Mercedes-benz 4matic
Štirikolesni pogon od A do X
Minuli vikend je mercedes v Centru varne vožnje na Vranskem predstavil – ali vsaj na ogled postavil – svojo paleto vozil s štirikolesnim pogonom.
Ponedeljek, 5. februar 2018
Zimsko, s snegom začinjeno vreme je bilo kot naročeno za preizkus štirikolesnega pogona, dogodka pa so se v petek in soboto udeležili številni povabljeni gostje. Mercedesov 4matic smo na kratko zopet okusili tudi mi.
Bistvo pogona je – od modela C dalje oziroma pri vozili z vzdolžno postavljenim motorjem – stalni štirikolesni pogon, kar pomeni, da se moč ves čas prenaša na vsa kolesa. To pomeni, da je v kritičnih situacijah dober oprijem na voljo že takoj in ne šele trenutek ali dva za tem, ko tipala zaznajo izgubo oprijema (zadnjih) koles. Mercedesi s prečno postavljenim motorjem in v osnovni sprednjim pogonom (razreda A in B ter njuni derivati) so opremljeni s haldex sklopko, ki zadnjo os vklopi po potrebi.
Svoje terenske zmogljivosti je na zahtevnem okolju snežne in blatne brozge dokazal novi pick-up razreda X, na nekoliko manj grobem terenu v snegu pa so udeleženci lahko pogon preizkusili tudi sami. Za piko na i je z mojstrskim driftanjem poskrbel izkušeni inštruktor Brane Legan.
Štirikolesni pogon pa ne pride prav le pri (športnih) terencih, temveč tudi pri zmogljivih AMG strojih, saj jim številno konjenico pomaga učinkoviteje prenesti na podlago. Zvezda dogodka je bik prav gotovo brutalni G 63 AMG, legendarni kleni terenec, katerega poganja prisilno polnjen 5,4-litrski V8 stroj s kar 420 kW (571 KM)…
Sicer pa v družbi Autocommerce napovedujejo bogato leto, saj bodo predstavili 11 novih modelov.