Mercedes-benz GLE 400 d 4matic kupe
Zvezdnik s slogom
- GLE kupe je odličen na praktično vseh področjih – kot se za mercedes pač spodobi
- Šestvaljni turbodizel z 243 kW (330 KM) in 700 Nm ga do stotice požene v 5,7 sekunde
- Brez dodatne opreme stane 102 tisoč evrov, z dodatki testnega vozila še tretjino več
Sobota, 6. marec 2021
Ledino je konec leta 2007 z modelom X6 zaoral BMW, Mercedes se mu je s prvo generacijo kupejevskega GLE pridružil leta 2015, z njo so dopolnili še ponudbo novega GLE in se postavili ob bok omenjenemu BMW-ju X6, audiju Q8 in porscheju cayennu coupe.
Da, gre za velik, luksuzno urezan športni terenec, ki ni le klasičen GLE s kupejevsko streho. Ne le zaradi zadka; v medosju za šest centimetrov krajši, skupaj z drugače nastavljenim podvozjem bolj dinamičnega značaja in kljub zajetnim meram ter precejšnji masi se pelje presenetljivo dobro. Pohvali se lahko z zelo dobro lego na cesti in skupaj z natančnim volanom z odlično vodljivostjo, čeprav je pri vsem skupaj vseeno treba vzeti v zakup, da je športni terenec, ne zgolj športnik.
Kljub kupejevsko urezani strehi je tudi na zadnjih sedežih popolnoma dovolj prostora za dva višje rasla potnika.
Preizkusili smo dizelsko gnano različico 400 d s trilitrskim šestvaljnim turbodizlom. Motor je polnega, a izjemno uglajenega zvoka in v kabini med zmerno vožnjo skoraj popolnoma neslišen (nasploh je zvočna izolacija odlična, tudi kar zadeva druge zvoke). Njegovih 330 »konj«, še bolj pa 700 Nm navora je ob odločnem pritisku na stopalko dovolj izrazitih, da stotico dosežete v manj kot šestih sekundah, višje pa ne, čeprav moči ni premalo, le pozna se, da takšen GLE tehta 2,3 tone. Če želite več,
se morate ozreti proti različicam AMG. Motorju streže samodejni menjalnik z devetimi stopnjami prenosa, ki svoje delo opravlja hitro (a ne bliskovito) in mehko (a ne svilnato), pogon je, seveda, speljan na vsa štiri kolesa, ki na zajetnih 22-palčnih pnevmatikah vso to moč učinkovito prenaša tudi na bolj spolzko podlago. Po drugi strani je vožnja zelo udobna, blaženje udarcev s ceste učinkovito, le na slabši, bolj luknjasti in valoviti cesti je pozibavanje vozila malce bolj izrazito.
Na cesti pusti močan vtis s svojo mogočno sprednjo masko in zajetnimi merami – te botrujejo tudi radodarno odmerjeni notranjosti in kljub proti zadku spuščajoči se strehi je na zadnjih sedežih dovolj prostora za odrasle potnike. Uradno za tri, a v praksi bosta tam udobno sedela dva, saj je srednji sedež bolj zasilne narave. Pravzaprav je prostora več, kot se zdi; seveda manj, kot v običajnem GLE, k bolj utesnjenemu občutku prispevajo tudi manjše steklene površine. Spredaj se sedi enako dobro,
sedeži so udobni in izdatno nastavljivi, visok položaj omogoča dober pogled na cesto. Preglednost naprej in vstran je dobra, nazaj precej manj – za povrh zadnje steklo ni opremljeno z brisalcem, zato se morate v teh turobnih deževnih dneh pogosto zanašati na kamero. Ta je skrita pod zadnjo zvezdo, s tem zaščitena pred umazanijo, slika pa je vseskozi ostra in kristalno čista.
Vozne lastnosti so kljub veliki masi odlično uravnotežene – tako v korist udobja kot dinamike.
Prav taka je tudi slika dveh 12,3-palčnih zaslonov, eden je pred voznikom, drugi na sredinski konzoli, navidezno sta združena v eno celoto in nudita vmesnik MBUX. Z drsniki na volanskem obroču, na sredinski konzoli (zlasti med vožnjo bi bil vrtljivi gumb bolj uporabna rešitev) ali prek dotika zaslona nudijo izbiro med pravim bogastvom informacij in različnih grafičnih prikazov, tu je še možnost glasovnega upravljanja z uvodnim nagovorom »Hi, Mercedes«. Za spreminjanje notranje temperature je
vsekakor bolj priročno uporabiti klasično stikalo, zato pa je izbiranje stikov v imeniku vašega mobilnega telefona toliko bolj prepričljivo. Poleg tega, če ne prepozna celotnega imena (občasno ima težave s šumniki), temveč, na primer, le priimek, vam izbor zoži na vse Jamnike, ki jih imate v imeniku.
Skratka, še ena izmed uporabnih storitev v, tako kot celoten avtomobil, pristnem premium duhu. Seveda vse skupaj – od odlične tehnike in voznih lastnosti do vrhunske kakovosti in udobja, pa tudi zaradi ugleda znamke – ne more biti poceni, in GLE v kupejevski izvedbi 400 d stane več kot sto tisočakov. V primeru testnega vozila morate še tretjino tega dodati na račun dodatne opreme …
Mercedes-benz GLE 400 d 4matic kupe |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni šestvaljnik, 2.925 ccm, 243 kW (330 KM) pri 3.600–4.200/min, 700 Nm pri 1.200–3.200/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.939 x 2.010 x 1.730 mm; Medos. razdalja: 2.935 mm; Pnevmatike: spredaj 285/40 R22, zadaj 325/35 R22; Masa/nosilnost: 2.295/745 kg; Prtljažnik: 655–1.790 l. |
Največja hitrost: 240 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,7 s; Poraba goriva (WLTP): 7,7 l/100 km; Povprečje na testu: 11,0 l/100 km; Izpust CO2: 203 g/km. |
Cena: osnovni model (GLE 350 e 4matic kupe): 84.030 €, testno vozilo: 135.017 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
udobje, vozne lastnosti, motor in pogon, infotainment |
![]() |
končna cena |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- 4matic
- Avto fokus
- GLE
- kupe
- Mercedes-Benz
- šestvaljnik
- SUV
- test
- turbodizel