Avto.info

Mazda CX-5 CD 175 AT AWD revolution top

Narejena za vse čute

  • CX-5 druge generacije končno cilja tudi na tiste, ki kupujejo z očmi
  • Med sodobno tehnologijo se je znašlo veliko novosti, a nekateri tekmeci ponujajo še več
  • Kombinacija štirikolesnega pogona in samodejnega menjalnika zahteva zmogljivejšo različico 2,2-litrskega turbodizla 
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 14. januar 2018

O popolnem preobratu Mazde v zadnjih nekaj letih smo dosti pisali in vse pohvale so si prav gotovo zaslužili. A zdaj je prišlo obdobje, ko se rojeva druga generacija avtomobilov t. i. skyactiv dobe, in tokrat jim ne bomo več tako zlahka pogledali skozi prste. Prvi je svojo drugo izdajo dočakal CX-5, ki smo ga preizkusili v izvedbi povsem z vrha ponudbe.

Prvi korak, in ta v razredu športnih terencev še posebej veliko šteje, je bil posodobitev silhuete, ki je sedaj občutno manj kockasta in zadržano preprosta v primerjavi s prvo generacijo. Kljub skoraj enaki dolžini in širini, a z nekoliko nižjo strešno linijo jim je uspelo ustvariti precej bolj privlačen in dinamičen avtomobil. Zdaj ga ne gledajo le zaradi tega, ker je SUV, ampak ker ima na račun ozkih luči agresivno oster pogled in je odet v seksi rdečo kovinsko barvo.

Narejenih je bilo veliko majhnih oblikovnih sprememb, ki skupaj tvorijo na pogled zelo drugačen avtomobil od predhodnika.


Predvsem je dobro to, da Mazdi uspeva tisti premium občutek, ki ga obljublja zunanjost, prenesti tudi v kabino. Oblikovanje je razmeroma preprosto in podrejeno dobri ergonomiji. Če smo se pri prejšnji generaciji pritoževali nad povsem pokončno armaturno ploščo, je sedaj ta precej lepše zaobljena. Tu gre del zaslug osrednjemu zaslonu, ki po novem 'štrli' z vrha, namesto da bi bil vanjo v celoti vgrajen. S tem se je vozniku sprostilo vidno polje, zaslon pa je tako še bolj na očeh. Nas je pa zmotila velikost zaslona, ki s 17,8 centimetri sicer ni ravno majčken, a ima večina tekmecev vgrajene vsaj za palec ali dva večje. Vmesnik za upravljanje s sistemom je enak kot v ostalih modelih, torej soliden, ni pa povsem brez napak. Med njimi je, na primer, brskanje po seznamu radijskih postaj, ki se ob vsaki izbiri zapre in vas vrne v osnovni izbirnik sistema. Pohvalo si zaslužijo gumbi na volanskem obroču, ki jih sicer ni malo, so pa logično in pregledno razporejeni. Desni set je namenjen tempomatu, ki je radarsko podprt in ima funkcijo popolne zaustavitve ter ponovnega speljevanja. Med asistenčnimi sistemi najbolje opremljene različice se najdeta še pomoč pri ohranjanju voznega pasu in sistem za spremljanje mrtvih kotov.

Prostorna kabina zagotavlja udobje štirim odraslim potnikom, medtem ko tisti na sredi zadnje klopi težko uživa. Zajeten sredinski greben med nogami in nekoliko ožji sedež kaj več kot za krajšo pot nista primerna. Po drugi strani je prtljažnik z dobrimi 500 litri prostora družini prijazen, s podiranjem naslonjal zadnjih sedežev pa je povečljiv na 1.620 litrov s povsem ravnim dnom.

Ena od mnogih svetlih točk nove CX-5 so prav gotovo vozne lastnosti, ki uspešno zakrivajo, da je avtomobil visoko nasajen in ima precej mehko vzmetenje. Krmiljenje je natančno, učinkovitemu štirikolesnemu pogonu je v pomoč še sistem G-vectoring control, ki boljši oprijem zagotavlja s hipnim odvzemanjem navora v ovinkih. Vse to, seveda, ni veliko vredno, če pod motornim pokrovom ne brni dober stroj, in v primeru testnega avtomobila je bil to 2,2-litrski turbodizel s 129 kW (175 KM), povezan s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. S spodobnimi zmogljivostmi in zmernostjo pri porabi goriva (povprečje na testu je znašalo dobrih sedem litrov) se je izkazal za solidno izbiro. Brez težav bi shajali tudi z manj zmogljivim dizlom ali celo bencinarjem, pa tudi brez štirikolesnega pogona in samodejnega menjalnika bi šlo. A za štirideset tisočakov si v tem razredu težko predstavljamo avtomobil, ki bi bolj učinkovito razvajal čisto vse čute – tako kot ta. 
 

Mazda CX-5 CD 175 AT AWD revolution top 
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2191 ccm, 129 kW (175 KM) pri 4500/min, 420 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4550 x 1840 x 1680 mm; Medos. razdalja: 2700 mm; Pnevmatike: 225/55 R19; Masa/nosilnost: 1610/533 kg; Prtljažnik: 506–1620 l.
  Največja hitrost:  206 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,5 s; Poraba goriva (EU): 6,7/5,3/5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 7,3 l/100 km; Izpust CO2: 152 g/km.
  Cena:  osnovni model (CX-5 G165 emotion): 23.990 €, testno vozilo: 40.630 €; MMS, d. o. o., Ljubljana
videz, vozne lastnosti, poraba multimedijski sistem brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.