McLaren W1
Najhitrejši mclaren vseh časov!
Tako zmogljivega in hitrega mclarna še ni bilo. S skupno močjo hibridnega pogona 938 kilovatov (1.275 KM) lahko do 200 km/h pospeši v manj kot šestih sekundah, stotica pride že po 2,7 sekunde.
Ponedeljek, 7. oktober 2024
Kdor sledi McLarnovi nomenklaturi, bo vedel, da je številka 1 rezervirana za njihove najbolj zmogljive avtomobile. Legendama F1 in P1 sedaj sledi še W1, ki je seveda še bolj zmogljiv, hitrejši in bolj napreden.
Srce W1 je seveda njegov pogonski sklop, ki ga sestavljata štirilitrski V8 z močjo 683 kW (929 KM) in E-modul s tehnologijo iz IndyCarja in formule 1. Gre za elektromotor z močjo 255 kW (346 KM) z integrirano krmilno enoto, da je pakiranje kar se da učinkovito. Skupna moč hibridnega pogonskega sklopa znaša 938 kW (1.275 KM), medtem ko je maksimalni navor s 1.340 Nm tako velik, da je ob njem še tovornjakom lahko nerodno. Menjalnik je samodejni, z osmimi stopnjami prenosa, pri čemer je za vzvratno vožnjo zadolžen le elektromotor, ki energijo črpa iz baterije s kapaciteto 1,384 kWh. Ta naj bi sicer v pravih pogojih zadoščala za približno 2,6 kilometra popolnoma električne vožnje.
Ne le izjemna moč, ampak W1 odlikuje tudi predanost inženirjev pri omejevanju skupne mase vozila, saj so jo omejili pod 1.400 kilogrami, s tem pa zagotovili izjemno razmerje med močjo in težo, ki znaša okoli 900 »konjev« na tono.
In kaj to pomeni v praksi? Glede na to, da gre za najhitrejši cestni mclaren v zgodovini, so podatki pričakovano presunljivi. Do stotice se izstreli v 2,7 sekunde, kar sicer ni rekordno, naravnost brutalen pa je podatek, da do 200 km/h pospeši v 5,8 sekunde in do 300 km/h v kot 12,8 sekunde. Največja hitrost je elektronsko omejena in znaša 350 kilometrov na uro. Za boljšo predstavo, so pri McLarnu W1 že pognali po znamenitem dirkališču Nardo, kjer je krog odpeljal tri sekunde hitreje kot dirkaško nastrojen mclaren senna.
Danes hiperšportni avtomobili niso le močen motor in majhna masa, ampak prava raketna znanost, ki mora skoraj obvezno vsebovati tudi aktivno aerodinamiko. Kombinacija te in aktivnega prilagodljivega podvozja pomeni, da se steze drži kot muha lepilnega traku. V dirkalnem načinu se denimo W1 zniža za 3,7 centimetra spredaj in 1,8 centimetra zadaj, z »iztegnjenim spojlerjem na zadku in preostalimi prilagoditvami aerodinamike pa ustvari do 350 kg dodatnega pritiska k tlom spredaj in 650 kg zadaj, torej vsega skupaj okroglo tono.
Izdelali jih bodo le 399, kot je običajno pri takšnih rečeh, pa so po ceni 1,91 milijona evrov vsi že razprodani.