Fascinacija: Pablo Escobar
Pablo Escobar: Kralj kokaina, ki je hotel biti Fittipaldi
Kolumbijski vladar mamilarskega podzemlja je bil v mladosti predan avtomobilski dirkač, vozil pa je vse od renaulta 4 do izjemne specialke porscheja 911 RSR. Dirke je poskušal zmagovati na stezi ali z umazanimi igricami izven nje.
Nedelja, 6. oktober 2019
Priimek Escobar večina v prvi vrsti povezuje z mamili, terorizmom in še kakšnim drugim umazanim poslom. Prav gotovo pa le malo ljudi ve, da je bil največji kolumbijski mafijec navdušen avtomobilski dirkač. Pravzaprav je Pablo naredil nekaj, kar bi verjetno storil tudi marsikdo od nas, v trenutku, ko je zaslužil prvo večjo vsoto denarja, jo je namenil avtomobilizmu.
Najraje je imel katrco
Na neki način ima posebno vez tudi s Slovenijo, prek renaulta 4, menda njegovega avtomobilskega ljubljenčka. Govori se, da je prijateljem v zameno zanje dajal drage primerke ferrarijev, z njimi pa je nastopal v kolumbijskem dirkalnem pokalu renault 4. Ko je leta 1979 prvič nastopil na dirki, je na prizorišče prišel s kar štirimi avtomobili. Enim zase, drugim za svojega bratranca, ki je prav tako dirkal, dva pa sta bila rezervna. Težko je verjeti, da takrat nihče ni posumil, s čim se poslovnež ukvarja. Zlasti če upoštevamo pričanje enega od udeležencev dirk, ki je bil prepričan, da se je vsem sanjalo, ko so videli Escobarjevo ekipo na dirke prihajati z dvema tovornjakoma, šef pa je na prizorišče priletel s helikopterjem. Svoje bogastvo je menda rad delil tudi z ostalimi, saj so po dirki vsi uživali v njegovi bogati gostiji ob spremstvu prelestnih mladenk.
Hitrejši avtomobili in podkupljivi policisti
Da ne bo pomote, Pablo Escobar je bil v svojih dirkaških podvigih podobno neusmiljen in pretkan kot pri nezakonitem poslu. Praviloma je imel vedno zmogljivejše avtomobile, zaradi katerih je na ravninah zlahka prehiteval tudi tiste, ki so ovinke odpeljali z več poguma kot on. Vprašanje je bilo, ali je sploh kdo dovolj pogumen, da narko šefa pusti v vzvratnem ogledalu. Večinoma ne, se pa je našel kakšen dovolj hiter in pogumen voznik, ki ga na stezi, kljub boljšemu avtomobilu, ni uspel ugnati. Eden njegovih rivalov je bil Alvaro Meija, ki je trdil, da ga je policija več ur po nepotrebnem pregledovala, zaradi česar je le za las in popolnoma nepripravljen ujel start dirke.
Stava
Med najbolj legendarne zgodbe Escobarjevih ekscesov spada stava s takratnim najboljšim dirkačem v Kolumbiji. Ricarda Londona je na vsak način želel prehiteti oziroma ga premagati. Zato je z njim sklenil stavo, da bo na neki gorsko-hitrostni preizkušnji za njim zaostal največ 15 sekund. A Escobar je imel as v rokavu, imenoval se je porsche 935. Ta je bil v tistem času videti kot nekaj iz prihodnosti, s 560 »konji« moči pa je bil neprimerno boljši od Londonovega avtomobila. Hitrostno preizkušnjo je opravil le osem sekund počasneje od Londona, kar je za Escobarja pomenilo enako kot zmaga. Verjetno je bil Londono dovolj pameten, da ga ni prepričeval o nasprotnem.
Ricardo Londono je prestrašil celo Ecclestona
Najboljši kolumbijski dirkač Ricardo Londono je bil Escobarju na lokalni ravni trn peti, po drugi strani je mamilarski kralj podprl njegovo mednarodno kariero. Financiral je celo Londonov poskus prodora v formulo 1. Leta 1981 je tako talentirani voznik dobil priložnost testiranja dirkalnika moštva Ensign in v njem navdušil z boljšimi časi kot legenda Nelson Piquet. Vse je šlo kot po maslu, ko pa so za namene izdaje superlicence (ta je pogoj za dirkanje v F1) pogledali v njegove vire financiranja, jih je zagrabila panika. Bernie Ecclestone in njegovi kolegi so zato poskrbeli, da Ricardo »Cuchilla« Londono zahtevane licence ni nikoli dobil in sanj o kolumbijskem šampionu v F1 je bilo konec.
Oznake:
- Avto fokus
- dirkanje
- escobar
- pablo
- zanimivosti