Kaj je res in kaj ne?
Miti in resnice o hibridih
Hibridni avtomobili prinašajo številne prednosti, a jih uporabljamo kot običajne avtomobile. Klasičnih hibridov ni treba polniti, elektrika in klasični pogon pa se dopolnjujeta neopazno. So varni, njihova zasnova pa ne vpliva na praktičnost in uporabnost avtomobila.
Nedelja, 16. december 2018
Ko so hibridi pred dobrim desetletjem prišli na trg, so dobili sloves avtomobilov za zanesenjake, ki so jim blizu nove tehnologije, zlasti takšne, ki omogočajo varčevanje in varovanje okolja. Gotovo je bil takšen Toyotin prius, ki je v Kaliforniji postal pravi statusni simbol in so ga v svojih garažah imele številne hollywoodske zvezde. Prius še zdaj kot pionir svoje vrste z nekoliko bolj posebno obliko malce bolj eksplicitno poudarja, da ne gre za čisto običajen avtomobil. Posebna, aerodinamična oblika med drugim prispeva k doseganju resnično majhne porabe goriva. Toda od začetkov je minilo že kar nekaj let, hibridi pa niso več posebni avtomobili za posebne kupce, saj so na voljo praktično v vseh razredih in oblikah in se od običajnih skorajda ne razlikujejo. Kljub temu jih številni uporabniki še vedno precej slabo poznajo, nekateri se jih celo bojijo. Zato smo o njih zbrali nekaj najbolj pogostih zmot in jih ovrgli.
1. Hibride je treba polniti prek vtičnice
Nekateri mislijo, da hibridni avtomobili poleg motorja na fosilno gorivo za pogon uporabljajo ločen elektromotor in jih je zato nujno treba polniti. To ne drži, saj se baterije klasičnih hibridov polnijo z regenerirano energijo, ki nastaja ob zaviranju, električno energijo pa proizvaja tudi motor na notranje zgorevanje. Polniti je treba le t. i. priključne hibride, ki so opremljeni z zmogljivejšimi baterijami in ponujajo možnost vožnje na elektriko na daljše razdalje, kar predstavlja dodatno možnost.
2. Če se baterije hibrida popolnoma izpraznijo, se bo avtomobil ustavil
Marsikdo se hibridov boji, ker misli, da se lahko baterije izpraznijo, avto pa zato obstane. Tudi to ni res in se ne more zgoditi, saj sistem regeneracije energije za polnjenje baterij uporablja kinetično energijo, ki se tvori ob zaviranju, in to med vožnjo, ko se avtomobil premika. Če te energije ni dovolj, računalnik poskrbi za vklop klasičnega motorja, ki polni baterije in omogoča nadaljevanje vožnje.
3. Hibridni avtomobili so popolnoma nepraktični
Pred leti so hibridi zaradi namestitve baterij, zlasti v prtljažniku, ponujali nekaj manj prostora kot klasični avtomobili. Toda v zadnjem času je na trgu veliko hibridnih modelov, ki so prostorni, praktični in prilagodljivi. Dober primer tega sta karavanska hibridna toyota auris in hibridni športni terenec RAV4.
4. Baterije hibridnih avtomobilov je treba menjati
Pogosta zmota tistih, ki se hibridom izogibajo, je, da jih bo, tako kot pri prenosnih računalnikih, čez nekaj let čakala draga menjava baterij. Toda to ni res. Računalnik pri hibridih skrbi, da napolnjenost baterij nikoli ne pade pod določeno raven, s čimer ohranja njihovo zmogljivost. Zato številni proizvajalci na baterije brez težav ponujajo 10 let garancije.
5. Hibridi so manj varni kot običajni avtomobili in bodo kar tako eksplodirali
Opazili smo, da je eno od vprašanj, ki se ljudem poraja ob misli na hibrid, njihova varnost v primeru nesreče. Izkazalo se je, da so hibridi enako varni kot običajni avtomobili. Toyota, denimo, je v svoji bogati zgodovini na cesto spravila več kot devet milijonov hibridov, ob tem pa ni bilo zabeleženega niti enega primera poškodbe v zvezi z baterijami. Te so namreč tako nameščene in zaščitene, da se v primeru trka težko poškodujejo.
6. Hibridi so le varčni in okolju prijazni, niso pa uživaški
Sprva so proizvajalci pri hibridih res poudarjali njihovo zeleno plat. Električno energijo so uporabljali predvsem za tiha speljevanja in za zagotavljanje manjše porabe goriva ter izpustov. A kasneje so (nekateri tudi z izkušnjami iz sveta dirk) hibridno tehnologijo začeli uporabljati za povečevanje zmogljivosti. Tako ni naključje, da so nekateri od najzmogljivejših avtomobilov na svetu hibridni (ferrari laferrari, mclaren P1 in porsche 918 spyder).
Oznake:
- Avto fokus
- hibridi
- miti
- resnice
- zanimivosti