Peugeot 3008 1.6 blueHDi 120 EAT6 allure
Kvantni preskok
- Novi 3008 ima šarm pravega športnega terenca, čeprav to ni
- Z 1,6-litrskim turbodizlom z 88 kW (120 KM) in samodejnim menjalnikom je poskočen in obenem udoben
- Za dobrih 30 tisočakov ponuja bogato opremo, prostornost, uporabnost in kakovost s premijskim pridihom
Petek, 19. maj 2017
Peugeot 3008 prve generacije je bil nekakšen križanec med enoprostorcem, športnim terencem in kombilimuzino. Odlikovali so ga robustna oblika zunanjosti, dinamično oblikovana armaturna plošča in nekoliko posebna dvojna prtljažna vrata.
Medtem so se trendi spremenili, športni terenci so postali še bolj priljubljeni in počasi osvajajo kupce, ki so se do sedaj odločali za enoprostorce. Zato je novi 3008 na pogled pravi športni terenec, ki pa ne ponuja pravih terenskih lastnosti, saj ima pogon le na sprednji kolesi. A nič zato. Večina kupcev jih tako ali tako ne potrebuje. Bistveni so robusten videz, višji položaj sedenja in poudarjen občutek varnosti.
Novi 3008 poleg naštetega ponuja še prostorno in futuristično oblikovano notranjost. Hvalimo atraktivne in drzne poteze armaturne plošče, kakršne smo še pred kratkim lahko videli le pri konceptih. Gre za evolucijo zasnove i-Cockpit, poznane iz modela 308, ki jo označujeta visok položaj instrumentne plošče in razmeroma majhen volanski obroč. Tokrat je klasične merilnike zamenjal barvni zaslon. Na vrhu armaturne plošče je nameščen prostostoječi 20,3-centimetrski (8-palčni) zaslon na dotik, pod
njim pa klasična stikala, ki smo jih pogrešali pri tristoosmici. Na visokem sredinskem grebenu je nenavadno oblikovana prestavna ročica samodejnega menjalnika, ki dobro opravlja svojo nalogo.
Novi 3008 ni med najcenejšimi, a z občutkom kakovosti, ki ga posreduje, premaga večino tekmecev.
Pohvaliti velja tudi kakovost materialov in izdelave, ki je praktično na premijski ravni. Vsi materiali so mehki in prijetni na otip. Svetlo oblazinjenje sedežev deluje zelo atraktivno, a sprašujemo se, kako se bo svetlo blago na vratnih oblogah in armaturni plošči upiralo umazaniji ter kako bo videti po nekaj letih uporabe. Kakor koli, sedaj je videti odlično. Ergonomija na sprednjih sedežih je zelo dobra, pritoževati pa se ne bi smeli niti potniki v drugi vrsti, saj je tam dovolj prostora
za noge in glave, tudi tistih malce višje raslih. Brez pripomb jo odnese tudi prtljažnik, ki je pravilno oblikovan in lepo obdelan, ob zlaganju zadnjih sedežev pa ponuja praktično ravno dno.
Eden od elementov, ki močno vpliva na doživljanje tega avtomobila, je v uvodu omenjeni volanski obroč. Ta zaradi svoje majhnosti povečuje občutek okretnosti in kar vabi k dinamični vožnji. A na to, seveda, ne vpliva le videz. Tritisočosmica se pohvali z natančnim in komunikativnim volanskim mehanizmom, zaradi česar je lepo vodljiva, zaradi razmeroma trde nastavitve podvozja, ki ne dovoljuje veliko prečnega nagibanja karoserije, pa deluje zanesljivo, tudi če se ovinkov lotimo malo
hitreje.
Nova generacija i-Cockpita je še bolj futuristična in atraktivna, predvsem pa bolj funkcionalna.
Temu se ne upira niti 1,6-litrski turbodizel z 88 kilovati (120 KM) in 300 Nm, ki po našem mnenju predstavlja najboljšo izbiro za večino uporabnikov. Moči in navora je za vsakdanje potrebe povsem dovolj. Šeststopenjski samodejni menjalnik, za katerega je treba doplačati 1.500 evrov, deluje hitro in logično ter v samodejnem načinu zagotavlja udobje, ki ga od takšnega izdelka pričakujemo. Poleg tega ponuja ročni način pretikanja z obvolanskima ročicama, ko si zaželimo bolj dinamične vožnje.
Poraba na testu se je ustalila tik nad sedmimi litri na sto kilometrov, kar ni rekordno malo, a je glede na velikost, maso in zmogljivosti avtomobila povsem sprejemljivo.
Pod črto ugotavljamo, da je novi peugeot 3008 idealen družinski avtomobil, saj je prostoren, uporaben in udoben. Poleg tega ponuja trendovsko oblikovano zunanjost in zelo atraktivno ter futuristično notranjost, s serijsko digitalno instrumentno ploščo. Z naštetim predstavlja velik preskok v primerjavi s predhodnikom, ki kljub nekaterim posebnostim med tekmeci ni izstopal. S ceno, ki z nekaj dodatki preseže 30 tisočakov, pa, žal, ni namenjen povprečnim slovenskim družinam, temveč tistim, ki si
lahko privoščijo nekaj več.
Peugeot 3008 1.6 blueHDi 120 EAT6 allure |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1560 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3500/min, 300 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4447 x 1841 x 1624 mm; Medos. razdalja: 2675 mm; Pnevmatike: 205/55 R16; Masa/nosilnost: 1390/600 kg; Prtljažnik: 520–1482 l. |
Največja hitrost: 185 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,6 s; Poraba goriva (EU): 4,7/3,9/4,2 l/100 km; Povprečje na testu: 7,1l/100 km; Izpust CO2: 108 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 puretech 130 access): 20.390 €, testno vozilo: 33.910 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
pvidez, prostornost, kakovost materialov in izdelave | kakovost vzvratne kamere, doplačila za varnostne pripomočke | brez napak |