Opel mokka X 1.4 turbo avt. 4x4 innovation
Veliki brat
- Prenova ne prinaša le črke X, temveč tudi številne drobne, a opazne spremembe
- Mednje sodi sistem onstar z možnostjo neposredne povezave s svetovalcem
- Takšna mokka, z dodatno opremo in 2.200 evri popusta, stane dobrih 30 tisočakov
Sobota, 14. julij 2018
Ne gre za večjega brata priljubljenega Oplovega športnega terenca, ki je s 4,27 metra dolžine tudi po prenovi ostal priročno majhen, temu primerno dinamičen, okreten in notranje precej utesnjen. Naslov se nanaša na sistem onstar, pomočnika na daljavo in v realnem času, ki vam lahko najde želeni cilj in ga vnese v navigacijo ali v primeru nesreče samodejno pokliče na pomoč. Uporabno ali že preveč intimno?
Vprašanje je širše, kot se morda zdi na prvi pogled. Če vam prijazna, na trenutke prikupno zmedena svetovalka (ali svetovalec; govori slovensko in sedi v Oplovem centru OnStar v angleškem Lutonu) navdušeno pove, da je na vašem oplu ena izmed pnevmatik premalo napolnjena ali vam hitreje, kot bi to storili sami, v navigacijo vnese želeni naslov in se vam nato precej klišejevsko zahvali za sodelovanje ter naučeno zdrdra, da do prekinitve telefonske zveze ne pritiskajte nobenega gumba, potem tak
sistem lahko samo pozdravimo. Da ne omenjamo samodejnega klica na pomoč v primeru nesreče, ko onstar nadzornemu centru za obveščanje v nekaj sekundah sporoči lokacijo, število oseb v vozilu, morebitno proženje zračnih blazin in še kaj – ključne informacije in to tako rekoč v trenutku!
Zaradi številnih drobnih sprememb pušča vtis precej bolje uravnoteženega avtomobila.
Tu je še spletni portal, v katerega se prijavite s svojim uporabniškim imenom in geslom in kjer poleg stanja vitalnih delov vozila med drugim lahko preverite tudi njegovo trenutno lokacijo. Če vam ga, bog ne daj, ukradejo, je to več kot odlično, a lokacijo pravzaprav lahko vidi vsak, ki se v sistem prijavi … Tu se ne bomo spuščali v teorije zarot in nadzor vsakega koraka s strani vladajočih elit in posvečenih stricev iz ozadja; vzemimo povsem vsakdanji scenarij: po uspešnem in napornem dnevu
se vrnete domov, a boljša polovica vas ne sprejme v izzivalnem čipkastem spodnjem perilu, samostoječih mrežastih nogavicah in visokih petah, temveč z železom v močno stisnjeni desnici in tistim njenim sumničavim pogledom, ki ne obeta nič dobrega. "Ti," začne odločno in te premeri od nog do glave (in pri tem verjetno išče sledove šminke na ovratniku). "Kaj pa si tri ure počel v oni restavraciji; a ne dela tam tista 'bjonda', s katero se včasih srečamo zjutraj v vrtcu, ko pripeljemo vsak svoje
otroke? Tista, ki te vedno tako prijazno pozdravi, saj veš, tista, ki je zadnjič sedela zraven tebe na roditeljskem sestanku?" Pa dokažite, da ste bili v resnici le na kosilu z bodočim poslovnim parterjem! Hrana je bila odlična, on pa zelo zahteven sogovornik in v tem trenutku prav gotovo ne potrebujete še gestapovskega zasliševanja, temveč eno dobro, sproščujočo masažo … No, morda pretiravam, ampak verjetno veste, kam pes taco moli: za večji občutek varnosti in večje udobje smo pripravljeni
žrtvovati dobršen del svoje zasebnosti, kar povsem nezavedno sprejemamo na številnih ravneh.
Na mnogih ravneh pa je pridobila tudi prenovljena mokka – ne le dodano modno črko X v imenu, temveč tudi nov, veliko bolj čisto urezan sprednji del in še nekatere oblikovne spremembe, predvsem pa lahko pohvalimo na novo urezano armaturno ploščo, kjer namesto množice stikal osrednje mesto prevzema na dotik občutljiv zaslon. Glavne funkcije, hvala bogu, še vedno upravljate s stikali, velik plus pa si zaslužijo ergonomsko odlični sedeži, s katerimi mokka nedvomno prekaša tekmece. Preizkusili smo
precej neobičajno pogonsko kombinacijo – zmogljiv turbobencinski motor, šeststopenjski samodejni menjalnik in pogon na vsa štiri kolesa. Motor se je izkazal kot zmogljiva, a s porabo okoli devetih litrov precej žejna izbira, samodejni menjalnik si tako glede hitrosti kot tudi uglajenosti zasluži povprečno oceno (nudi tudi možnost ročnega izbiranja prestav s precej neposrečenim stikalom na vrhu prestavne ročice), štirikolesni pogon pa še dodatno izboljša že tako ali tako dobro uravnotežene
vozne lastnosti tega avtomobila, ki se po tej plati do neke mere lahko primerja celo z nekaterimi številko večjimi križanci.
Opel mokka X 1.4 turbo avt. 4x4 innovation |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1399 ccm, 112 kW (152 KM) pri 5600/min, 240 Nm pri 2000–4000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4275 x 1781 x 1658 mm; Medos. razdalja: 2555 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1481/509 kg; Prtljažnik: 356–1.372 l. |
Največja hitrost: 193 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,7 s; Poraba goriva (EU): 7,9/5,7/6,5 l/100 km; Povprečje na testu: 7,3 l/100 km; Izpust CO2: 148 g/km. |
Cena: osnovni model (mokka X 1.6 selection): 19.170 €, testno vozilo: 33.428 €; Opel Southeast Europe, podružnica Ljubljana. |
odlični sedeži, funkcionalna notranjost, sistem onstar | pomanjkanje odlagalnih prostorov, samodejni menjalnik | brez napak |
Oznake:
- mokka X
- Opel
- štirikolesni pogon
- SUV
- turbo