Avto.info

Lexus NX300h 4WD F sport premium

Čisti prestiž

  • V svetu prestižnih športnih terencev se NX dizlom zoperstavlja z dovršeno bencinsko hibridno tehniko
  • Po prenovi je podvozje občutno izboljšano, bolj dovršeni so tudi asistenčni sistemi
  • Pogonska tehnika je učinkovita, brezstopenjski menjalnik pa deluje kot cepivo proti športnim ambicijam
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 12. december 2018

Na trgu prestižnih športnih terencev, ki je bil dolgo rezerviran za tri nemške velikane, si je težko izboriti svoj del pogače. A Lexus je to z inovativnim pristopom vseeno uspel narediti, najprej z amerikaniziranim velikanom RX, nato še s kompaktnejšim modelom NX. Oblikovno je bil ta v trenutku pravi hit, smo pa avtomobilski poznavalci vseeno našli kar nekaj stvari, ki se japonskim inženirjem v prvo niso popolnoma posrečile. Ampak, saj zato so prenove! Jim je uspelo v red spraviti še nekaj tistih stvari, ki so nas motile?

Če bi morali izbrati eno samo stvar, ki bi si jo želeli pri modelu NX spremeniti, bi bile to zagotovo vozne lastnosti. Le malenkost bolj dinamična vožnja od počasnega premikanja po mestnih ulicah je namreč izdala, da je neprijetnega pozibavanja odločno preveč, komunikativnost volana pomanjkljiva in v ekstremnih situacijah podvozje nepredvidljivo. Preprosto povedano, NX niti približno ni ponujal vozniških užitkov, ki so pri nemških tekmecih skorajda del serijske opreme. Zato so se Lexusovi inženirji tokrat bolj posvetili temu področju in kot glavno rešitev ponudili elektronsko nadzorovano prilagodljivo vzmetenje. To omogoča mehko udobno vožnjo, ki je nekako sinonim avtomobilov te znamke, po drugi strani je lahko v užitek tudi vožnja skozi ovinke. Razlika med udobno in športno nastavitvijo podvozja je namreč občutna in uspešno spremeni karakter avtomobila.

Lexus NX je odlična alternativa za tiste, ki jih ne prepriča nemška trojica, a s seboj vseeno prinaša nekaj samosvojih posebnosti.


Glede na zunanji videz, ki je po prenovi še nekoliko bolj definiran in modernejši, so dobre vozne lastnosti nekako samoumevne, a ugled hibridnih pogonskih sklopov namiguje ravno obratno. Toyotino kombinacijo bencinskega in elektromotorja nekako bolj povezujemo z lovljenjem »zastonj« kilometrov kot adrenalinskih doživetij. Tokratna kombinacija dveh elektromotorjev in 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika modela z oznako NX300h se spogleduje z obema skrajnostma. Poleg sprednje kombinacije bencinarja in 105-kilovatnega elektromotorja ima še dodatni 50-kilovatni elektromotor za pogon zadnjih koles. Zato je oprijem nekoliko boljši, prenos moči na asfalt pa bolj učinkovit. Edini trn v peti voznikom, ki imajo radi dinamiko, in ta je skupen vsem hibridom znamk Toyota in Lexus, je brezstopenjski samodejni menjalnik. Zanesljiv in tehnično preprost izdelek se sicer izkaže z varčnostjo, a ob priganjanju poskrbi za tuljenje motorja in je vse prej kot športno odziven.

Na srečo ima NX odlično zvočno izolirano kabino, zato hrup motorja skorajda nikoli ni moteč. Izdelava je vrhunska, materiali izbrani, a v samosvojem japonskem slogu in z nekaj dobrodošlega karakterja. Tega zagotavlja tudi izbira rdečega usnjenega oblazinjenja sedežev. Ti so udobni, izdatno nastavljivi in obenem nudijo dober bočni oprijem. Dobro se sedi tako na sprednjih kot zadnjih sedežih, kjer je kolenskega prostora dovolj, nad glavami pa največjim zmanjka kak centimeter ali dva.

Seveda je NX do zob založen s sodobno elektroniko, tako zabavno kot varnostno. Na armaturni plošči kraljuje velik osrednji zaslon, ki mu še vedno ukazuje na dotik občutljiva tablica poleg prestavne ročice. Zanimivo, merilniki so še vedno analogni, le majhen zaslonček s podatki potovalnega računalnika je med njimi. Je pa zato toliko bolj napredna varnostna tehnika, ki vsebuje vse od prepoznavanja prometnih znakov do radarskega tempomata in 360-stopinjskega pogleda okoli vozila. Vse tem in neštetim dodatkom primerna je cena vozila, ki je, glede na ponujeno in predvsem zaradi unikatne drugačnosti, popolnoma na mestu.
 

Lexus NX300h 4WD F sport premium
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2494 ccm, 114 kW (155 KM) pri 5700/min, 206 Nm pri 5700/min; Motor (električni spredaj): sinhronski, s stalnim magnetom, 105 kW (143 KM), 270 Nm; Motor (električni zadaj): sinhronski, s stalnim magnetom, 50 kW (68 KM), 139 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4640 x 1845 x 1645 mm; Medos. razdalja: 2660 mm; Pnevmatike: 235/55 R18; Masa/nosilnost: 1905/395 kg; Prtljažnik: 475–1520 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,2 s; Poraba goriva (EU): 5,4/5,2/5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 8,2 l/100 km; Izpust CO2: 123 g/km.
  Cena:  osnovni model (300h 2WD finesse): 45.450 €, testno vozilo: 63.450 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana.
pogonski sklop, prostornost, poraba menjalnik, multimedijski vmesnik brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.