Porsche taycan
Potres v Stuttgartu
Prvi električni porsche, ki bo s ceno 85 tisočakov cenejši kot 911, napoveduje novo dobo električnih in elektrificiranih. Silovit bo kot 911, ppnujal bo umetno generiran zvok in ultrahitro polnjenje.
Ponedeljek, 14. januar 2019
V nemškem Stuttgartu se ta hip odvija zgodba epskih razsežnosti. Porsche kot ikona bencina, športnosti in natančnosti vstopa v novo, električno dobo in se obenem odpoveduje dobro prodajanim dizelskim motorjem. To je zgodba s srečnim koncem, električni taycan je namreč novodobni 911, spretno zavit v drugačno obliko in zasnovo – obenem je silovit, izjemno hiter, tudi pri polnjenju, ima velik doseg 500 oziroma 400 kilometrov (WLTP) in je super sodoben. Le neslišen … pardon, skoraj neslišen.
Taycan je prihodnost Porscheja in avtoindustrije, z vsemi plusi in minusi vred. Je zastavonoša nove dobe v tehnološkem vrhu. Ker je Porsche, bo brez dvoma narejen tako, da ga bodo uporabniki vzljubili. Kar pomeni, da ga bodo lahko vozili oziroma uporabljali vsak dan.
Njegove zmogljivosti bodo zgledne, na ravni znamke in najbolj športnih različic 911, denimo GT2, turbo. Le način, kako bo novinec prišel do številk – 3,5 sekunde do sto, 12 do 200 km/h – bo nekoliko drugačen. Taycan bo imel spredaj in zadaj ločeno vgrajen elektro motor, vsak od njiju bo zmogel 220 kilovatov oziroma 300 konjskih moči. Vsak zase bo poganjal posamezen kolesni par. In vsak zase bo imel vgrajeno motorno elektroniko za nadzor in dovajanje moči. Motor se bo napajal iz visokozmogljive 96-kilovatne litij-ionske baterije, vgrajene v dno vozila.
Podrobneje o modelu, mi bo naznanil Porschejevo novo dobo pa v aktualni dvojni zimski številki naše tiskane izdaje (AF 233-234).