Mercedes-benz razred E karavan
To ponuja novi kralj karavanov
Mercedes je predstavil novo generacijo svojega največjega karavana, razreda E, ki se bohoti predvsem z naprednejšo tehniko ter večjim udobjem.
Sreda, 21. junij 2023
Karavanski razred E je od nekdaj veljal za izjemno priljubljen Mercedesov model in to se ni spremenilo niti v dobi prevlade športnih terencev. Nova generacija se seveda v marsičem naslanja na bogato tradicijo in obenem prinaša najbolj napredne rešitve, ki jih trenutno poznajo v Stuttgartu.
Oblikovno je novi razred E prav gotovo zelo zanimiv avtomobil, ki med vrhunce šteje impozantno in opcijsko osvetljeno masko ter zadnje luči s simboli zvezd. Marsikdo bo ob pogledu nanj pomislil tudi na upokojeni razred CLS shooting brake, saj linije zadka močno spominjajo nanj.
Marsikoga verjetno bolj zanima prostornost notranjosti, saj je ta za veliko kupcev zelo pomembna. Potnikom v zadnji vrsti se bo prav gotovo godlo. Tam je menda občutno več prostora, kar dokazujejo tudi same številke. Novi E ima namreč za 22 milimetrov daljšo medosno razdaljo. Po drugi strani pa je prostornina prtljažnika v primerjavi s prejšnjim modelom celo nekoliko skromnejša. Natanko 25 litrov manj sprejme, a je s 615 litri vse prej kot majhen. Podrta druga vrsta sedežev jih pričara 1.830 ali 10 več kot poprej. Pomemben podatek je tudi, da ne bo treba sklepati kompromisov pri prevažanju s priključnim hibridom, saj prtljažnik zaradi tega ne trpi več.
Armaturna plošča je zasnovana v slogu modela EQE. Glavno vlogo ima sistem MBUX superscreen, ki ob serijskem zaslonu pred voznikom in osrednjem zaslonu vključuje še zaslon pred sovoznikom. Ta je opremljen s sistemom, ki onemogoča spremljanje vsebine s strani voznika. Sistem z novimi ikonami med drugim omogoča dodajanje aplikacij, s pomočjo umetne inteligence pa bo lahko nastavitve prilagajal glede na navade voznika. S pomočjo vgrajene kamere bo mogoče opravljati videokonference prek Zooma ter ustvarjati seflije in videe za objavo na omrežju TikTok, ki je prav tako integrirano v sistem.
Celotna motorna paleta je elektrificirana z blagohibridnimi in priključnohibridnimi pogonskimi sklopi. Blagohibridne različice za modele E 200, E 220 d in E 220 d 4 matic so opremljene z zagonskim generatorjem, ki zagotavlja med 15 in 17 kilovati moči (med 20 in 23 KM). Ob tem osnovni bencinski model ponuja 150 kilovatov (204 KM), osnovni dizel pa 145 kilovatov (197 KM).
Z enakim dvolitrskim bencinskim štirivaljnikom so povezane tudi priključnohibridne izvedbe E 300e, E 300e 4matic in E 400e 4matic. Vse so opremljene z baterijo s kapaciteto 25,4 kilovatne ure, ki omogoča več kot 100 kilometrov električnega dosega, in sicer s pomočjo elektromotorja, ki zmore 95 kilovatov (129 KM). Ob tem skupna moč pri modelih E 300e in E 300e 4 matic znaša 230 kilovatov (312 KM), pri modelu E 400e 4matic pa 280 kilovatov (380 KM).