Peugeot 3008 1.5 blueHDi 130 allure
Čisti zmagovalec
- S popolnoma novim turbodizlom zadostuje standardu euro 6d-TEMP
- Motor je odzivnejši in bolj uglajen kot stari
Sreda, 16. januar 2019
Nekateri proizvajalci so bili na uvedbo novega merilnega cikla porabe bolje, drugi slabše pripravljeni. Peugeota strožje zahteve niso ujele na levi nogi, saj so imeli pripravljen popolnoma nov turbodizelski motor, ki je zamenjal dosedanjega s prostornino 1,6 litra. Ta je za 0,6 decilitra manjši, a zmogljivejši, tudi na račun vgrajenega katalizatorja, ki izpuh čisti s pomočjo sečnine, in čistejši.
V testnem peugeotu 3008 novinec zmore 96 kW (130 KM), kar je deset »konjev« več kot prejšnji, in obenem ponuja enak največji navor. Razlika med starim in novim se pozna tudi v vožnji, predvsem pri zveznosti delovanja, saj je krivulja navora nekoliko ugodnejša, delovanje pa je vzorno tiho. Ročni 6-stopenjski menjalnik ni najboljši izdelek v svojem razredu, a deluje dovolj natančno in hitro. Z odzivnim delovanjem se dobro znajde v mestnem vrvežu, solidna zvočna izolacija pa pomaga, da je udoben
družinski potovalnik. Na našem testu je povprečno zahteval 6,8 litra goriva, kar sicer ni rekordno malo, a smo zelo veliko prevozili v mestu, kjer bi se verjetno prav tako dobro izkazal zelo dober 1,2-litrski bencinar z enako močjo in za dobrih 1.800 evrov nižjo ceno.
Izdatna oddaljenost karoserije od tal pomeni, da se z njim lahko zapeljete tudi na zmeren teren.
Kar se ostalega tiče, smo že velikokrat pohvalili njegovo oblikovno posebnost, a bili v dvomih glede majhnega volana in s tem povezane ergonomske drugačnosti. Peugeot i-cockpit vam je pač všeč ali ne. Nam ni ravno pisan na kožo, tudi multimedijski sistem ni najbolj odziven, niti praktičen, a bi mu bili zaradi vseh ostalih prednosti to pripravljeni spregledati. Konec koncev je prav zaradi tega osvojil prvo mesto na našem PRIMA velikem primerjalnem testu!
Peugeot 3008 1.5 blueHDi 130 allure |
Vozilo in motor: kompaktni crossover, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1499 ccm, 96 kW (130 KM) pri 3750/min, 300 Nm pri 1750/min; Menjalnik: ročni, šeststopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4447 x 1841 x 1624 mm; Medos. razdalja: 2675 mm; Pnevmatike: 225/55 R18; Masa/nosilnost: 1492/492 kg; Prtljažnik: 520–1482 l. |
Največja hitrost: 192 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,8 s; Poraba goriva (EU): 4,7/3,8/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 109 g/km. |
Cena: osnovni model (1,2 puretech 130 access): 20.838 €, testno vozilo: 29.684 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
vozne lastnosti, elastičnost motorja | ergonomija, delovanje multimedijskega sistema | brez napak |
Oznake:
- 3008
- Avto fokus
- blueHDi
- Peugeot
- test
- turbodizel