Opel insignia grand sport
Večja, vitkejša in bolj dinamična admiralska ladja
Po dobrih osmih letih in več kot 930 tisoč priodanih primerkih se prva generacija opel insignie počasi poslavlja. Zanjo prihaja druga generacija, ki je malce večja, a precej bolj dinamična in do 200 kilogramov lažja. Z limuzinsko različico grand sport smo nabirali prve kilometre v okolici Frankfurta.
Petek, 24. marec 2017
Nova insignia sloko silhueto že na prvi pogled obljublja bolj dinamično doživetje v primerjavi s predhodnim modelom. Te občutke nato potrdijo tudi tehnični podatki, ki pravijo, da ima nova Oplova admiralska ladja za 29 milimetrov nižjo strešno linijo, za 92 milimetrov večjo medosno razdaljo ter, kar je najpomembneje, za 175 kilogramov (sports tourer do 200 kg) manjšo maso.
Motorno paleto sestavljajo čisto nov 1,5-litrski bencinski tlačno polnjeni stroj v različicah s 103 in 121 kilovati (140 in 165 KM), dvolitrski turbobencinar, ki se bo s 191 kilovati (260 KM) uvrstil na vrh ponudbe, ter dizelski del, ki obsega 1,6-litrski stroj v različicah z 81 in 100 kilovati (110 in 136 KM) ter dvolitrski agregat, ki zmore 125 kilovatov (170 KM). Pri najmočnejši bencinski in dizelski različici bo ob šeststopenjskem ročnem menjalniku na voljo nov samodejni osemstopenjski menjalnik, pri nekaterih šibkejših različicah pa bo poleg ročnega na izbiro šeststopenjska avtomatika. Na najmočnejše različice bo na voljo tudi čisto nov štirikolesni pogon z nadzorom vektorjev navora, kar pomeni, da sistem po potrebi pošilja navor le na točno določeno kolo.
Pri opremi nove insignie velja omeniti zlasti projekcijski zaslon, prilagodljivi tempomat s samodejnim zaviranjem v sili, pomoč pri ohranjanju voznega pasu s samodejnim popravkom in opozarjanje na prečni promet za vozilom. Tu pa je tudi nova generacija prilagodljivih led matričnih žarometov, ki imajo po novem namesto 16 kar 32 posameznih led segmentov.
Dinamično doživetje insignia na koncu potrdi tudi na cesti. Na predstavitvi smo preizkusili model z dvolitrskim turbodizlom ter različico z vrha ponudbe, ki prinaša dvolitrski turbobencinski motor osemstopenjsko avtomatiko in štirikolesni pogon. Oba modela sta nas navdušila z uglajenostjo in okretnostjo, drugi pa tudi z zelo zanesljivo lego na cesti (zlasti v športnem načinu).
Inisignia grand sport bo skupaj s karavansko različico sports tourer prispela k nam junija, koliko bo treba zanju odšteti, pa bo znano v prihodnjih dneh.
Podrobneje o tehničnih lastnostih ter o vtisih s prve vožnje pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 213).