Dizli se ne dajo
TEST IN OCENA: Nissan qashqai 1.7 dCi X-tronic 4WD tekna
Z zmogljivim turbodizlom in štirikolesnim pogonom je suveren na cesti in terenu. V najbogatejši kombinaciji pogona in opreme je treba zanj odšteti več kot 30 tisočakov.
Sreda, 8. april 2020
Kljub valu elektrifikacije, ki nezadržno pljuska v vse avtomobilske razrede – še posebej med križance, klasičnim motorjem ni in še kar nekaj časa ne bo odklenkalo. Tudi Nissanova vroča žemljica, ki je v aktualni obliki že vrsto let na sceni, je v jeseni svojega življenja dobila nov 1,7-litrski turbodizelski motor.
Ta se je med testom tako po zmogljivostih kot zvoku izkazal kot precej možata izbira in s 340 Nm navora že precej pod dvema tisočakoma z uporabnostjo v širokem območju vrtljajev. Vse skupaj dodatno podkrepi samodejni menjalnik CVT, ki s pridom izkorišča bogato krivuljo navora in zato pri pospeševanju ne vztraja pri visokih vrtljajih. Le pri speljevanju je malce premalo odločen. V kombinaciji s tem motorjem (pravzaprav zgolj s tem) je na voljo štirikolesni pogon, ki omogoča izbiro med tremi
režimi delovanja – zgolj sprednjim, samodejnim štirikolesnim (samodejno prerazporejanje moči na zadnji kolesi glede na potrebe, pomaga tudi pri pospeševanju in vožnji skozi zavoje) ter stalnim štirikolesnim (razmerje 50 : 50), s čimer je qashqai pripravljen za bolj resne terenske preizkušnje.
Štirikolesni pogon je na voljo zgolj v kombinaciji z novim 1,7-litrskim turbodizelskim motorjem.
Ja, in zmore več kot večina voznikov potrebuje, le da so nizkopresečne pnevmatike na 19-palčnih platiščih bolj kot brezpotjem namenjene asfaltni podlagi, značaju avtomobila pa so bolj kot terenske na kožo pisane urbane neravnine. Tu se kot celota dobro znajde, preglednost dodatno izboljšuje sistem kamer s 360-stopinjskim pogledom okoli avtomobila, z razmeroma kompaktnimi merami pa je prijetno okreten, a obenem v notranjosti dovolj prostoren za povprečne družinske potrebe.
Če je X-trail torej prevelik, je qashqai prava kombinacija. Ceno testnega na malce razumnejšo raven dobrih 30 tisočakov ublažijo trenutne akcije, medtem ko boste bolj racionalni kupci verjetno pogledali malce nižje po ceniku.
Nissan qashqai 1.7 dCi X-tronic 4WD tekna |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1749 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3500/min, 340 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski (CVT); Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4394 x 1806 x 1595mm; Medos. razdalja: 2646 mm; Pnevmatike: 225/45 R19; Masa/nosilnost: 1655/530 kg; Prtljažnik: 430–1598 l. |
Največja hitrost: 193 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,2 s; Poraba goriva (EU): 5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km; Izpust CO2: 154 g/km. |
Cena: osnovni model (qashqai 1.3 DIG 140 2WD visia): 20.900 €, testno vozilo: 34.210 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
zmogljiv motor, štirikolesni pogon |
![]() |
menjalnik pri speljevanju, infotainment |
![]() |
brez napak |