Renault captur
Zmagovalni konj ponovno na startu
V Grčiji smo prvič sedli za volan novega capturja, ki ohranja slog predhodnika, a je v primerjavi z njim zrasel za 11 centimetrov. Na voljo bo s tremi bencinskimi in dvema dizelskima motorjema, sledil bo priključni hibrid. K nam bo prispel januarja prihodnje leto.
Sobota, 12. oktober 2019
Kaj se naredi z zmagovalnim konjem? Verjetno marsikaj, a o konjih, vsaj o tistih na štirih nogah, ne vemo prav veliko. Kljub temu pa vemo, česa se z zmagovalnim konjem ne naredi. Predvsem se ga ne menja. In captur je eden od Renaultovih zmagovalnih konj, ki je bil vse do lanskega leta v Evropi in tudi pri nas najbolje prodajani mali križanec. Zato je v novi izdaji na videz in po značaju zelo podoben svojemu predhodniku, a temeljito posodobljen.
Zanj so Francozi vzeli čisto novo osnovo, in sicer prilagodljivo platformo CMF-B, na kateri sloni tudi clio pete generacije. To mu je prineslo dodatne tri centimetre medosne razdalje, avtomobil pa je v celoti kar dobrih 11 centimetrov daljši od predhodnika.
Nova generacija prinaša tudi čisto novo notranjost z zasnovo smart cockpit v slogu novega clia. Namesto klasičnih merilnikov je lahko vgrajen 17,8-centimetrski ali 25,9-centimetrski (7-palčni ali 10,2-palčni) zaslon, medtem ko lahko zaslon multimedijske, ki je rahlo zasukan proti vozniku, meri 17,8 ali 23,6 centimetra (7 ali 9,3 palca). Prava posebnost je lebdeča sredinska konzola, ki gosti futuristično ročico dvosklopčnega menjalnika EDC ter pod seboj zagotavlja prostor za odlaganje drobnarij in brezžično polnjenje mobilnega telefona.
Omeniti velja zadnjo klop s 16-centimetrskim vzdolžnim pomikom ter prtljažnik z odstranljivim dnom, ki tudi zahvaljujoč merskemu prirastku karoserije prinaša pohvalnih 536 litrov prostora.
Sprva bodo na voljo tri bencinske in dve dizelski različici z močmi od 70 do 115 kilovatov (od 95 do 155 KM). Ponudbo klasičnih pogonskih sklopov bo malce kasneje obogatil priključni hibrid E-TECH, ki bo omogočal od 45 do 65 kilometrov vožnje na elektriko.
Bogat nabor varnostnih in asistenčnih pripomočkov serijsko vsem različicam prinaša sistem za pomoč pri zaviranju v sili s prepoznavanjem peščev in kolesarjev, tempomat, sistem za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu in sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Pri višjih stopnjah opreme ali za doplačilo pa bodo na voljo tudi kamera za 360-stopinjski pogled okoli vozila, opozorilnik za mrtvi kot, sistem za zaznavanje prečnega prometa za vozilom ter sistem za samodejni nadzor nad snopom žarometov.
Prava novost v tem razredu je pomočnik za vožnjo na avtocesti in prometne zastoje (Highway & Traffic Jam Companion), ki deluje kot kombinacija prilagodljivega tempomata in pomoči za ohranjanje voznega pasu, na voljo pa bo pri različicah TCe 130 in TCe 155 ter pri priključnem hibridu.
Novi captur bo z naštetimi bencinskimi in dizelskimi različicami k nam prispel januarja prihodnje leto, na priključni hibrid pa bo treba počakati do aprila.
Podrobneje o njem z vtisi s prve vožnje v naši tiskani izdaji (AF 243).
Oznake:
- renault captur