Servisne delavnice
TEHNIKA: Kaj prinaša (bližnja) prihodnost?
Tehnološki razvoj avtomobilov še nikoli ni bil tako hiter, številne nove tehnologije in sistemi pa, seveda, prinašajo nove zahteve na področju vzdrževanja in servisiranja.
Sreda, 31. julij 2019
Pri vzdrževanju sodobnih vozil poklic mehanika vse bolj postaja podoben poklicu tehnika, saj številni elektronski sistemi zahtevajo diagnostiko z računalnikom in odkrivanje ter v nekaterih primerih tudi odpravo napak zgolj z nekaj kliki. Z možnostjo opravljanja takšnih storitev na daljavo, predvsem pa različne posodobitve elektronskih sistemov, ki bodo z uvajanjem naslednjih stopenj varnosti in avtonomne vožnje vse bolj pogosti, se škarje in platno vračajo v roke proizvajalcev avtomobilov, ki bodo sistem preprosto »zaprle« in omogočile dostop le pooblaščenim servisom.
Vse več električnih in hibridnih vozil
Elektrifikacija – ta se, seveda, ne bo zgodila čez noč – oziroma postopen razmah električnih in hibridnih vozil prav tako prinaša številne nove izzive. Pri električnih, ki niso opremljeni s klasičnim motorjem z notranjim zgorevanjem, odpadejo številni z njim povezani vzdrževalni posegi in servisi, prav tako posebna znanja, opremo servisne delavnice in varnostne ukrepe zahtevajo tudi visokonapetostne baterije, električni motorji, vodniki oziroma celostni električni sistemi.
Hitra storitev bo nujna!
Spremembe se napovedujejo tudi pri hitrosti opravljene storitve – danes je hitri servis nekakšna ugodnost, a kmalu ne bo več tako. Tako imenovana internetna generacija, ki je odrasla ob svetovnem spletu in z dostopom do informacij tako rekoč v trenutku, si podobne hitrosti servisne storitve ne le želi, temveč jo preprosto pričakuje. Neki nadomestni del ni na zalogi? Mehaniki bodo morali poskrbeti, da jim ga bodo dostavili v kar najkrajšem možnem času, sicer bo šla stranka drugam. Vse več
možnosti na tem področju odpira razvoj tehnologije 3D-tiskanja, saj bo določene dele mogoče natisniti. Predvsem pa v prihodnosti avtomehanike čaka še bolj temeljito izobraževanje na vseh področjih, saj bodo le z nenehnim izpopolnjevanjem znanja in veščin lahko strankam ponudili celovito in kakovostno servisno storitev.
Servisni intervali so vse daljši
Poleg tega večina proizvajalcev avtomobilov želi zadovoljiti želje kupcev v smeri vse daljših servisnih intervalov oziroma manjših zahtev po rednem vzdrževanju. Nekoč je bilo običajno, da je bilo treba avtomobil na menjavo olja in filtrov peljati na vsakih deset tisoč prevoženih kilometrov, danes pa servisni intervali v dolžini 20, 30 ali cel več tisoč kilometrov niso nobena redkost več. To med drugim omogoča višja kakovost izdelave posameznih sestavnih delov oziroma manjše tolerance, višja
kakovost motornih olj, ne nazadnje tudi napredna nadzorna elektronika, ki z različnimi tipali spremlja stanje motorja in drugih komponent ter temu ustrezno priporoči obisk servisa.
Ponuditi bo treba celovito storitev
Daljši servisni intervali pomenijo manj dela za avtomehanike, zato bodo ti morali svojo priložnost iskati v nudenju dodatnih storitev, kot so storitve s področja vulkanizerstva, stekel ali elektrike, pa tudi drugih, kot je čiščenje vodov sistema za prezračevanje kabine. Po drugi strani se nakupne navade ljudi spreminjajo in, na splošno gledano, se vozni park v povprečju stara, kar pomeni večje število starejših vozil na cestah. Ti potrebujejo drugačno in predvsem bolj pogosto vzdrževanje kot
novi avtomobili, tako da bo tu za mehanike na voljo še precej klasičnega »šraufanja«.