, v primerjavi s klasično ročico spet ocenjujemo kot manj posrečeno rešitev.
A to je pač del njegove nravi. Tako kot celota, ki kar nekako zviška gleda na tekmece, še posebej z dodatno zatemnjenimi stekli in velikimi, kar 21-palčnimi kolesi pa jasno izraža svojo samozavest. No, v vsakem primeru je drugačen, poseben, če hočete, in v tem brez dvoma zelo prepričljiv.
Land rover discovery 2.0D SD4 HSE |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1999 ccm, 177 kW (241 KM) pri 4000/min, 500 Nm pri 1500/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4970 x 2073 x 1888 mm; Medos. razdalja: 2923 mm; Pnevmatike: 275/45 R21; Masa/nosilnost: 2115/1015 kg; Prtljažnik: 629–2406 l. |
Največja hitrost: 207 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (EU): 7,8/5,8/6,5 l/100 km; Povprečje na testu: 9,2 l/100 km; Izpust CO2: 171 g/km. |
Cena: osnovni model (discovery 2.0D TD4 S): 55.256 €, testno vozilo: 82.128 €; A-Cosmos, d. d., Ljubljana. |
prostorsko razkošna notranjost, terenske in vlečne zmogljivosti | visok pod v drugi vrsti, vrtljiv gumb menjalnika | brez napak |