Avto.info

Popoln mercedes

TEST IN OCENA: Mercedes-benz razred B 220 d

  • Enoprostorska zasnova mu prinaša prostorno notranjost, a ne žrtvuje ergonomije 
  • Z dvolitrskim turbodizlom s 140 kW (190 KM) je zelo hiter in obenem lahkoten
  • Paket AMG line in drugi dodatki za varnost in udobje ceno ponesejo čez 50 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Petek, 2. avgust 2019

Ste se morda kdaj vprašali, zakaj enoprostorci izumirajo oziroma so že skoraj izumrli? Za to je kriva predvsem moda. Enoprostorci niso več kul. Trenutno so kul športni terenci in najrazličnejši križanci na to temo, ki niso niti približno tako praktični in uporabni, a pri kupcih očitno zadovoljujejo kakšne druge, malce manj racionalne potrebe. Toda Mercedes vztraja in razred B tudi v tretje predstavlja v enoprostorski obliki. A to, seveda, počne na svoj način.

Mercedes razreda B namreč ni velik enoprostorec z drsnimi vrati, v katerem sedimo vzravnano, kot bi vozili šolski avtobus, temveč skoraj čisto običajen avtomobil, ki zaradi enoprostorske oblike ne žrtvuje prostornosti in uporabnosti. Za to je tu stilsko dovršeni razred A, od katerega je B prevzel vse ta luštne stvari in jih postavil v format, pisan na kožo ljudem, ki že imajo podmladek ali so preprosto prišli v obdobje, ko bi radi vstopali in izstopali iz avtomobila, ne da bi morali ob tem vsakokrat pomisliti, da bi morali več telovaditi. 

Razred B prinaša vse dobre lastnosti razreda A, a v bolj prijaznem formatu za povprečnega uporabnika.


Tako kot razred A se pohvali s sodobno notranjostjo z vodoravno ploščo, pod katero se skrivata dva zaslona, in s privlačnimi zračniki v obliki turbine. Merilniki se narišejo na zaslonu, upravljanju pa je namenjen grafično prijeten in zelo odziven vmesnik MBUX, ki nam omogoča, da to počnemo z dotikom na zaslonu, s površinami, ki so občutljive na dotik, ali glasovno (žal ne v slovenščini). Na voljo je tudi celotna mavrična barvna paleta za ambientalno osvetlitev. Materiali in kakovost izdelave so na ravni, ki jo pričakujemo od trikrake zvezde. Vsekakor na višji ravni kot pri predhodnih modelih. Hvalimo tudi položaj sedenja in občutek za volanom, ki je, čeprav sedimo malce višje, podoben tistemu v čisto običajnih avtomobilih. Skratka, ergonomija voznikovega delovnega prostora je zelo dobra.

Dobro oceno si Mercedesov mali enoprostorec zasluži tudi za prostornost. V drugi vrsti je dovolj prostora za noge in glave odraslih potnikov, prtljažnik pa zadovolji s 445 litri osnovne prostornine. Obenem ponuja možnost podiranja zadnjih sedežev v razmerju 40 : 20 : 40, pri čemer nastane prostor z ravnim dnom. Za doplačilo si je mogoče omisliti vzdolžni pomik zadnje klopi (za 14 centimetrov).

Še najbolj so nas presenetile zmogljivosti in vozne lastnosti. Za oznako 220 d, ki sodi v zgornji del ponudbe, se skriva dvolitrski turbodizelski štirivaljnik, ki razvije 140 kilovatov (190 KM) in 400 Nm navora ter je serijsko povezan z osemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom 8G-DCT. S to kombinacijo je avtomobil izjemno poskočen, saj doseže stotico v 7,2 sekunde in končno hitrost 234 kilometrov na uro. Ves navor je na voljo že pri 1.600 vrtljajih na minuto, ob odločnem pritisku na plin na malce bolj gladkem asfaltu pa bi se sprednji kolesi radi vrteli v prazno vse tja do tretje prestave. Menjalnik prestavlja zelo hitro, za bolj športno doživetje sta tu še obvolanski ročici za ročno pretikanje. Ob bolj lahki desni nogi avtomobil preprosto lahkotno križari, hitrosti, ki jih na avtocesti še dovolijo možje v modrem, pa so zanj kot sprehod v parku. Poraba goriva je konjenici primerna. Ob živahni vožnji se lahko približa osmim litrom na 100 kilometrov, testno povprečje pa je znašalo liter manj.

Če bi mu bili drugi enoprostorci bolj podobni, jih športni terenci ne bi tako zlahka izrinili.


Glede na športni videz, ki ga prinaša paket AMG line, bi pričakovali trdo podvozje in oster volanski mehanizem, toda ni ravno tako. Volan je natančen, a lahkoten, vzmetenje pa, čeprav zagotavlja zanesljiv občutek tudi v hitreje odpeljanih ovinkih, daje prednost udobju, kar je popolnoma v skladu z osnovnim poslanstvom tega avtomobila.

Poleg udobja je njegovo poslanstvo varnost, ki jo zagotavlja s številnimi serijsko vgrajenimi sistemi, kot sta sistem za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu in sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, ali doplačljivim asistentom za ohranjanje varnostne razdalje distronic. Doplačila so pravzaprav njegova šibka točka. Izjemno privlačen testni primerek jih je imel za dobrih 20 tisočakov in je bil na koncu res zelo drag, kar je škoda, saj bi sicer lahko bil popoln družinski avtomobil. Tako pa je lahko »le« popoln mercedes.
 

Mercedes-benz razred B 220 d 
 Vozilo in motor enoprostorec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1950 ccm, 140 kW (190 KM) pri 3800/min, 400 Nm pri 1600/min; Menjalnik: dvosklopčni, 8-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4419 x 1796 x 1562 mm; Medos. razdalja: 2729 mm; Pnevmatike: 235/40 R19; Masa/nosilnost: 1545/535 kg; Prtljažnik: 445–1530 l.
  Največja hitrost:  234 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,2 s; Poraba goriva (EU): 5,3/3,8/4,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 116 g/km.
  Cena:  osnovni model (B 180): 25.870 €, testno vozilo: 54.155 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, zmogljivosti, oprema  končna cena brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.