Mini cooper S 5 vrat
To je pravi mini!
Prenova mu je prinesla manjše estetske popravke in možnost dvosklopčnega menjalnika
Kljub petvratni zasnovi ohranja uživaški duh, s ceno pa potrjuje pripadnost premijskemu razredu
Četrtek, 18. oktober 2018
Mini je v zadnjih letih kar precej zrasel in se spremenil, kar velja zlasti za različici clubman in countryman. Rdeča nit, ki poudarja britanski slog, dinamičnost in užitek v vožnji, sicer ostaja, a vozne lastnosti so se z rastjo hočeš nočeš nekoliko spremenile. Prvinsko vodljivost in okretnost v slogu gokartov je ohranila samo osnovna trivratna izvedba oziroma, kot z veseljem spet ugotavljamo, tudi njegova petvratna različica. Nekaj dodatnih centimetrov v medosju in še nekaj v zadku so
omogočili vgradnjo dodatnega para vrat ter zagotovili malce več kot 60 litrov dodatnega prostora v prtljažniku, ni pa bistveno vplivalo na vozno dinamiko, ki ostaja uživaška in kar vabi k hitri vožnji. Podvozje je zelo trdo, prav tako občutek na volanu, ki je zelo neposreden in voznika skrbno obvešča o dogajanju pod kolesi. Lega na cesti je zato odlična, udobje pa ... tu pač ni na prvem mestu. A tale mini vas pri vsakdanji vožnji kljub temu ne bo spravljal v obup. Le do »ležečih policajev«
boste razvili malce več spoštovanja.
Z dvosklopčnim menjalnikom je to zelo hiter in uživaški avtomobil, s katerim boste lahko šli tudi po otroke v vrtec.
Za vse ljubitelje dinamične vožnje bo pravi balzam kombinacija dvolitrskega turbobencinarja in športnega 7-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika. Prisilno polnjeni štirivaljnik s 141 kilovati (192 KM) in 280 Nm navora zagotavlja izjemno poskočnost in se pohvali s prijetno globokim zvokom. Vse skupaj je zares razburljivo, predvsem zaradi menjalnika, ki samodejno niza prestave kot brzostrelka ali pa vozniku dovoli, da sam »strelja« s prestavno ali z obvolanskima ročicama, kar je še posebej
zabavno. Ob tem se, zlasti pri pretikanju v nižjo prestavo, iz dveh izpušnih cevi zasliši zadovoljno brbotanje, ki vedno znova nariše nasmeh na obrazu. Poraba se je ob takšni, pretežno razigrani vožnji gibala okoli devetih litrov na 100 kilometrov. Poleg porabe bo koga gotovo zmotila cena, ki je v primeru testnega avtomobila prebila mejo 40 tisočakov. A z enako gotovostjo lahko trdimo, da to ne bo zmotilo pravih navdušencev. Oni že vedo, zakaj.
Mini cooper S 5 vrat |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 141 kW (192 KM) pri 4700‒6000/min, 280 Nm pri 1250/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4005 x 1727 x 1425 mm; Medos. razdalja: 2567 mm; Pnevmatike: 225/40 R17; Masa/nosilnost: 1315/455 kg; Prtljažnik: 278–941 l. |
Največja hitrost: 230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,8 s; Poraba goriva (EU): 6,8/4,6/5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 9,1 l/100 km; Izpust CO2: 123 g/km. |
Cena: osnovni model (mini one 55 kW): 19.150 €, testno vozilo: 40.379 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
motor, menjalnik, vozne lastnosti | cena | brez napak |