MAN
MAN tovornjake združuje v konvoje
MAN pod izrazom 'platoonig' razvija sistem za vožnjo tovornih vozil v konvoju, ki razbremeni voznika, povečuje varnost in zmanjšuje porabo goriva.
Torek, 10. julij 2018
Projekt je zaenkrat še v testni fazi, MAN pa ga s podjetjem DB Schenker in visoko šolo Fresenius že preizkuša v realnih razmerah. Preizkus poteka na 145 km dolgem odseku avtoceste A9 med Münchnom in Nürnbergom.
Bistvo projekta je, da se na dolgih vožnjah na avtocesti tovorna vozila združijo v konvoj – vodilno vozilo upravlja voznik, ostala pa mu sledijo s pomočjo brezžične povezave, s pomočjo asistenčnih sistemov vzdržujejo smer in hitrost ter s tem razbremenijo druge voznike.
Sistem smo na še neodprtem delu berlinskega letališča Brandenburg pod vodstvom inštruktorjev MAN preizkusili tudi mi – tako v vlogi vodilnega kot tudi sledečega vozila. Voznik mora zaradi varnosti imeti roke še vedno na volanskem obroču (v prihodnje bi se z ustrezno zakonodajo lahko temu tudi odpovedali, saj s tehničnega vidika ni ovir). Sistem je deloval brezhibno, podrobno pa v tiskani izdaji (AF228-229).
Obenem se pri MAN podajajo tudi v elektrifikacijo svojih vozil – ne le lahkega gospodarskega vozila TGE, temveč tudi težjih tovornih vozil in avtobusov. Električni eTGE bo s ceno slabih 70 tisočakov na voljo v kratkem, električni tovornjak eTGM in avtobus lion’s city pa ob koncu desetletja.