Avto.info

Mercedes-benz A 180d

Ukročeni upornik

  • Drugi A v klasični kombilimuzinski podobi je končno našel pravi recept
  • Dodelana sodobna tehnologija odlično deluje, a je zanjo treba globoko seči v žep
  • Z Renaultovim malim turbodizlom ni dirkač, je pa zelo varčen
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 13. oktober 2018

Mirne vesti lahko rečemo, da je Mercedesu končno uspelo narediti razred A, kakršnega si ta znamka zasluži. Res pa je, da so po kar nekaj uporniških predhodnikih tudi pri najstarejši avtomobilski znamki popustili in izdelali klasično kombilimuzino. To so sicer storili že generacijo nazaj, a takrat zaradi lepote ni prav veliko ljudi vzdihovalo. Tokrat je prav gotovo popolnoma drugače.

Lepota je sicer subjektivna reč, a čiste, zaobljene, obenem klasične in sodobne linije govorijo same zase. Kot večina novih mercedesov je tudi A lahko paša za oči. Zakaj lahko? Zato, ker je bil testni primerek opremljen z vsemi lepotnimi dodatki, ki si jih lahko izmislimo. Od 19-palčnih platišč do paketa AMG z nekoliko znižanim podvozjem.

Področje, kjer je A precej napredoval, je prostornost, saj je pri prejšnjem za potnike zadaj rado zmanjkalo prostora. Tokrat je zgodba drugačna, prostora je dovolj tako za kolena kot glave, le počutje zadaj zna biti zaradi razmeroma nizkih oken in zajetnih vzglavnikov športnih sedežev malce utesnjeno. Presenetljivo uporaben, če upoštevamo, da gre za premium avtomobil, je prtljažni prostor. Ob vsem, kar smo zložili vanj, se je deklariranih 370 litrov zdelo prav skromno ocenjenih. Pohvalno!

Največje presenečenje novega razreda A je njegova prostornost, ki zlahka ugodi tudi družinskim željam.


Če se zunanjost hvali le s potezami velikih bratov, pa bi armaturno ploščo zlahka umestili kar v enega izmed njih. Dva velikanska zaslona (doplačilo krepko več kot tisočaka) sta glavna atrakcija, tudi ostalo je zelo podobno tistemu, kar dobite v prestižnejšem razredu E. Le ob temeljitejšem ogledu je jasno, da so nekateri materiali malce manj prefinjeni in elementi manj dodelani. Lep primer tega je pretanka prestavna ročica ob volanu, ki ne daje solidnega občutka. A tu gre za pikolovstvo, ki si ga pri nič kaj diskontni ceni vseeno lahko privoščimo. A pojdimo raje k pozitivnemu. Multimedijska ekstravaganca, ki deluje na obeh velikih zaslonih in se upravlja prek gumbov na volanu, je zares dodelana. Deluje kot vrhunski pametni telefon, dovoljuje več prilagajanja, kot bi si lahko želeli, in nudi presežek informacij. Po našem mnenju je tega preveč, saj se hitro zgodi, da brskanje po menijih zahteva preveč pozornosti. Res je, med vožnjo se s tem ni treba ukvarjati. Z mobilnimi telefoni tudi ne, pa vsi vemo, koliko ljudi se temu na cesti ne more upreti …

Doslej smo torej razdelali, da ima novi A zares vse, kar imajo veliki. Spomin na Renaultov reklamni slogan v spotu za clia je še toliko bolj na mestu zato, ker si s francoskim malčkom deli enak motor. Star, a vseskozi posodobljen in pri Nemcih še dodatno dodelan 1,5-litrski motor se mu odlično poda. Odlična zvočna izolacija in 7-stopenjski samodejni menjalnik (ta je Mercedesov) vse skupaj tako spretno zakamuflirata, da bi verjeli tudi, da spredaj brni dvolitrski turbodizel. Seveda se prava narava motorja pokaže ob priganjanju, ko v kabino le pride nekaj hrupa, tudi na avtocesti mu lahko včasih zmanjka sape. Njegova glavna prednost je nižja cena in ugodna poraba. Z varčnostjo se je ta motor odrezal v vsakem avtomobilu, ki smo ga testirali doslej. Tudi tokrat je s povprečjem dobrih šestih litrov navdušil.

Tako, pa ga imate, novega kralja v segmentu, namreč. Res je, da so ga precej ukrotili, a je zato postal boljši v vseh pogledih. Ko le ne bi bil tako drag …
 

Mercedes-benz A 180d
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1461 ccm, 85 kW (116 KM) pri 4000/min, 260 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4419 x 1796 x 1440 mm; Medos. razdalja: 2729 mm; Pnevmatike: 225/45 R19; Masa/nosilnost: 1445/490 kg; Prtljažnik: 370–1210 l.
  Največja hitrost:  202 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,5 s; Poraba goriva (EU): 4,5/3,9/4,1 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 108 g/km.
  Cena:  osnovni model (A 200): 28.670 €, testno vozilo: 49.439 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
videz, udobje, prostornost multimedijski vmesniki, cena brez napak

Oddaj komentar

Ko želi blondinka 'natankati' teslo S ... z bencinom!

Marsikomu se zdi samoumevno, da je treba električno vozilo 'napolniti' z elektriko
Novice

Michael Schumacher je vstal iz postelje in okreva?

Po svetovnih medijih je danes odjeknila novica, da naj bi se zdravstveno stanje lege
Novice

Video: Kaj vse je Božiček storil, da je dobil audija RS5?

Do božiča nas ločita še manj kot dva tedna in tudi avtomobilski proizvajalci so
Novice

Ghosn uradno obtožen

Spomnimo, Ghosn je od 19. novembra, ko so ga aretirali na tokijskem letališču, v t
Novice

Najhitrejši avto na svetu se je ustavil

Od leta 1997 je najhitrejši avtomobil na svetu, če raketi na kolesih lahko sploh t
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.