Land rover defender
Premiera: Preporod in revolucija defenderja
Po desetletjih je čas za nov začetek. Defender ohranja prepoznavne linije in vrhunske terenske zmogljivosti, a je tehnološko izjemno napredoval.
Torek, 10. september 2019
Dolgo pričakovani land rover defender je ugledal luč sveta, z novo generacijo pa se lahko ponosno postavi ob bok tehnološko napredni konkurenci.
Kljub temu, da je po 67 letih z novo generacijo namenjen širšemu krogu kupcev, ostaja čistokrvno, kleno terensko vozilo s kockasto zasnovo, visokimi pragovi, pnevmatiko na prtljažnih vratih, a z led lučmi jasno kaže, da se je moderniziral. Na izbiro bosta trivratna 90 ali petvratna 110 izvedba. Postavljen je na popolnoma novo aluminijasto arhitekturno zasnovo D7x z 291 milimetrov odmika od tal, ki pri premagovanju ovir omogoča 38 stopinj sprednjega pristopnega kota, zadaj 40 stopinj, na sredini pa 28 stopinj prelomnega kota, medtem ko lahko po vodi brodi do globine 900 milimetrov. Program za bredenje in odziv na teren dvigneta vozilo ob pomoči elektronskega zračnega vzmetenja, sistem prostorskih kamer 3D in zaznavanje globine vode pa sporočata, kako globoka je voda.
Od predhodnika se močno razlikuje v notranjosti, saj ponuja digitalizirano armaturno ploščo z osrednjim zaslonom na dotik in infotainment sistemom, ki podpira posodobitev programske opreme na daljavo. Oblikovalci in inženirji so delovni prostor voznika temeljito počistili gumbov in stikal, ostajajo samo najbolj osnovni, ostale funkcije pa je mogoče upravljati preko infozabavnega sistema. Omeniti velja tretji sedež v prvi vrsti, zaradi česar se lahko v njem pelje sedem (izvedba 110) ali šest (izvedba 90) odraslih. Če v prvi vrsti ne sedijo vsi trije potniki, se sedež na sredini zloži in ustvari naslonjalo za roke!
Sprva bodo kupcem na voljo dva 2,0-litrska dizla z razponom moči med 147 in 177 kW (200 in 240 'konji'), 2,0-litrski V4 turbobencinski motor z 221 kW moči (300 'konji') in 3,0-litrski V6 turbobencinar z 294 kW moči (400 'konji'). Prvič v zgodovini bo na voljo priključni hibrid, ki bo na voljo prihodnje leto. Vsi motorji moč na vsa štiri kolesa prenašajo preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika, za doplačilo pa bo na voljo cel kup "dobrot", kot, na primer, brezžično polnjenje telefona, zračno vzmetenje, možnost nastavljanja višine podvozja (največji odmik od tal: 300 milimetrov), stranski nosilci za opremo, vitel in strešni šotor.
Naprodaj bo tudi na ameriškem in kitajskem trgu ter še v 126 drugih državah. Uradne cene za Evropo še niso znane, prve informacije pa navajajo, da se bodo začele pri približno 45.200 evrih.
Oznake:
- Avto fokus
- defender
- Frankfurt
- Land Rover
- Novice
- premiera