Peugeot 3008 1.5 blueHDi 130 EAT8 GT line
TEST IN OCENA: Peugeot 3008 1.5 blueHDi 130 EAT8 GT line
Samodejni menjalnik še dodatno poudari uglajenost novega 1,5-litrskega turbodizla. Skupaj z bogato opremo GT line tak peugeot 3008 stane dobrih 30 tisočakov.
Torek, 26. februar 2019
Peugeotevega križanca 3008 smo ponovno vzeli pod drobnogled – tudi tokrat z novim, 1,5-litrskim turbodizelskim motorjem s 96 kW (131 KM), ki je nadomestil dosedanji stroj prostornine 1,6 litra. V prejšnji številki revije Avto fokus (AF231) ste lahko prebrali, kako se odreže v kombinaciji z ročnim menjalnikom, zdaj pa smo ga preizkusili še s samodejnim menjalnikom in bogatim paketom opreme GT line.
Najprej o menjalniku: gre za klasično avtomatiko z osmimi stopnjami prenosa, ki je na voljo v več Peugeotevih modelih in v kombinaciji z različnimi motorji. Z njim so se Francozi zavihteli zelo visoko, saj se menjalnik tako glede hitrosti kot uglajenosti pri menjavanju prestav uvršča med boljše izdelke. Tudi z omenjenim motorjem se dobro ujame in še bolj poudari njegovo uglajenost, mehkobo, če hočete, s katero že tako ali tako prekaša svojega predhodnika. Poraba goriva je zelo podobna; na
testu smo na sto kilometrov v porečju porabili le 0,2 litra več kot z enako motoriziranim 3008 z ročnim menjalnikom.
Samodejni menjalnik z osmimi stopnjami prenosa je boljša, a slaba dva tisočaka dražja izbira od ročnega.
Kaj pa oprema? GT line poleg športno obarvanih (imitacija kromiranih izpušnih cevi, aluminijaste stopalke …) in še nekaj drugih bolj kot ne estetskih dodatkov (sproščanje dišave v kabini, na primer) prinaša tudi marsikateri resnično uporaben kos opreme. Mednje sodijo sprednji žarometi v led tehniki in dodaten paket varnosti, ki poleg samodejnega preklopa med zasenčenimi in nezasenčenimi žarometi zajema opozorilo na varnostno razdaljo s samodejnim zaviranjem in sisteme za nadzor mrtvega kota,
nenamerne menjave voznega pasu ter utrujenosti voznika.
Tudi na tem področju gre torej za temeljit avtomobil, ki v vseh smereh zna zadovoljiti zahtevnejšega kupca. Temu primerna je cena, ki znaša več kot 30 evrskih tisočakov.
Peugeot 3008 1.5 blueHDi 130 EAT8 GT line |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1499 ccm, 96 kW (131 KM) pri 3750/min, 300 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5 |
Velikost: 4447 x 1841 x 1624 mm; Medos. razdalja: 2675 mm; Pnevmatike: 225/55 R18; Masa/nosilnost: 1505/495 kg; Prtljažnik: 520–1482 l. |
Največja hitrost: 223 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,5 s; Poraba (EU): 7,8/4,5/5,7 l/100 km; Povprečje na testu: 7,3 l/100 km. |
Cena: osnovni model (3008 1.2 puretech 130 access): 21.298 €, testno vozilo: 33.730 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
motor, menjalnik, prostorna notranjost | pomanjkanje odlagalnih prostorov, samodejni menjalnik | brez napak |