Porsche cayenne
Novi porsche cayenne po sledeh 911-ke
Nemci so uradno predstavili tretjo generacijo luksuznega športnega terenca cayenne. Ta na prvi pogled močno spominja na predhodnika, a prinaša kup novosti. V Nemčiji bo treba zanj odšteti najmanj 74.828 evrov.
Torek, 29. avgust 2017
Na prvi pogled novi cayenne res spominja na predhodni model, a prinaša kup evolucijskih izboljšav, s katerimi se je, tako Porsche, približal slavnemu modelu 911. Seveda 911-ka je nekaj čisto drugega, a novinec naj bi se zelo približal občutkom, ki jih ponujajo športni avtomobili.
Sprednji del ima večje odprtine za zrak, strešna linija je nižja, ko pri predhodniku, k bolj športnemu videzu pa prispevajo tudi večja kolesa. Ta so lahko prvič kombininarana s širšimi pnevmatikami zadaj, pri čemer platišča merijo najmanj 19 palcev. Zadek z obliko luči vidno pozvema model panamera sport turismo.
Bolj očitno je sporemenjena notranjost, ki je dobila čisto novo sredinsko konzolo s številnimi na dotik občutljivimi površinami ter velikim, kar 31,2-centimetrskim (12,3-palčnim) zaslonom, ki je prav tako občutljiv na dotik. Instrumentna plošča, ki je ohranila klasično obliko, vključuje analogni merilnik vrtljajev na sredini ter zaslone ob njem.
Ob lansiranju bosta na voljo 2,9-litrski turbobencinski V6 z 250 kilovati (340 KM) za model cayenne ter s stroj, ki z dvema turbinama pri cayennu S razvije 324 kilovatov (440 KM). Moč se pri obeh različicah prenaša na vsa štiri kolesa prek novega osemstopnjskega samodejnega menjalnika tiptonic S. Sledili bodo močnejši bencinski motorji, turbodizelski stroji in hibridna različica.
Novosti, ki niso vidne na prvi pogled, vključujejo novo strukturo karoserije z jeklom in aluminijem, zaradi katere je novi cayenne 65 kilogramov lažji od predhodnika, tu pa je tudi čisto nova tehnologija za zavore. Gre za posebno prevleko iz volframa, ki je namenjena klasičnim zavornim kolutom in zagotavlja boljši oprijem ter zmanjšuje količino prahu, ki se tvori ob zaviranju. Na vrhu ponudbe tudi pri novem modelu ostaja zavorni sistem s koluti iz ogljikovih vlaken in keramike.
Za novinca bodo, seveda, na voljo tudi vsi najnovejši varnostni sistemi, vključno s sistemom nočnega vida night vision, sistemom za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu in pametnim prilagodljivim tempomatom.
V Nemčiji bo za osnovni model treba odšteti najmanj 74.828 evrov, za močnejši cayenne S pa 91.964 evrov.