Avto.info

Mercedes-benz CLS 350 d 4matic

Eleganca je večna

  • Novi razred CLS ostaja prepoznavna klasika, ki ji je velik del avtoindustrije pridno sledil
  • Kljub bolj kupejevskim potezam z nekoliko daljšo in nižjo karoserijo ponuja več udobja za vse potnike
  • Štirikolesni pogon je dobrodošla varnostna mreža za tiste, ki od velikega in težkega avtomobila zahtevajo tudi dinamiko
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 2. maj 2019

Mercedesov razred CLS je lep primer zgodbe o uspehu in neuspehu v enem. Njegov vzpon med najbolj čislane je bil hiter in zanesljiv, in kaj kmalu so recept kupejevske limuzine uporabili tudi številni drugi proizvajalci. A priznati moramo, da nobenemu izmed njih ni uspelo popolnoma ujeti tistega, kar ponuja CLS. Morda zato, ker se vsi ostali zdijo le posnetek originala, ali pa ima Mercedes neko samosvojo skrivno sestavino. Kar koli že je, prav to jim je uspelo narediti tudi pri nedolgo nazaj predstavljeni novi generaciji tega modela.

V uvodu smo omenili neuspeh modela CLS. Ta je vezan na izvedbo shooting brake, ki je na limuzinskem kupeju narejen karavan. To ponuja že del odgovora na vprašanje, zakaj so izvedbo pri novi generaciji opustili, bolj ključen pa je bil medel odziv kupcev. A nič zato, novi CLS je namreč postal bolj uporaben že v klasični izvedbi, saj namesto le štirih ponuja pet sedežev. Za več prostora je poskrbelo pet dodatnih centimetrov pri dolžini, medtem ko davka pri prostoru nad glavami potnikov ni zahtevala niti za dva centimetra nižja strešna linija. Nove proporce je spretno zakamufliral Robert Lešnik, ki je poskrbel, da CLS slogovno sodi ob bok ostalim najsodobnejšim izdelkom te znamke. Gladke površine z minimalnim številom lepotnih zavihkov poživijo ozke in ostro zašiljene luči, ki so na tem avtomobilu videti precej bolj elegantne kot na njegovi pomanjšani verziji – razredu CLA. 

V kabini je hitro jasno, da je CLS narejen na osnovi razreda E, kar je lahko le dobro. Dodelan voznikov prostor je vzorčni primer digitalizacije, kar v prvi vrsti potrjujeta dva velikanska zaslona na vrhu armaturne plošče. Zanimiva protiutež je preostanek armature, ki je z zaobljenimi lesenimi vložki, elegantnimi okroglimi zračniki, za povrh pa še klasično analogno uro prava lekcija elegance stare šole. Vrnitev v prihodnost spet predstavljata multimedijski vmesnik z drsno ploščo (te še vedno nismo sprejeli za svojo) in volanski obroč z več gumbi kot frajtonerca. Na srečo so ti logično razporejeni, da uporaba hitro postane zelo preprosta, le na dotik občutljiva gumba na vsaki strani znata presenetiti ob nenamernem dotiku.

S paketom Driving Assistance je CLS že zelo blizu avtonomni vožnji, saj do hitrosti 210 km/h samodejno prilagaja razdaljo do vozila spredaj in zna celo sam zamenjati vozni pas, če mu to ukažemo s smernikom.



Kar zadeva vozne lastnosti, je ta avtomobil precej manj kupe kot limuzina, saj se v prvi vrsti podreja udobju. Trdoti nizkoprofilnih gum se odlično upira zračno vzmetenje, čeprav se nekaj tresljajev s ceste vseeno prenese v kabino. Kolikor mu skoraj dve toni mase omogočata, je CLS z odličnim trilitrskim dizelskim šestvaljnikom lahko tudi športno dinamičen avtomobil. Povezava z 9-stopenjsko avtomatiko je izjemno učinkovita, bodisi ob priganjanju, ko je vzorno odzivna, bodisi pri ležernem križarjenju, ko prestavlja gladko, kot bi bili zobniki potopljeni v maslo. Z 210 kilovati (286 KM) moči in kar 600 Nm navora pri le 1.200 vrtljajih je več kot dovolj zmogljiv, da ga niti štirikolesni pogon ne zmede. Prenos moči na podlago je izjemno učinkovit in uspešno pomaga prepričevati čute voznika, da sedi v manjšem, bolj okretnem avtomobilu. Temu v korist govori tudi poraba goriva, ki se je na našem preizkusu ustalila pri 8,8 litra.

Če bi se CLA kot pomanjšana različica tega avtomobila spraševal, kaj sploh še ostane velikim, bi bil preprost odgovor, da veliko. Razlika med imitacijo in »pravo stvarjo« je namreč velika, tudi ko govorimo o dveh mercedesih. Tega se še kako dobro zavedajo pri Mercedesu, kjer so mu nadeli primerno zasoljeno ceno.
 

Mercedes-benz CLS 350 d 4matic
 Vozilo in motor kupe limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2925 ccm, 210 kW (286 KM) pri 4600/min, 600 Nm pri 1200/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4988 x 1890 x 1435 mm; Medos. razdalja: 2939 mm; Pnevmatike: spredaj 255/35 R20, zadaj 285/30 R20; Masa/nosilnost: 1935/610 kg; Prtljažnik: 520 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,7 s; Poraba goriva (EU): 6,8/5,2/5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 8,8 l/100 km; Izpust CO2: 156 g/km.
  Cena:  osnovni model (CLS 350 d 4matic): 78.930 €, testno vozilo: 112.369 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
videz, udobje, motor in menjalnik cena, multimedijski vmesnik brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.