Kia optima SW 1.7 CRDi EX limited
Optimalno razmerje
- Kiin karavan ni najprostornejši, a gotovo sodi med bolj privlačne
- Z najbogatejšim paketom opreme ponuja veliko udobja in praktično vse asistenčne sisteme
Nedelja, 8. oktober 2017
Kiino admiralsko ladjo smo v kombinaciji z dizelskim agregatom in najbogatejšo opremo preizkusili že v limuzinski različici (AF 211). Ta nam je pokazala, da lahko z zmogljivostmi zadovolji večino potreb, a da morda ne bi bila odveč kakšna zmogljivejša motorna različica za bolj zahtevne kupce. 1,7-litrski štirivaljnik s 104 kilovati (141 KM) in sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom tudi v karavanu ni podhranjen, vendar se mora, ko od njega zahtevamo največ, bolj potruditi in kdaj prej
prestaviti v nižjo prestavo kot kakšen primerljivo močen dvolitrski stroj. To se v primeru bolj živahne vožnje pozna tudi pri porabi, ki brez težav preseže osem litrov, na testu pa se je ustalila pri 7,9 litra na 100 kilometrov.
Samodejni menjalnik, aktivni tempomat, pomoč pri vzdrževanju smeri, samodejno parkiranje, usnje ... Nemci vam za 38 tisočakov tega nikoli ne bodo ponudili.
Limuzina je pri prtljažniku pokazala, da so pri Kii ubrali nekaj bližnjic, denimo pri vodilih prtljažnih vrat, ki se zažirajo v prostor, ali pri vzvodih za podiranje zadnjih sedežev, ki so nediskretno nameščeni na zgornji rob. Takšnih 'spodrsljajev' si pri karavanu niso privoščili. Prtljažnik je pravilno oblikovan in lepo obdelan ter s podiranjem zadnjih sedežev ponuja razširjen prostor z ravnim dnom. Zaradi sloke silhuete karoserije ne more ponuditi rekordnega volumna, a s 552 litri osnovne
prostornine in z zgoraj naštetimi vrlinami zelo spodobno opravlja svojo nalogo.
Karavanska optima je tako še malce boljša kot limuzinska in se brez težav postavi ob bok uveljavljenim tekmecem. Nedvomno izstopa z obliko in izjemno bogato opremo, ki vključuje vse sodobne asistenčne sisteme. Z rednim popustom je treba zanjo odšteti slabih 38 tisočakov, kar se morda zdi veliko, a je glede na dobljeno povsem razumno. Malce šepa le pri motorni ponudbi, kjer z edinim turbodizlom zadovolji, a ne more ponuditi presežkov.
Kia optima SW 1.7 CRDi EX limited |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1685 ccm, 104 kW (141 KM) pri 4000/min, 340 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4855 x 1860 x 1470 mm; Medos. razdalja: 2805 mm; Pnevmatike: 225/45 R18; Masa/nosilnost: 1635/515 kg; Prtljažnik: 552–1686 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,1 s; Poraba goriva (EU): 5,2/4,2/4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km; Izpust CO2: 120 g/km. |
Cena: osnovni model (1.7 CRDi LX comfort): 28.690 €, testno vozilo: 40.390 €; KMAG, d. o. o., Ljubljana. |
kakovost izdelave, serijska oprema | poraba goriva | brez napak |