Avto.info

Nova generacija BMW-ja serije serije 3 in 4

(R)evolucija BMW-ja serije serije 3 in 4

  • Vse boljša povezanost avtomobila in voznika
  • Klasičen oblikovalski jezik z bolj agresivnim nastopom
  • Skorajda popoln prenos tehnologij med BMW i in BMW
Ponedeljek, 24. julij 2017

Pritisk, ki ga na BMW ta hip izvaja trg, še bolj pa konkurenca iz Stuttgarta, ni vreden zavidanja. Bavarci so se nekako izgubili v klasičnem oblikovalskem jeziku, sledenju, ne pionirstvu pri tehniki in bledenju športnega duha, ki je sicer zapisan v DNK-ju te nemške znamke. Nova BMW-jeva petica ni prinesla pričakovane revolucije, sedaj je na vrsti serija 3 – najbolj uspešen BMW vseh časov in trenutno tudi najbolj uspešen BMW nove dobe. Trojka namreč letno prepriča približno 400 tisoč kupcev in je za marsikaterega kupca vstopnica v svet BMW-ja. Ta pa je pomembna zato, da kupci popotovanje nadaljujejo v drugih, večjih serijah. Če do vstopa ne pride, znamka izgublja kupce.

Zakaj to poudarjamo? Ker je BMW v zadnjih petih letih izgubljal delež prestižnega razreda. Lani je celo izgubil leta 2007 pridobljeno vodstvo med prvo trojico, pokal se zdaj sveti v Stuttgartu. Pri BMW-ju sicer trdijo, da so še vedno največja prestižna znamka na svetu, upoštevaje Mini, a sami vedo, da jim teče voda v grlo in so dejansko izgubili dvoboj z Mercedes-Benzom. Ta je zadnja leta premaknil lestvico starostne meje kupcev navzdol, s svežimi dizajni in razmahnjeno kompaktno ponudbo je pridobil nove kupce, marsikaterega je tudi prevzel Bavarcem. To pa boli, zelo boli.

Kmalu bo jasno, kako bo BMW nadaljeval. Jeseni 2018 bo predstavil novo serija 3, najpomembnejši model te znamke, ki kupce osvaja že celih 40 let. Njegov pomen je velik tudi v dobi SUV-ov, ne le po številu prodanih vozil, temveč zlasti po ugledu, saj uteleša vse, za čemer BMW stoji – dinamično atletsko držo, tako opevano dinamiko iz zlitje voznika z avtomobilom, delno tudi udobje in učinkovitost, ki jo je v serijo 3 vcepil  sklop tehnologij efficient & dynamics.

Novi BMW serije 3 bo tisti, ki bo prinesel pravo prelomnico – tudi in predvsem zaradi tržnih razmer. Tehnično revolucijo in oblikovno le evolucijo. Novinec, ki bo med kupce zapeljal spomladi leta 2019, prinaša preskok v dojemanju in upravljanju avtomobila ter vnovično vračanje h koreninam – zelo vozniški osredotočenosti avtomobila. Serija tri je ikona te znamke, zato ji bo pripadla čast odprtja nove dobe, dobe napredne komunikacije z voznikom, ki jo je BMW v veliki meri razkril že lani jeseni na sejmu CES v Las Vegasu.

Pa začnimo po vrsti, pri oblinah in merah ter na zunaj vidni tehnologiji. Nova serija tri bo ohranila popolnoma enake mere kot sedanja, torej dolžino 4,66 metra v limuzinski in karavanski različici touring. Medosna razdalja se bo povečala za štiri centimetre, previsi preko obeh prem, zlasti preko prednje, bodo torej še manjši. Karoserija pa bo po zaslugi večjega deleža aluminija, ne pa tudi karbonskih vlaken, lažja od 40 do 80 kilogramov. Prostora v kabini bo več, a ne bistveno, saj je že sedanja trojka z njim dovolj radodarna. Na prednjem delu karoserije gre trend znova k povečevanju ledvičk in oženju žarometov, bolj poudarjen bo tudi odbijač, ki se bo glede na opremsko in motorno različico močno razlikoval. Nekaj svežine prinašajo bolj agresivne poteze, nekakšna nagrbančenost odbijačev pod žarometi, gube motornega pokrova so še bolj poudarjene in vidne še zlasti s strani, blatniki so pošteno izbočeni in se vežejo v ostro stransko linijo do skladnega zadka, kjer je, razen višine, ki skrajšuje zadnje steklo, dejansko še najmanj novega. Trojka, kot jo poznamo, torej, a s še nekaj več izrazitosti in skladnosti.

Voznik bo lahko vozil ali se bo vozil, BMW bo izpolnil vse želje in prilagodil tudi položaj za volanom.


Tehnična novost je zasnova prednjih žarometov, ki omogoča tudi nekaj več oblikovalske svobode. BMW bo v dražjih različicah ali za doplačilo ponudil kombinacijo OLED in laserskih žarometov (pri nezasenčenem snopu). Glavni žaromet OLED tehnologije bo omogočil bolj razpršeno svetlobo in še boljšo svetilnost, ne da bi pri tem motil druge avtomobile v prometu. Zaradi kompaktnosti in učinkovitosti sijalk OLED bodo žarometi mersko lahko manjši in tanjši, kako je BMW to izkoristi, pa je dobro vidno na fotografiji. Nezasenčen snop laserskih žarometov bo prinesel prednosti, znane že iz serije 7, torej boljšo svetilnost, doseg snopa kar 600 metrov in 30 odstotkov manjšo porabo energije.

Pravo revolucijo pa bo serija 3 prinesla v potniški kabini, kjer bosta komunikacija med voznikom in avtomobilom ter vozniška usmerjenost dobili nove razsežnosti. BMW bo s serijo tri stopil korak, dva ali celo tri dlje v razvoju avtomobilske tehnike, saj bo vanjo vgradil tehnologijo, s katero je prvič dražil na lanskem sejmu elektronike CES v Las Vegasu. Sistem air gesture iz serije sedem bo dobil nove funkcije, skupaj s sistemom airtouch pa bo vozniku ponudil povsem novo doživetje vožnje in upravljanja z avtomobilom, torej še večje sožitje s tehniko – področjem, kjer je BMW vselej blestel. Klasično voznikovo okolje bodo namreč dopolnili armaturna plošča in sredinska konzola povsem brez gumbov, nadgradil pa oddaljen zaslon s poševnico, dolgo kar 21 centimetrov. Deluje zapleteno, čeprav je po pojasnilu BMW-ja povsem logično, a tehnično zahtevno. Voznik se bo bolj kot doslej in podobno kot v serijah 3 prvih generacij usedel za kokpit, ki bo konkretno zasukan v njegovi smeri. V roke bo prijel volan z drsniki, ne gumbi, občutljivimi na dotik. Z njihovo pomočjo bo izbiral med meniji na širokem in nizkem informacijskem zaslonu, ki bo v širino razdeljen v kar pet razdelkov. Ko si bo izbral določen meni, ga bo lahko vklopil z zračno gesto, kot pri seriji sedem. Z ukazi bo lahko upravljal tudi brez drsnikov na volanu, zgolj z gestami.

Sredinsko in konkretno k vozniku obrnjen zaslon ne bo zahteval večjega odmika pogleda s ceste. Po privajanju pa bo na prvi pogled zapletena operacija lahko postala intuitivna. Sistem upravljanja bo dopolnil prikazovalnik informacij na prednje steklo (head-up display), ki bo pokril največje polje doslej in vključeval smerne črte pri parkiranju, opozorila pri prekoračitvi hitrosti, bralnik prometnih znakov, informacije telefona in podobno. Različni vozni programi pa bodo delovanje sistemov povsem prilagodili vozniku. Pri osnovnem drive bo voznik v glavni vlogi, assist bo vključil vse asistenčne sisteme, vključno z zaviranjem v sili, radarskim tempomatom in podobno. Auto model pa bo prevzel vajeti in vozniku omogočil počitek ter ga k temu spodbudil tudi z udobnejšim položajem za volanom, odmikom volana od voznika in podobno. Da, govorimo o avtonomni vožnji, ki bo konec desetletja že mogoča.

BMW bo s serijo skušal ustvariti popoln kokpit, ki se bo odzival le na geste voznika. 


Tehnično bo trojka dobila še bolj natančno nastavljivo podvozje z večjim razponom med načinoma comfort in sport ter bolj natančne nastavitve odzivnosti menjalnika, plina, volana in delovanja elektronike. Del znanja iz modelov M se bo torej preselil v klasične modele. M pa bo nadgrajen z dodatnimi funkcijami, denimo streho in motornim pokrovom iz karbonskih vlaken, keramičnimi zavorami, bolj športno tovarniško nastavitvijo in že omenjenim razponom blaženja ter možnostjo povsem individualne nastavitve vseh funkcij s pomočjo aplikacije, torej tudi prek zunanje enote, denimo računalnika. Z maso olajšan M v teoriji ne bo pokal od konjev, dobil bo le nekaj dodatne sape (330 kW oziroma 450 KM), energijo bo vlekel iz skromne mase in še boljše odzivnosti motorja, pri polnem pospeševanju pa mu bo pomagal elektro motor, nameščen med R6 bencinarjem in menjalnikom. Druge stroje bo BMW le dodelal in oplemenitil z električnim motorjem ter baterijo iz programa BMW i z zunanjim polnjenjem – modeli iPerformance bodo zmogli do 50 neslišnih kilometrov. V ponudbi bodo sicer ostali tri-, štiri- in šestvaljniki.

Na vrhu ponudbe bosta dva modela – M340i in M3 ter M4. Po vzoru Mercedesa-AMG bo manjši pomenil vstopnico v športni svet – poganjal ga bo trilitrski R6 biturbo z 280 kilovati (380 konjskimi močmi), M3 in M4 bosta dobila enak, a močno dodelan s stroj s 367 kilovati (500 konjskimi močmi) in opcijski štirikolesni pogon.

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.