Avto.info

Servisne delavnice

TEHNIKA: Kaj prinaša (bližnja) prihodnost?

Tehnološki razvoj avtomobilov še nikoli ni bil tako hiter, številne nove tehnologije in sistemi pa, seveda, prinašajo nove zahteve na področju vzdrževanja in servisiranja.

Sreda, 31. julij 2019

Pri vzdrževanju sodobnih vozil poklic mehanika vse bolj postaja podoben poklicu tehnika, saj številni elektronski sistemi zahtevajo diagnostiko z računalnikom in odkrivanje ter v nekaterih primerih tudi odpravo napak zgolj z nekaj kliki. Z možnostjo opravljanja takšnih storitev na daljavo, predvsem pa različne posodobitve elektronskih sistemov, ki bodo z uvajanjem naslednjih stopenj varnosti in avtonomne vožnje vse bolj pogosti, se škarje in platno vračajo v roke proizvajalcev avtomobilov, ki bodo sistem preprosto »zaprle« in omogočile dostop le pooblaščenim servisom.

Vse več električnih in hibridnih vozil
Elektrifikacija – ta se, seveda, ne bo zgodila čez noč – oziroma postopen razmah električnih in hibridnih vozil prav tako prinaša številne nove izzive. Pri električnih, ki niso opremljeni s klasičnim motorjem z notranjim zgorevanjem, odpadejo številni z njim povezani vzdrževalni posegi in servisi, prav tako posebna znanja, opremo servisne delavnice in varnostne ukrepe zahtevajo tudi visokonapetostne baterije, električni motorji, vodniki oziroma celostni električni sistemi.

Hitra storitev bo nujna!
Spremembe se napovedujejo tudi pri hitrosti opravljene storitve – danes je hitri servis nekakšna ugodnost, a kmalu ne bo več tako. Tako imenovana internetna generacija, ki je odrasla ob svetovnem spletu in z dostopom do informacij tako rekoč v trenutku, si podobne hitrosti servisne storitve ne le želi, temveč jo preprosto pričakuje. Neki nadomestni del ni na zalogi? Mehaniki bodo morali poskrbeti, da jim ga bodo dostavili v kar najkrajšem možnem času, sicer bo šla stranka drugam. Vse več možnosti na tem področju odpira razvoj tehnologije 3D-tiskanja, saj bo določene dele mogoče natisniti. Predvsem pa v prihodnosti avtomehanike čaka še bolj temeljito izobraževanje na vseh področjih, saj bodo le z nenehnim izpopolnjevanjem znanja in veščin lahko strankam ponudili celovito in kakovostno servisno storitev.

Servisni intervali so vse daljši
Poleg tega večina proizvajalcev avtomobilov želi zadovoljiti želje kupcev v smeri vse daljših servisnih intervalov oziroma manjših zahtev po rednem vzdrževanju. Nekoč je bilo običajno, da je bilo treba avtomobil na menjavo olja in filtrov peljati na vsakih deset tisoč prevoženih kilometrov, danes pa servisni intervali v dolžini 20, 30 ali cel več tisoč kilometrov niso nobena redkost več. To med drugim omogoča višja kakovost izdelave posameznih sestavnih delov oziroma manjše tolerance, višja kakovost motornih olj, ne nazadnje tudi napredna nadzorna elektronika, ki z različnimi tipali spremlja stanje motorja in drugih komponent ter temu ustrezno priporoči obisk servisa.

Ponuditi bo treba celovito storitev
Daljši servisni intervali pomenijo manj dela za avtomehanike, zato bodo ti morali svojo priložnost iskati v nudenju dodatnih storitev, kot so storitve s področja vulkanizerstva, stekel ali elektrike, pa tudi drugih, kot je čiščenje vodov sistema za prezračevanje kabine. Po drugi strani se nakupne navade ljudi spreminjajo in, na splošno gledano, se vozni park v povprečju stara, kar pomeni večje število starejših vozil na cestah. Ti potrebujejo drugačno in predvsem bolj pogosto vzdrževanje kot novi avtomobili, tako da bo tu za mehanike na voljo še precej klasičnega »šraufanja«.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.