Avto.info

Mercedes-benz X 250 d 4matic power

Delavec, ki bi bil rad šminker

  • Mercedes z modelom X kot prva premium znamka vstopa v razred pick-upov
  • V osnovi je predvsem delovni stroj, ne luksuzni terenec
  • Kljub zvezdi na nosu je njegova cena s skoraj 50 tisočaki zelo zasoljena
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 1. avgust 2018

Mercedes se je pri citanu kar dobro opekel – zgolj zvezda na nosu renaulta kangooja pač ni mogla upravičiti znatno višje cene, zato so se zadeve tokrat lotili bolj temeljito. Vseeno so namesto lastnega razvoja spet izkoristili partnerstvo z navezo Renault Nissan in, kot sami pravijo, prvi premium terenski poltovornjak oziroma pick-up postavili na osnovo nissana navare (test v AF221–222). Namen je jasen – strokovnjaki prodaji teh vozil napovedujejo nadaljnjo rast in svoj lonček so pristavili tudi v Stuttgartu.

Pri tem so dodobra okrepili navarino podvozje, razširili koloteke in zadnji premi namenili nove vzmeti, blažilnike ter spremenili vpetje. S tem so izboljšali vozne lastnosti na cesti, a razred X vseeno ostaja grob terenec, ki na cesti prazen občutno poskakuje prek neravnin in daje jasno vedeti, da je namenjen prevažanju tovora. Bolj kot jadralne deske in palice za golf mu je na kožo pisan, na primer, gradben material ali kakšen drug, nekaj sto kilogramov težak tovor.

Verjetno veste, a vseeno: mercedes X je v osnovi našminkana in tehnično precej dodelana nissan navara.


Ja, X je delavec, čeprav želi biti šminker. Še posebej v najbogatejši različici z oznako power. Z mogočno sprednjo masko in 19-palčnimi kolesi nedvomno privablja poglede, v slogu pravih mercedesov je ukrojena tudi njegova notranjost. Zgornji del armaturne plošče je odet celo v usnje (oziroma imitacijo), v Mercedesovem duhu so poleg volanskega obroča reže za prezračevanje, infozabavni sistem z večnamenskim zaslonom in vrtljivim vmesnikom ter nekatera stikala. Sedi se visoko, kar zahteva plezanje v kabino in na stranski stopnici si mimogrede umažete hlače. Sprednja dva sedeža sta radodarno odmerjena in dovolj dolgih pomikov tudi za višjerasle, zadnja klop pa je prostorsko bolj skopa. Zaradi visokega sedalnega dela tamkaj sedeči potniki glave tiščijo v strop, zaradi še višjega poda morajo tudi precej pokrčiti kolena. Skratka, enako kot pri drugih tovrstnih vozilih in prav nič premium. Tudi keson je podobnih mer, tako pa X lahko sprejme evropaleto oziroma dobro tono tovora. Sistem vodil za njegovo pritrjevanje se je izkazal kot zelo uporaben.

Mercedesovi inženirji so dodatno okrepili šasijo, kar skupaj z drugimi elementi pomeni maso več kot 2,2 tone. Renaultovim gospodarskim vozilom namenjen 2,3-litrski turbodizelski štirivaljnik oziroma njegovih 140 kW (190 KM) moči in 450 Nm navora ima zato več dela kot v navari, kar se pozna v malce slabših zmogljivostih in večji porabi goriva, ki je med testom v povprečju presegla enajst litrov na sto kilometrov. Je pa zato motor dobro zvočno zatesnjen, saj ob speljevanju mogočno zarjovi le takrat, ko je hladen, primerno ogret je presenetljivo tih in prav nič tovornjaški. Sedemstopenjski samodejni menjalnik je precej počasne sorte; tudi v ročnem režimu izbiranja prestav s potiskanjem ročice naprej in nazaj.

Prazen je med vožnjo precej neudoben in se kot klasičen delovni pick-up veliko bolje počuti z nekaj sto kilogrami tovora.


Terenske zmogljivosti so pričakovano dobre, saj (priklopljivemu) štirikolesnemu pogonu v kritičnih trenutkih lahko na pomoč priskočita še reduktor in zapora zadnjega diferenciala (preprosto upravljanje s stikali na spodnjem robu sredinske konzole). Ob vseh vklopljenih pomagalih je X na blatnem gradbišču praktično neustavljiv, pri resnejši terenski vožnji pa mejo tako ali tako določijo pnevmatike oziroma voznikov pogum. Brez skrbi, zmore več, kot si jih večina upa.

Skratka, pick-up, kot se šika, a žal z eno veliko napako – ceno. Delovni stroj, kakršen je v osnovi, zato težko konkurira predstavnikom drugih znamk, kot premium postavljač pa je vseeno premalo dodelan. Trikraka zvezda ima resda bolj gosposki predznak od enojnega in dvojnega V, a imenitna notranjost po našem mnenju vseeno ne more odtehtati bistveno boljših voznih lastnosti in, recimo temu, prijaznosti do vsakdanje osebne uporabe, kot jo lahko ponudi amarok.
 

Mercedes-benz X 250 d 4matic power
 Vozilo in motor terenski poltovornjak (pick-up), 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2298 ccm, 140 kW (190 KM) pri 3750/min, 450 Nm pri 1500–2500/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  5340 x 1920 x 1819 mm; Medos. razdalja: 3150 mm; Pnevmatike: 255/55 R19; Masa/nosilnost: 2234/1016 kg; Velikosti kesona: 1581 x 1560 x 431 mm.
  Največja hitrost:  176 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,8 s; Poraba goriva (EU): 9,6/6,9/7,9 l/100 km; Povprečje na testu: 11,1 l/100 km; Izpust CO2: 207 g/km.
  Cena:  osnovni model (X 220 d pure): 36.130 €, testno vozilo: 61.166 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
terenske in tovorne zmogljivosti, imenitna notranjost, bogata oprema cena, udobje med vožnjo praznega vozila brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.