Avto.info

Kaj je res in kaj ne?

Miti in resnice o hibridih

Hibridni avtomobili prinašajo številne prednosti, a jih uporabljamo kot običajne avtomobile. Klasičnih hibridov ni treba polniti, elektrika in klasični pogon pa se dopolnjujeta neopazno. So varni, njihova zasnova pa ne vpliva na praktičnost in uporabnost avtomobila.

Avtor: Borut Fakin / Foto: arhiv AF
Nedelja, 16. december 2018

Ko so hibridi pred dobrim desetletjem prišli na trg, so dobili sloves avtomobilov za zanesenjake, ki so jim blizu nove tehnologije, zlasti takšne, ki omogočajo varčevanje in varovanje okolja. Gotovo je bil takšen Toyotin prius, ki je v Kaliforniji postal pravi statusni simbol in so ga v svojih garažah imele številne hollywoodske zvezde. Prius še zdaj kot pionir svoje vrste z nekoliko bolj posebno obliko malce bolj eksplicitno poudarja, da ne gre za čisto običajen avtomobil. Posebna, aerodinamična oblika med drugim prispeva k doseganju resnično majhne porabe goriva. Toda od začetkov je minilo že kar nekaj let, hibridi pa niso več posebni avtomobili za posebne kupce, saj so na voljo praktično v vseh razredih in oblikah in se od običajnih skorajda ne razlikujejo. Kljub temu jih številni uporabniki še vedno precej slabo poznajo, nekateri se jih celo bojijo. Zato smo o njih zbrali nekaj najbolj pogostih zmot in jih ovrgli.

1. Hibride je treba polniti prek vtičnice

Nekateri mislijo, da hibridni avtomobili poleg motorja na fosilno gorivo za pogon uporabljajo ločen elektromotor in jih je zato nujno treba polniti. To ne drži, saj se baterije klasičnih hibridov polnijo z regenerirano energijo, ki nastaja ob zaviranju, električno energijo pa proizvaja tudi motor na notranje zgorevanje. Polniti je treba le t. i. priključne hibride, ki so opremljeni z zmogljivejšimi baterijami in ponujajo možnost vožnje na elektriko na daljše razdalje, kar predstavlja dodatno možnost.

2. Če se baterije hibrida popolnoma izpraznijo, se bo avtomobil ustavil

Marsikdo se hibridov boji, ker misli, da se lahko baterije izpraznijo, avto pa zato obstane. Tudi to ni res in se ne more zgoditi, saj sistem regeneracije energije za polnjenje baterij uporablja kinetično energijo, ki se tvori ob zaviranju, in to med vožnjo, ko se avtomobil premika. Če te energije ni dovolj, računalnik poskrbi za vklop klasičnega motorja, ki polni baterije in omogoča nadaljevanje vožnje.

3. Hibridni avtomobili so popolnoma nepraktični

Pred leti so hibridi zaradi namestitve baterij, zlasti v prtljažniku, ponujali nekaj manj prostora kot klasični avtomobili. Toda v zadnjem času je na trgu veliko hibridnih modelov, ki so prostorni, praktični in prilagodljivi. Dober primer tega sta karavanska hibridna toyota auris in hibridni športni terenec RAV4.

4. Baterije hibridnih avtomobilov je treba menjati

Pogosta zmota tistih, ki se hibridom izogibajo, je, da jih bo, tako kot pri prenosnih računalnikih, čez nekaj let čakala draga menjava baterij. Toda to ni res. Računalnik pri hibridih skrbi, da napolnjenost baterij nikoli ne pade pod določeno raven, s čimer ohranja njihovo zmogljivost. Zato številni proizvajalci na baterije brez težav ponujajo 10 let garancije.

5. Hibridi so manj varni kot običajni avtomobili in bodo kar tako eksplodirali

Opazili smo, da je eno od vprašanj, ki se ljudem poraja ob misli na hibrid, njihova varnost v primeru nesreče. Izkazalo se je, da so hibridi enako varni kot običajni avtomobili. Toyota, denimo, je v svoji bogati zgodovini na cesto spravila več kot devet milijonov hibridov, ob tem pa ni bilo zabeleženega niti enega primera poškodbe v zvezi z baterijami. Te so namreč tako nameščene in zaščitene, da se v primeru trka težko poškodujejo.

6. Hibridi so le varčni in okolju prijazni, niso pa uživaški

Sprva so proizvajalci pri hibridih res poudarjali njihovo zeleno plat. Električno energijo so uporabljali predvsem za tiha speljevanja in za zagotavljanje manjše porabe goriva ter izpustov. A kasneje so (nekateri tudi z izkušnjami iz sveta dirk) hibridno tehnologijo začeli uporabljati za povečevanje zmogljivosti. Tako ni naključje, da so nekateri od najzmogljivejših avtomobilov na svetu hibridni (ferrari laferrari, mclaren P1 in porsche 918 spyder).

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.