Avto.info

Novosti iz Audija in Mercedes-Benza

Mercedes-Benz tekmeca premaguje na njegovem področju

Dvoboj prestižnih nemcev se nadaljuje, še vedno bolje kaže Mercedes-Benzu. Novi razred A z drzno, audi A3 pa s klasično obliko. Leta 2019 se bosta spopadla za zahtevnejše kupce kompaktnega razreda.

Sreda, 21. junij 2017

Svež, mladosten, avantgarden … Ja, tudi lep, čeprav je skoraj na las podoben bratu. Govorimo o Audiju, pa ne o Audiju sodobnega, ampak nekega preteklega časa. Takšnega Audija ni več, izgubil se je, kdo ve, kje. Na njegovo mesto je zapeljal tradicionalist, avto za starejše in bogate – Mercedes-Benz.

Tako zelo se je svet prestižnih znamk spremenil v zadnjih 21 letih, od takrat, ko je na trg zapeljal prvi audi A3. To je bil preprost in dober avtomobil. Kupce je naravnost prevzel, ker so za ugodnejšo ceno dobili avtomobil ugledne znamke. Mercedes-Benz ga je lovil z nestabilnim razredom A v obliki majhnega enoprostorca, lov pa se je končal v korist Audiju. V naslednji generaciji je bilo podobno, Mercedes-Benzova preobrazba je potekala počasi, Audi pa je nekoliko zaspal na lovorikah, dokler ni leta 2012 prišel novi A.

Kot da bi se Audija lotil nekdanji duh Mercedes-Benza, ta pa je v zadnjem desetletju spil eliksir mladosti.


Zanimivo, ta je bil klasičen, brez sendvič zgradbe, izjemnega izkoristka prostora in skromnih mestnih mer. Potegnil se je v klasičnega petvratnika in uspel! Lani je zapeljal mimo Audija, družina A (brez SUV GLA) je našla kar 435 tisoč kupcev, njegov vse bolj zaspani tekmec pa le 362 tisoč. Letos se prepad še poglablja, medtem pa je Mercedes-Benz tekmecu iz Ingolstadta ušel tudi na skupinski ravni; lani, denimo, s skoraj 230 tisoč avtomobili prednosti. Ušel je tudi največjemu tekmecu BMW-ju, a to je že druga zgodba, za kakšno od naslednjih izdaj Avto fokusa.

Kako je Mercedes-Benzu to uspelo? Razlogov je več, nekateri pa so prav zanimivi. Denimo tesno sodelovanje z Renaultom, ki Nemcem posoja motorje in še nekatere druge dele za kompaktneže, razred C in dostavni del znamke. Nemci so sorodnost s Francozi, seveda, spretno skrili, v komunikaciji poudarili, da je izposojen le blok, vse ostalo pa je njihovo, in obenem dosegli visoke prihranke, ki so proizvajalcu povečali dobičke, kupcem pa znižali cene. Rezultat je rast prodaje, ki je bila zadnja leta skokovita, tudi med 13- in 15-odstotna na letni ravni.

Audi je nekoliko zaspal na lovorikah, dokler ni leta 2012 prišel novi A.


Mercedes-Benz je partnerja, kot je Renault, potreboval tudi zaradi boja z Audijem, ki s pomočjo delitve tehnike znotraj koncerna Volkswagen že dolga leta ustvarja prihranke. Boljša kalkulacija cene in stroškov pa ni edina dobra poteza vodilnih iz Stuttgarta; na drugi strani enačbe je prelestna zunanja oblika novodobnih zvezdnikov, za katero je zadolžen Slovenec Robert Lešnik. Z njim je tesno povezan tudi naslednji boj Stuttgarta in Ingolstadta, naslednja prelomnica namreč prihaja leta 2019, ko bosta na trg zapeljala novi razred A in A3.

Robert Lešnik je nanjo, kot kaže, dobro pripravljen, saj je novemu mercedesu A znotraj že znanih proporcev vdahnil še bolj privlačen videz z dvignjenim motornim pokrovom, seksi žarometi z led trakom v obliki bumeranga in mu nadel še ostro stransko linijo. A bo ob tem v dolžino zrasel za pet centimetrov, medosje se bo povečalo za kar devet centimetrov, previsa pa sta se primerno zmanjšala. Novi A poleg privlačne oblika zato obljublja tudi precej bolj prostorno potniško kabino, predvsem v zadnjem delu, prostornejši bo tako pri kolenih kot nad glavami. Tehnično bo imel veliko skupnega z novim meganom, tudi 1,2-litrski turbo s 74, 88 in 103 (100, 120 in 140 KM) kilovati ter 1,6-litrski turbodizel s 66, 85 in 96 kilovati (90, 116 in 130 KM). Nad koncernskimi motorji bodo lastni stroji, denimo dvolitrski turbodizel iz razreda E s 143 (194) oziroma 176 kilovati (239 KM), pa enako velik bencinar s 169 in 184 kilovati (230 in 250 KM) ter močno dodelan štirivaljnik v A 45 AMG, katerega moč bo presegla 294 kilovatov (400 konjskih moči).

Na drugi strani enačbe je prelestna zunanja oblika novodobnih zvezdnikov, za katero je zadolžen Slovenec Robert Lešnik.


Audi mu bo, kot napovedujejo prve risbe, ostal dolžan. Poteze A3 namreč bolj spominjajo na prenovo kot na novi model. Oblika ostaja formalna, resna, neinovativna in v ničemer drzna. Kot da bi se Audija lotil nekdanji duh Mercedes-Benza, ta pa je v zadnjem desetletju spil eliksir mladosti, ki je bil nekdaj značilen za Audije. Znamki sta očitno zamenjali vloge, napredna tehnika v Audiju pa žal ne bo pripomogla k tako želenemu ponovnemu preboju, saj ljudje kupujemo z očmi, šele nato z razumom.

In kaj bo tako izjemnega v A3? Pravzaprav nič, le kopica dobre in nadpovprečne tehnike, začenši s sodobnimi stroji; litrskim trivaljnim turbom in 1,5-litrskim štirivaljnikom s 96, 110 in 150 kilovati (130, 150 in 204 KM). Dizelska ponudba bo omejena na 1.6 TDI in 2.0 TDI z močjo do 161 kilovatov (219 KM) v S3. Zasnova bo hišna in modularna MQB. Prihranki prihajajo pri masi in stroških, novi A3 pa bo prinesel še nekaj sladkorčkov v obliki interaktivne armaturne plošče, sistemov za polsamodejno vožnjo, pametnega štirikolesnega pogona in še česa. Vse to bo sicer imel tudi novi razred A. Oba bosta ponudila še priključni hibrid in izključno električni pogon z dosegom baterij 300 kilometrov med polnjenji.

Oddaj komentar

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Konkurenčni avtomobilski proizvajalci so Tesli plačali skupno kar 9 milijard dolarjev

Tesla je lani s prodajo emisijskih 'odpustkov' proizvajalcem avtomobilov, ki niso iz
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.