Avto.info

McLaren W1

Najhitrejši mclaren vseh časov!

Tako zmogljivega in hitrega mclarna še ni bilo. S skupno močjo hibridnega pogona 938 kilovatov (1.275 KM) lahko do 200 km/h pospeši v manj kot šestih sekundah, stotica pride že po 2,7 sekunde.

Ponedeljek, 7. oktober 2024

Kdor sledi McLarnovi nomenklaturi, bo vedel, da je številka 1 rezervirana za njihove najbolj zmogljive avtomobile. Legendama F1 in P1 sedaj sledi še W1, ki je seveda še bolj zmogljiv, hitrejši in bolj napreden.

Srce W1 je seveda njegov pogonski sklop, ki ga sestavljata štirilitrski V8 z močjo 683 kW (929 KM) in E-modul s tehnologijo iz IndyCarja in formule 1. Gre za elektromotor z močjo 255 kW (346 KM) z integrirano krmilno enoto, da je pakiranje kar se da učinkovito. Skupna moč hibridnega pogonskega sklopa znaša 938 kW (1.275 KM), medtem ko je maksimalni navor  s 1.340 Nm tako velik, da je ob njem še tovornjakom lahko nerodno. Menjalnik je samodejni, z osmimi stopnjami prenosa, pri čemer je za vzvratno vožnjo zadolžen le elektromotor, ki energijo črpa iz baterije s kapaciteto 1,384 kWh. Ta naj bi sicer v pravih pogojih zadoščala za približno 2,6 kilometra popolnoma električne vožnje.

Ne le izjemna moč, ampak W1 odlikuje tudi predanost inženirjev pri omejevanju skupne mase vozila, saj so jo omejili pod 1.400 kilogrami, s tem pa zagotovili izjemno razmerje med močjo in težo, ki znaša okoli 900 »konjev« na tono.

In kaj to pomeni v praksi? Glede na to, da gre za najhitrejši cestni mclaren v zgodovini, so podatki pričakovano presunljivi. Do stotice se izstreli v 2,7 sekunde, kar sicer ni rekordno, naravnost brutalen pa je podatek, da do 200 km/h pospeši v 5,8 sekunde in do 300 km/h v kot 12,8 sekunde. Največja hitrost je elektronsko omejena in znaša 350 kilometrov na uro. Za boljšo predstavo, so pri McLarnu W1 že pognali po znamenitem dirkališču Nardo, kjer je krog odpeljal tri sekunde hitreje kot dirkaško nastrojen mclaren senna.

Danes hiperšportni avtomobili niso le močen motor in majhna masa, ampak prava raketna znanost, ki mora skoraj obvezno vsebovati tudi aktivno aerodinamiko. Kombinacija te in aktivnega prilagodljivega podvozja pomeni, da se steze drži kot muha lepilnega traku. V dirkalnem načinu se denimo W1 zniža za 3,7 centimetra spredaj in 1,8 centimetra zadaj, z »iztegnjenim spojlerjem na zadku in preostalimi prilagoditvami aerodinamike pa ustvari do 350 kg dodatnega pritiska k tlom spredaj in 650 kg zadaj, torej vsega skupaj okroglo tono.

 

Izdelali jih bodo le 399, kot je običajno pri takšnih rečeh, pa so po ceni 1,91 milijona evrov vsi že razprodani.

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.