Avto.info

Mazda MX-5 RF G160 revolution top in mazda MX-5 G130 revolution

Trda ali mehka?

  • Skušali smo ugotoviti, katerega bi izbrali – klasični roadster s platnom ali izvedbo s trdo pomično streho
  • Nova različica se imenuje RF in za bolj vsestransko uporabnost terja izjemno majhen davek
  • Da je bilo vse skupaj bolj zanimivo, smo primerjali tudi različni motorni izbiri
Nedelja, 26. november 2017

Mazda MX-5, ponekod poznana tudi kot miata, je eden najboljših avtomobilov vseh časov. Če ne drugače, je to potrdilo več kot milijon kupcev, ki so ta avtomobil že kupili. Da ne bo pomote, s tem ne trdimo, da je najbolj uporaben, vsestranski ali ekonomičen. Te lastnosti pripisujemo večmilijonskim rekorderjem, je pa prav MX-5 gotovo odgovoren za največ nasmehov, užitkov in izživetih fantazij.

Slabe štiri metre dolg avtomobilček z dvema sedežema je avtomobil za puriste, ki so vajeni odrekanja. A to ne pomeni, da z odprtimi rokami ne sprejmejo kakšne rešitve izven klasičnih okvirov. Dokaz za to je različica RF s trdo pomično streho, ki pa, za razliko od tovrstne izvedbe prejšnje generacije, nima zapletenega strešnega mehanizma, ampak so Japonci tokrat ubrali nekoliko drugačno rešitev. To sicer že poznamo, saj so jo uporabili mnogi drugi avtomobili, zdi pa se, da so pri Mazdi precej več pozornosti posvetili njenemu videzu. Strešni sistem v slogu targe pomeni, da se ob odpiranju pospravi le povsem zgornji del, medtem ko zadnji del ostane tam, kjer je bil. Na ta način so dosegli, da je RF od strani videti kot klasični kupe. MX-5 je s tem dobil kupejevsko izvedbo, ne da bi se zato moral odpovedati svojemu osnovnemu poslanstvu.

Že beseda fastback v imenu (RF – rectractable fastback) pove, da so želeli narediti nekaj, kar bo z zaprto streho močno spominjalo na športni kupe.


Dve karoserijski različici sta za nekatere zelo podobni, za druge pa svetove narazen. Vsaka ima ogromno privržencev, katerih razlogi za izbiro ene izmed njiju so povsem utemeljeni. Če je prej veljala izvedba s trdo pomično streho za precejšen kompromis, je zaradi novega sistema sedaj zgodba nekoliko drugačna. Izvedba RF namreč na račun trde strehe pridobi le 45 kilogramov, kar je izjemen dosežek. V praksi dodatne mase skorajda ni mogoče občutiti, saj je RF med ovinki prav tako lahkotno in natančno vodljiv avtomobilček. Morda je podvozje nastavljeno za odtenek mehkeje in zato bolj udobno, kar se pravzaprav ujema z bolj vsakdanje uporabnim pristopom.

Kar zadeva kabinski del, sta obe izvedbo skorajda povsem enaki. Bolj ali manj je razlika med njima le v gumbu za električni pomik strehe. Prostora je tudi v izvedbi s trdo streho le za dva največ 185 centimetrov visoka človeka, več kot 190 centimetrov visoki pa se bodo v teh avtomobilih soočili s precejšnjim trpljenjem. Odlagalnih mest v precej utesnjeni kabini ni veliko, a se za telefon in nekaj drugih drobnarij vedno najde prostor. Če ne drugače, sta na voljo še dva zaprta predala med sedežema. Nič bolj radodaren ni niti prtljažnik s 130 litri prostora, ki je enako velik pri obeh različicah. Opazili pa smo, da ima roadster nekoliko večjo odprtino za dostop kot RF, a v praksi zaradi tega prtljažnik ni nič manj uporaben.

Za trdo streho nad glavo je treba plačati 2.500 evrov več kot za platno.


Vsakokrat, ko smo pisali o kateri koli generaciji mazde MX-5, smo vselej hvalili uživaške vozne lastnosti, ki so v veliki meri posledica lahke zasnove. Prav zaradi tega nikoli ni bilo potrebe po velikem motorju, saj za nasmeh na obrazu voznika poskrbijo neposreden volanski mehanizem, lepo uglašeno podvozje in natančna ročica menjalnika z izredno kratkimi hodi. Tudi četrta generacija ima vse to, vključno z razmeroma skromnima motornima različicama. Osnova je 1,5-litrski štirivaljnik s 96 kW (130 KM), ki je poganjal testno različico z mehko streho. Motor ima veselje do vrtenja in največjo moč doseže šele pri visokih 7.000 vrtljajih, avtomobil pa prek zadnjih koles do 100 km/h požene v 8,3 sekunde. Sledi o podhranjenosti torej ni, ga je pa vseeno treba kar pošteno priganjati, zlasti če želimo, da se zadek razigra. Nekoliko drugačen je dvolitrski stroj enake zasnove, ki je poganjal testno izvedbo RF. Ta zmore 118 kW (160 KM) pri 6.000 vrtljajih in za pospešek do stotice potrebuje le 7,5 sekunde. Z večjo zalogo moči je lahko v zavojih precej bolj podivjan, vključno s kakšnim daljšim nadzorovanim zdrsom (pri tem mu pomaga delna zapora diferenciala), predvsem pa omogoča bolj udobno in malenkost tišjo vožnjo, ko ga ne priganjate. Seveda k temu nekoliko doprinese tudi trda streha, a vseeno manj, kot bi si morda mislili. Zagotavljanje kar se da majhne mase avtomobila pač zahteva svoje tudi pri zvočni izolaciji.

Po istočasnem druženju z obema karoserijskima izvedbama, ki ju je za povrh poganjal tudi drugačen motor, smo bili v uredništvu vse prej kot sklepčni glede najboljše izbire. Dejstvo je, da zna povsem osnovna izvedba s šibkejšim motorjem in platneno streho pričarati ravno toliko veselja kot najzmogljivejša in najdražja različica RF. Glavna ugotovitev pa je, da na novo zasnovana trda streha MX-5 doda povsem novo dimenzijo, ki jo lahko cenijo tudi največji puristi. Trda ali mehka? Ni važno, glavno, da je MX-5!
 

Mazda MX-5 RF G160 revolution top 
 Vozilo in motor kabriolet, 2 vrat, 2 sedeža; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 118 kW (160 KM) pri 6000/min, 200 Nm pri 4600/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  3915 x 1735 x 1236 mm; Medos. razdalja: 2310 mm; Pnevmatike: 205/45 R17; Masa/nosilnost: 1130/250 kg; Prtljažnik: 130 l.
  Največja hitrost:  215 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,5 s; Poraba goriva (EU): 8,7/5,4/6,6 l/100 km; Povprečje na testu: 7,8 l/100 km; Izpust CO2: 154 g/km.
  Cena: osnovni model (MX-5 RF G130 attraction): 29.290 €, testno vozilo: 34.860 €; MMS, d. o. o., Ljubljana.
videz, vozne lastnosti, poraba prostorska utesnjenost brez napak
Mazda MX-5 G130 revolution
 Vozilo in motor kabriolet, 2 vrat, 2 sedeža; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1496 ccm, 96 kW (130 KM) pri 7000/min, 150 Nm pri 4800/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  3915 x 1735 x 1225 mm; Medos. razdalja: 2310 mm; Pnevmatike: 195/50 R16; Masa/nosilnost: 1090/200 kg; Prtljažnik: 130 l.
  Največja hitrost:  204 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (EU): 7,9/4,9/6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 139 g/km.
  Cena:  osnovni model (MX-5 G130 emotion): 23.990 €, testno vozilo: 28.860 €; MMS, d. o. o., Ljubljana.
kakovost izdelave, vozne lastnosti  malo odlagalnih prostorov brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.