Mercedes EQS
Model, ki postavlja nova merila za električne avtomobile
Mercedes je pokazal serijsko izvedbo svojega prvega električnega zastavonoše z oznako EQS. Ob začetku prodaje bo na voljo v izvedbah s 333 ali 523 “konji” ter z dosegom kar 770 kilometrov.
Petek, 16. april 2021
Mercedesov nov električni model z vrha ponudbe pričakovano ponuja presežke na vseh področjih. Gre za avtomobil, ki je 5,21 metra dolžine in 1,92 metra širine po velikosti bližje podaljšani kot osnovni izvedbi klasičnega razreda S. Zasnovan je na novi prilagodljivi platformi MEA, ki omogoča tako pogon na zadnji kot na vsa štiri kolesa, pohvali pa se tudi z izjemno aerodinamično karoserijo s količnikom zračnega upora, ki znaša le 0,20.
Ob začetku bosta na voljo dve izvedbi, ki se razlikujeta tako po moči kot po pogonu, a bosta opremljeni z enako baterijo s kapaciteto 107,8 kilovatne ure. Vstopni model z oznako EQS 450+ razvije 245 kilovatov (333 KM) moči in 568 Nm navora, ki se prenašajo na zadnji kolesi. Tu bo še model EQS 580 matic s 385 kilovati (523 KM) moči in 855 Nm navora ter prenosom na vsa štiri kolesa. Prva do stotice potrebuje 6,2 sekunde, druga pa 4,3 sekunde, medtem ko je končna hitrost pri obeh omejena na 210 kilometrov na uro. Ob tem Mercedes napoveduje še močnejšo in bolj športno različico, ki bo zmogla 560 kilovatov oziroma 761 konjskih moči.
Zahvaljujoč bateriji s kapaciteto 107,8 kilovatne ure in možnostjo nadgradnje elektronskega upravljanja, doseg znaša kar 770 kilometrov po meritvenem ciklu WLTP. Polnjenje z izmeničnim tokom lahko poteka z močjo 11 ali 22 kilovatov, z enosmernim pa do 200 kilovatov, kar pomeni, da je mogoče baterijo napolniti od 10 do 80 odstotkov v 31 minutah. Za učinkovito polnjenje bo, seveda, skrbela elektronika, tudi tako, da bo denimo svetovala dva postanka na hitrih polnilnicah namesto enega na počasnejši.
Notranjost, o kateri smo že pisali tukaj, se pohvali z armaturno ploščo z zaslonom na dotik, ki se razprostira prek celotne širine armaturne plošče in nadomešča čisto vse, kar bi sicer našli na njej. Širok je neverjetnih 141 centimetrov (1,41 metra), poganja pa ga 8-jedrni procesorski sistem, 24 GB RAM-a in hitrost RAM-a 46,4 GB/s.
Me tehnološkimi sladkorčki velja omeniti sistem za samodejno vožnjo na avtocesti, visoko zmogljive LED žaromete z 1,3-milijona mikro zrcalc, električno izvlečne kljuke ter opcijska električno pomična stranska vrata za maksimalno udobje pri vstopanju in izstopanju iz avtomobila.