Mercedes-AMG
AMG za ugled, presežke in zaslužek
- Oddelek, ki je v 50 letih zrasel v proizvajalca s 100 tisoč vozili letno
- Osveženi AMG GT ostaja zastavonoša in ustvarjalec ugleda znamke
- Novi A v dveh AMG-različicah, A 50 in A 35
Ponedeljek, 16. april 2018
V sicer pozitivnih časih za avtomobilski posel so avtomobilski proizvajalci previdni in preudarni. Borijo se z bilancami, krčenjem stroškov in dodajanjem vsebinske vrednosti, nadaljnjim razvojem klasične tehnike, čiščenjem dizelskih motorjev in pospešenim vstopom v dobo elektromobilnosti, ki ta hip prinaša le skrbi in visoke stroške, zaslužka pa (še) ne.
In ko si proizvajalec v teh razmerah privošči širitev športne ponudbe, kot je to AMG pri Mercedes-Benzu, mora imeti zelo dobre razloge, ki niso omejeni zgolj na loščenje ugleda. Oddelek mora prinesti tudi zaslužek, in AMG iz Affalterbacha to počne že leta. Nekdaj oddelek, danes pa že pravi avtomobilski proizvajalec, ki je tesno povezan s krovnim Mercedes-Benzom, je lani prodal kar 99.235 avtomobilov in predlanski rezultat presegel za 44,1 odstotka. Glede na to, da najcenejši mercedes-AMG stane približno 60 tisoč evrov, najdražji pa več kot 300 tisočakov, je tudi finančni uspeh na dlani, nadaljnji razvoj in širitev pa logična poteza.
Zvezda palete AMG je in bo ostal model GT v kupejevski in kabrioletski, pa tudi v dirkaški različici GTR. Superšportnik je leta 2015 zamenjal še bolj ekskluzivni SLS AMG in uspel s skladnostjo potez, odličnostjo tehnike in voznih lastnosti ter večjo cenovno dostopnostjo kot SLS. Hkrati je AMG GT zastavonoša znamke, ki blagodejno vpliva na prodajo manj ekskluzivnih različic razreda A, CLA, GLA, C, GLC, E, GLE, CLS, S, G in popolnoma novega AMGT GT 4-door coupe. Zato je osvežitev še razmeroma
svežega AMG GT kar logična poteza, prihaja pa že prihodnje leto. AMG GT coupe, tudi roadster GT C, bo dobil osvežen prednji del, ožje LED-žaromete, na novo nastavljeno podvozje in nove motorje, ki so na voljo tudi v štirivratnem kupeju. Osnova bo še vedno štirilitrski V8 biturbo, moč pa bo na voljo v treh stopnjah: 397, 430 oziroma 469 kilovatov (540, 585 in 639 konjskih moči). Prvi stroj bo namenjen osnovni, drugi različici S, tretji pa superšportniku z dirkaškimi geni GT R, ki bo do stotice
pospešil v natanko treh sekundah.
Mercedes-AMG GT bo prihodnje leto star šele štiri leta, pa bo že deležen podrobne prenove, ki se bo dotaknila oblike in tehnike.
Drugi bo najmanjši, najmanj zmogljiv in tudi najcenejši AMG. To je A 50 AMG, zasnovan na osnovi novega razreda A, med kupce pa bo zapeljal do poletja 2019. Oznaka 50 bo tudi tokrat označevala obletnico, sicer lansko, AMG, ki se je rodil leta 1967 v bližini Stuttgarta. Pri ostalih modelih AMG se številske oznake navezujejo na stopnjevanje moči, ne pa tudi na dejansko moč motorjev. Novi A 50 AMG bo prinesel nadaljnji razvoj dvolitrskega turbo štirivaljnika, ki bo ponudil okroglih 300 kilovatov
(408 konjskih moči), štirikolesni pogon, pospešek do stotice v 3,9 sekunde in še vedno ljudsko ceno približno 60 tisoč evrov. Po vzoru drugih modelov AMG bo tudi A dobil nežnejšo različico A 35 AMG z v osnovi ne enakim strojem, 48-voltnim električnim omrežjem lahkega hibrida in močjo 220 kilovatov (299 konjskih moči), ki bodo poganjali prednja ali vsa štiri kolesa. Z njim se bodo Nemci borili s kompaktnimi športniki, kot so megane R.S. golf R, audi S3 in nekaj drugimi.
Tretji novi AMG je enako logičen kot mali A, to je C 63 AMG, ki bo sledil prenovi razreda C v sredini življenjskega cikla. Limuzinski in karavanski C 63 AMG bo dobil enake popravke kot drugi modeli te serije. Zaradi že doslej ekstremnih zmogljivosti štirilitrskega turba, ki zmore 350 oziroma 375 kilovatov, pa v C ne bo sprememb motorne moči. Še nekaj več sape, 397 kilovatov, lahko pričakujete le pri posebni seriji black edition, ki bo med kupce v omejenem številu zapeljala prihodnje leto.