Iz naftalina
Video: Poglejte, kako nekoč testirali sistem ABS
Danes je standard, v sedemdesetih in osemdesetih letih pa je ABS pomenil znaten doprinos k izboljšanju prometne varnosti.
Sobota, 10. november 2018
ABS - tri preproste črke, ki so že rešile na milijone življenj po vsem svetu.
Vozila brez protiblokirnega sistema (ABS) lahko ob nenadnem močnem zaviranju na spolzkem cestišču začnejo drseti ali se celo zavrtijo. Kolesa zaradi močnega zaviranja zablokirajo in upravljanje z volanom postane nemogoče. Da bi se temu izognili, je treba izmenoma pritiskati in popuščati zavorni pedal. Takšnemu zaviranju pravimo tudi zaporedno zaviranje. V kritičnih situacijah pogosto ni dovolj časa za tak način zaviranja. Zato pri vozilih, opremljenih s sistemom ABS, računalnik nadzoruje vrtenje koles in ob premočnem zaviranju samodejno izvede serijo pritiskov in popuščanj na zavore. Tako kolesa ne blokirajo, s tem vozilo ne drsi, volan pa ostane dovolj odziven, da lahko voznik varno zavije in ustavi.
Patentiral ga je Mercedes-Benz leta 1959, nato pa je leta 1978 prišel na trg Boschev sistem ABS, prvi sistem proti blokiranju koles med zaviranjem na svetu, primeren za serijsko proizvodnjo. Ta sistem je bil najprej na voljo samo za doplačilo pri avtomobilih najvišjega razreda. Danes pa varno zaviranje spada v standardno ponudbo že v vseh avtomobilskih razredih. Od leta 2004 so s sistemom ABS opremljeni že vsi osebni avtomobili, izdelani v Evropski uniji.
Mercedesi so bili prvi avtomobili, ki so bili opremljeni s sistemom ABS. Še preden pa je podjetje vozila poslalo v promet, so izvajali številna testiranja. Na Youtubu smo našli zanimiv posnetek testiranja, v katerem so sistem preizkušali na tovornjakih in avtobusih. Zanimiv vpogled v preteklost, ko še ni bilo sistemov, ki so danes samoumevni :)