Avto.info

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 allure

V duhu stare slave

  • Novi peugeot 2008 se z dolžino 4,3 metra uvršča med večje križance segmenta B 
  • Tehniko in druge rešitve, vključno z arhitekturo notranjosti, povzema po 208
  • S srednjo bencinsko izbiro in srednjim paketom opreme stane 20.850 evrov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 5. julij 2020

Prejšnja generacija modela peugeot 2008, dvestoosmica z nekaj več, je v hipu postala uspešnica in novinec je na dobri poti, da ponovi njen uspeh. V primerjavi s predhodnikom in aktualnim 208 je opazno zrasel v vse smeri, tako da se v poplavi tekmecev z renaultom capturjem ali volkswagnom T-cross na čelu uvršča med večje predstavnike izjemno priljubljenih križancev segmenta B.

Z dolžino 4,3 metra in notranjo prostornostjo se zlahka postavlja ob bok kompaktnim avtomobilom. Na sprednjih sedežih bosta zlahka sedela dva višjerasla človeka, tudi zadaj je prostora za noge dovolj, a čeprav gre za razmeroma velik avto, bodo trije vštric vseeno sedeli precej na tesno. S sidrišči isofix je poleg zadnjih stranskih opremljen še sovoznikov sedež. Uporabno velik prtljažni prostor s svojimi 434 litri sodi v razredno povprečje, zlaganje naslonjal zadnjih sedežev – deljivo v razmerju 60 : 40 – ni nič posebnega (sedeži, na primer, niso vzdolžno pomični ali kaj podobnega), a po drugi strani prinese skoraj 1,5 kubičnega metra prostora. Kot uporabno se izkaže dvojno dno, ki nudi bodisi več skupnega prostora, ko je v nižjem položaju, bodisi skoraj ravno dno, ko je v višjem. 

Majhen volanski obroč z merilniki nad njim in upravljanje številnih funkcij prek osrednjega zaslona okrnita celostno dober vtis.


Nelagodje vam utegne povzročati Peugeoteva notranja arhitektura (obnjo smo se nazadnje obregnili v testu peugeota 208 v AF247, pa tudi že nekajkrat pred tem) majhnega volanskega obroča in merilnikov nad njim. Spet smo imeli težave z iskanjem pravega položaja (bodisi je bil volan prenizko bodisi je zakrival dobršen del merilnikov) in ergonomija si zato kljub izdatnim nastavitvam ne zasluži pozitivne ocene. Ja, vem, nekateri ste nad to rešitvijo navdušeni, a vseeno: pred nakupom obvezno preverite, ali vam ustreza ali ne. Tisti »saj se bom navadil« žal kasneje vse prepogosto obžalujemo in v tem segmentu je izbira tako velika, da nam takšnih kompromisov ni treba sklepati. Pika na i je ne ravno najboljši na dotik občutljivi zaslon na sredinski konzoli, ki poleg povprečnega infotainmenta združuje preveč funkcij – žal tudi tiste za uravnavanje prezračevanja. Listanje po podmenijih in vizualno preverjanje, ali je dotik »prijel« ali ne, vsekakor ne pripomore k varnosti. Po drugi strani je kakovost naravnost vzorna in boljša kot v tako imenovanih premium predstavnikih – audiju Q2, na primer. Materiali so mehki in prijetni na otip, pohvalimo lahko tudi uporabno velika odlagalna mesta in predale za drobnarije ter njihovo zadostno število.

Že v osnovi je razmeroma bogato opremljen, srednji paket allure pa praktično ne pušča prav veliko odprtih želja.
Volan je žal precej sterilen, in čeprav pri višjih hitrostih otrdi, ne nudi prav natančnega občutka. Ta je manj suveren tudi na račun precej mehkega podvozja, zaradi česar se med počasnejšo ali zmerno vožnjo prek neravnin avtomobil precej pozibava. Tudi nagibanja v zavojih je pričakovano precej, medtem ko pri višjih hitrostih, na avtocesti, lega na cesti pušča dober občutek. Preizkusili smo ga s srednjo bencinsko možnostjo, prisilno polnjenim 1,2-litrskim trivaljnikom, čigar 96 kW (131 KM) zlahka opravi z vsemi nalogami – vključno s primestno dinamiko ali avtocestnimi klanci. Zvočna zatesnjenost je razmeroma dobra, pri testnem vozilu pa mu je stregel ročni menjalnik s šestimi dobro preračunanimi posameznimi stopnjami prenosa, a ne ravno zgledno natančno ročico. Glede na izkušnje iz modela 208 bi tudi tu verjetno moral zadoščati šibkejši, dobrega tisočaka cenejši 100-konjski bencinar. 

Sicer pa 2008 s preizkušenim srednjim bencinarjem in srednjo ter pod črto zelo temeljito založeno opremo allure stane slabih 21 tisoč evrov oziroma z nekaj doplačili (kovinska barva, sprednja parkirna tipala …) tisočaka več, pri nakupu prek financiranja pa je njegova končna cena pod 20 tisočaki.
 

Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 allure
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni trivaljnik, 1199 ccm, 96 kW (131 KM) pri 5500/min, 230 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 4.
  Velikost:  4300 x 1770 x 1530 mm; Medos. razdalja: 2605 mm; Pnevmatike: 215/60 R17; Masa/nosilnost: 1328/523 kg; Prtljažnik: 434–1.467 l.
  Največja hitrost:  198 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,8 s; Poraba goriva (WLTP): 5,8 l/100 km; Povprečje na testu: 7,2 l/100 km; Izpust CO2: 131 g/km.
  Cena:  osnovni model (2008 1.2 PureTech 100 active) 17.865 €, testno vozilo: 21.830 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana.
prostorna notranjost, videz, materiali in izdelava, motor ergonomija, zaslon na dotik brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.