Renault espace
Novi espace je veliki SUV!
Ni več enoprostorec, a zato espace ne pozablja na svoje korenine. Še vedno bo nudil prostor za do sedem potnikov, ki jih bo prevažal v pregovornem francoskem udobju.
Sreda, 29. marec 2023
Štirideset let mineva, odkar je svet prvič ugledal renault espace. Vsestranska velika enoprostorska zasnova je dolgo vztrajala, a so trendi poskrbeli, da se je v zadnji generaciji prelevil v prestižnejši model, ki se je že spogledoval s prvinami križancev. No, sedaj lahko rečemo, da jih je v celoti prevzel, saj je zasnovan na enaki platformi kot nissan X-trail in renault austral, ki mu je tudi zelo podoben.
Novi espace v dolžino meri 4,72 metra, kar je 212 milimetrov več kot austral, od tega 69 milimetrov dodatka pripada medosju. Vseeno je SUV v primerjavi z enoprostorskim predhodnikom za 135 mm krajši.
Glede na to, da gre za enako platformo in precej podobno zunanjost, ni presenetljivo, da je tudi notranjost zelo podobna. Vsaj sprednji del, torej armaturna plošča, je identičen, vključno 31,2-centimetrsko instrumentno ploščo, 30,5-centimetrskim osrednjim zaslonom na dotik in velikim projekcijskim zaslonom. Skozi celotno kabino gresta sodobna tehnologija in uporabnost z roko v roki. Vsaka od treh vrst sedežev ima po dva USB-C vhoda, možnost indukcijskega polnjenja in kar 39 litrov prostorov za shranjevanje v kabini. Dodaten prestiž in užitke nudi opcijsko panoramsko strešno okno dimenzij 1,330 krat 840 mm.
Kot rečeno je espace na voljo s sedmimi (ali le petimi) sedeži, pri čemer je druga vrsta pomična za 22 centimetrov, kar omogoča iskanje pravega razmerja prostora za noge potnikov. Ob uporabi vseh sedmih sedežev je prostora v prtljažniku le 159 litrov, zložena sedeža v trtji vrsti ga povečata na 477 do 677 litrov, če so zloženi tudi tisti v drugi vrsti pa prostor naraste vse do 1.818 litrov.
Za zdaj kaže, da bo espace nove dobe na voljo le z enim pogonskim sklopom in sicer klasičnim hibridom. Gre za kombinacijo 1,2-litrskega trivaljnika bencinske sorte, elektromotorja ter zaganjalnika-generatorja. Sistem zmore 147 kW (197 KM) in poganja le sprednji kolesni par, kar je dovolj za pospešek do stotice v 8,8 sekunde.
Razkrit je že, a bo pot do slovenskih kupcev še trajala. Prvi primerki naj bi bili pri nas namreč šele oktobra.