Mercedes-benz CLS 350 d 4matic
Eleganca je večna
- Novi razred CLS ostaja prepoznavna klasika, ki ji je velik del avtoindustrije pridno sledil
- Kljub bolj kupejevskim potezam z nekoliko daljšo in nižjo karoserijo ponuja več udobja za vse potnike
- Štirikolesni pogon je dobrodošla varnostna mreža za tiste, ki od velikega in težkega avtomobila zahtevajo tudi dinamiko
Četrtek, 2. maj 2019
Mercedesov razred CLS je lep primer zgodbe o uspehu in neuspehu v enem. Njegov vzpon med najbolj čislane je bil hiter in zanesljiv, in kaj kmalu so recept kupejevske limuzine uporabili tudi številni drugi proizvajalci. A priznati moramo, da nobenemu izmed njih ni uspelo popolnoma ujeti tistega, kar ponuja CLS. Morda zato, ker se vsi ostali zdijo le posnetek originala, ali pa ima Mercedes neko samosvojo skrivno sestavino. Kar koli že je, prav to jim je uspelo narediti tudi pri nedolgo nazaj predstavljeni novi generaciji tega modela.
V uvodu smo omenili neuspeh modela CLS. Ta je vezan na izvedbo shooting brake, ki je na limuzinskem kupeju narejen karavan. To ponuja že del odgovora na vprašanje, zakaj so izvedbo pri novi generaciji opustili, bolj ključen pa je bil medel odziv kupcev. A nič zato, novi CLS je namreč postal bolj uporaben že v klasični izvedbi, saj namesto le štirih ponuja pet sedežev. Za več prostora je poskrbelo pet dodatnih centimetrov pri dolžini, medtem ko davka pri prostoru nad glavami potnikov ni zahtevala niti za dva centimetra nižja strešna linija. Nove proporce je spretno zakamufliral Robert Lešnik, ki je poskrbel, da CLS slogovno sodi ob bok ostalim najsodobnejšim izdelkom te znamke. Gladke površine z minimalnim številom lepotnih zavihkov poživijo ozke in ostro zašiljene luči, ki so na tem avtomobilu videti precej bolj elegantne kot na njegovi pomanjšani verziji – razredu CLA.
V kabini je hitro jasno, da je CLS narejen na osnovi razreda E, kar je lahko le dobro. Dodelan voznikov prostor je vzorčni primer digitalizacije, kar v prvi vrsti potrjujeta dva velikanska zaslona na vrhu armaturne plošče. Zanimiva protiutež je preostanek armature, ki je z zaobljenimi lesenimi vložki, elegantnimi okroglimi zračniki, za povrh pa še klasično analogno uro prava lekcija elegance stare šole. Vrnitev v prihodnost spet predstavljata multimedijski vmesnik z drsno ploščo (te še vedno
nismo sprejeli za svojo) in volanski obroč z več gumbi kot frajtonerca. Na srečo so ti logično razporejeni, da uporaba hitro postane zelo preprosta, le na dotik občutljiva gumba na vsaki strani znata presenetiti ob nenamernem dotiku.
S paketom Driving Assistance je CLS že zelo blizu avtonomni vožnji, saj do hitrosti 210 km/h samodejno prilagaja razdaljo do vozila spredaj in zna celo sam zamenjati vozni pas, če mu to ukažemo s smernikom.
Kar zadeva vozne lastnosti, je ta avtomobil precej manj kupe kot limuzina, saj se v prvi vrsti podreja udobju. Trdoti nizkoprofilnih gum se odlično upira zračno vzmetenje, čeprav se nekaj tresljajev s ceste vseeno prenese v kabino. Kolikor mu skoraj dve toni mase omogočata, je CLS z odličnim trilitrskim dizelskim šestvaljnikom lahko tudi športno dinamičen avtomobil. Povezava z 9-stopenjsko avtomatiko je izjemno učinkovita, bodisi ob priganjanju, ko je vzorno odzivna, bodisi pri ležernem
križarjenju, ko prestavlja gladko, kot bi bili zobniki potopljeni v maslo. Z 210 kilovati (286 KM) moči in kar 600 Nm navora pri le 1.200 vrtljajih je več kot dovolj zmogljiv, da ga niti štirikolesni pogon ne zmede. Prenos moči na podlago je izjemno učinkovit in uspešno pomaga prepričevati čute voznika, da sedi v manjšem, bolj okretnem avtomobilu. Temu v korist govori tudi poraba goriva, ki se je na našem preizkusu ustalila pri 8,8 litra.
Če bi se CLA kot pomanjšana različica tega avtomobila spraševal, kaj sploh še ostane velikim, bi bil preprost odgovor, da veliko. Razlika med imitacijo in »pravo stvarjo« je namreč velika, tudi ko govorimo o dveh mercedesih. Tega se še kako dobro zavedajo pri Mercedesu, kjer so mu nadeli primerno zasoljeno ceno.
Mercedes-benz CLS 350 d 4matic |
Vozilo in motor: kupe limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2925 ccm, 210 kW (286 KM) pri 4600/min, 600 Nm pri 1200/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4988 x 1890 x 1435 mm; Medos. razdalja: 2939 mm; Pnevmatike: spredaj 255/35 R20, zadaj 285/30 R20; Masa/nosilnost: 1935/610 kg; Prtljažnik: 520 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,7 s; Poraba goriva (EU): 6,8/5,2/5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 8,8 l/100 km; Izpust CO2: 156 g/km. |
Cena: osnovni model (CLS 350 d 4matic): 78.930 €, testno vozilo: 112.369 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
videz, udobje, motor in menjalnik | cena, multimedijski vmesnik | brez napak |