Avto.info

Mercedes-benz GLE 400 d 4matic kupe

Zvezdnik s slogom

  • GLE kupe je odličen na praktično vseh področjih – kot se za mercedes pač spodobi
  • Šestvaljni turbodizel z 243 kW (330 KM) in 700 Nm ga do stotice požene v 5,7 sekunde
  • Brez dodatne opreme stane 102 tisoč evrov, z dodatki testnega vozila še tretjino več
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 6. marec 2021

Ledino je konec leta 2007 z modelom X6 zaoral BMW, Mercedes se mu je s prvo generacijo kupejevskega GLE pridružil leta 2015, z njo so dopolnili še ponudbo novega GLE in se postavili ob bok omenjenemu BMW-ju X6, audiju Q8 in porscheju cayennu coupe.

Da, gre za velik, luksuzno urezan športni terenec, ki ni le klasičen GLE s kupejevsko streho. Ne le zaradi zadka; v medosju za šest centimetrov krajši, skupaj z drugače nastavljenim podvozjem bolj dinamičnega značaja in kljub zajetnim meram ter precejšnji masi se pelje presenetljivo dobro. Pohvali se lahko z zelo dobro lego na cesti in skupaj z natančnim volanom z odlično vodljivostjo, čeprav je pri vsem skupaj vseeno treba vzeti v zakup, da je športni terenec, ne zgolj športnik.

Kljub kupejevsko urezani strehi je tudi na zadnjih sedežih popolnoma dovolj prostora za dva višje rasla potnika.


Preizkusili smo dizelsko gnano različico 400 d s trilitrskim šestvaljnim turbodizlom. Motor je polnega, a izjemno uglajenega zvoka in v kabini med zmerno vožnjo skoraj popolnoma neslišen (nasploh je zvočna izolacija odlična, tudi kar zadeva druge zvoke). Njegovih 330 »konj«, še bolj pa 700 Nm navora je ob odločnem pritisku na stopalko dovolj izrazitih, da stotico dosežete v manj kot šestih sekundah, višje pa ne, čeprav moči ni premalo, le pozna se, da takšen GLE tehta 2,3 tone. Če želite več, se morate ozreti proti različicam AMG. Motorju streže samodejni menjalnik z devetimi stopnjami prenosa, ki svoje delo opravlja hitro (a ne bliskovito) in mehko (a ne svilnato), pogon je, seveda, speljan na vsa štiri kolesa, ki na zajetnih 22-palčnih pnevmatikah vso to moč učinkovito prenaša tudi na bolj spolzko podlago. Po drugi strani je vožnja zelo udobna, blaženje udarcev s ceste učinkovito, le na slabši, bolj luknjasti in valoviti cesti je pozibavanje vozila malce bolj izrazito.

Na cesti pusti močan vtis s svojo mogočno sprednjo masko in zajetnimi merami – te botrujejo tudi radodarno odmerjeni notranjosti in kljub proti zadku spuščajoči se strehi je na zadnjih sedežih dovolj prostora za odrasle potnike. Uradno za tri, a v praksi bosta tam udobno sedela dva, saj je srednji sedež bolj zasilne narave. Pravzaprav je prostora več, kot se zdi; seveda manj, kot v običajnem GLE, k bolj utesnjenemu občutku prispevajo tudi manjše steklene površine. Spredaj se sedi enako dobro, sedeži so udobni in izdatno nastavljivi, visok položaj omogoča dober pogled na cesto. Preglednost naprej in vstran je dobra, nazaj precej manj – za povrh zadnje steklo ni opremljeno z brisalcem, zato se morate v teh turobnih deževnih dneh pogosto zanašati na kamero. Ta je skrita pod zadnjo zvezdo, s tem zaščitena pred umazanijo, slika pa je vseskozi ostra in kristalno čista.

Vozne lastnosti so kljub veliki masi odlično uravnotežene – tako v korist udobja kot dinamike.


Prav taka je tudi slika dveh 12,3-palčnih zaslonov, eden je pred voznikom, drugi na sredinski konzoli, navidezno sta združena v eno celoto in nudita vmesnik MBUX. Z drsniki na volanskem obroču, na sredinski konzoli (zlasti med vožnjo bi bil vrtljivi gumb bolj uporabna rešitev) ali prek dotika zaslona nudijo izbiro med pravim bogastvom informacij in različnih grafičnih prikazov, tu je še možnost glasovnega upravljanja z uvodnim nagovorom »Hi, Mercedes«. Za spreminjanje notranje temperature je vsekakor bolj priročno uporabiti klasično stikalo, zato pa je izbiranje stikov v imeniku vašega mobilnega telefona toliko bolj prepričljivo. Poleg tega, če ne prepozna celotnega imena (občasno ima težave s šumniki), temveč, na primer, le priimek, vam izbor zoži na vse Jamnike, ki jih imate v imeniku.

Skratka, še ena izmed uporabnih storitev v, tako kot celoten avtomobil, pristnem premium duhu. Seveda vse skupaj – od odlične tehnike in voznih lastnosti do vrhunske kakovosti in udobja, pa tudi zaradi ugleda znamke – ne more biti poceni, in GLE v kupejevski izvedbi 400 d stane več kot sto tisočakov. V primeru testnega vozila morate še tretjino tega dodati na račun dodatne opreme …
 

Mercedes-benz GLE 400 d 4matic kupe
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2.925 ccm, 243 kW (330 KM) pri 3.600–4.200/min, 700 Nm pri 1.200–3.200/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.939 x 2.010 x 1.730 mm; Medos. razdalja: 2.935 mm; Pnevmatike: spredaj 285/40 R22, zadaj 325/35 R22; Masa/nosilnost: 2.295/745 kg; Prtljažnik: 655–1.790 l.
  Največja hitrost:  240 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,7 s; Poraba goriva (WLTP): 7,7 l/100 km; Povprečje na testu: 11,0 l/100 km; Izpust CO2: 203 g/km.
  Cena:  osnovni model (GLE 350 e 4matic kupe): 84.030 €, testno vozilo: 135.017 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
udobje, vozne lastnosti, motor in pogon, infotainment končna cena brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.