Uradna predstavitev
Foto: Novi mercedes razreda A je večji in pametnejši
Nova, četrta generacija prinaša veliko sprememb, še posebej na področju tehnologije.
Sobota, 3. februar 2018
Mercedes-Benz je na uradnem dogodku razkril novo generacijo razreda A, ki se v primerjavi s predhodnikom ponaša z bolj prefinjenim izgledom, učinkovitejšimi ter bolj varčnimi motorji in številnimi novimi varnostno-astistenčnimi tehnologijami.
Kar se tiče zunanjosti, novi A predstavlja korak naprej v Mercedesovi oblikovalski filozofiji. Nekoliko agresivne linije tretje generacije je nadomestil elegantnejši slog, a vseeno bolj dinamičen in mladosten, podoben oblikovalski zasnovi novega CLS-a. Od predhodnika ima tri centimetre daljšo medosno razdaljo in 14 milimetrov širši kolotek, zaradi česar naj bi bilo v kabini in prtljažniku nekoliko več prostora. Pokrov motorja je nižji, veliko masko pa obkrožata zašiljena led žarometia. Tudi zadek krasijo popolnoma nove luči, ki se raztezajo na pokrov prtljažnika.
Še večje spremembe pa je opaziti v notranjosti, kjer v oči najprej skoči širok zaslon (poznamo ga že iz drugih Mercedesovih modelov) in nov infozabavni vmesni kMBUX. Ta bo razumel govorne ukaze voznika in jih neposredno tudi izvrševal, razbral pa naj bi tudi posredne želje. Če boste v pogovoru rekli, da vam je, na primer, vroče, bo z nastavitvami klimatske naprave prilagodil temperaturo v vozilu. Večino napredne tehnologije si je sposodil od velikega razreda S, kombinacija sistemov active distance sssist in active ateering assista pa A-ju omogoča pol samodejno vožnjo. Iz drugih razredov prihaja tudi nov večfunkcijski volanski obroč in sprednji sedeži z možnostjo masaže (z doplačilom).
Sprva bosta na voljo dva bencinska motorja; 1,4-litrski turbo s 120 kW (163 KM) in 250 Nm navora in dvolitrski turbo s 165 kW (224 KM) in 350 Nm navora. Za ljubitelje dizlov pa bo na začetku na izbiro 1,5-litrski turbodizel s 85 kW (116 KM) in 260 Nm navora. Vsi bodo na voljo v kombinaciji s sedemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko, šibkejši bencinski pa tudi v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Manjkal ne bo niti štirikolesni pogon. Kasneje bodo v ponudbo dodali še močnejše stroje.
Prvič ga bomo v živo lahko videli čez en mesec v Ženevi, na ceste pa bo zapeljal poleti.