Škoda octavia
Nova octavia pred uradno predstavitvijo
Škoda draži s fotografijama zamaskirane octavie četrte generacije, ki jo bodo pokazali 11. novembra. Najprej bo nastopila v karavanski obliki, nekaj tednov za tem še v kombilimuzinski. Terenska izvedba scout in športna RS se bosta pridružili prihodnje leto.
Sreda, 30. oktober 2019
V primerjavi s predhodnikom je nekoliko zrasla. S 4.689 mm je pridobila 22 mm v dolžino z 1.829 mm pa 15 mm v širino. Kombilimuzina je z enako dolžino in širino kot pri karavanu za 19 mm daljša in 15 mm širša kot prej. Medosna razdalja znaša 2.686 in prinaša kar 78 mm več prostora za noge potnikov v drugi vrsti. S 600 litri osnovne prostornine pri kombilimuzini in 640 litri pri karavanu se ponaša z največjim prtljažnikom v razredu.
Zunanjosti so namenili novo masko in nova odbijača ter bolj dinamično silhueto. Odpovedali so se nenavadnim dvojnim sprednjim lučem, novi žarometi pa lahko svetijo tudi z matrično tehnologijo.
Notranjost glede ergonomije posnema novega golfa in se med drugim ponaša z 25,4-centimetrskim (10-palčnim) zaslonom namesto klasičnih merilnikov ter z enako velikim zaslonom multimedijske naprave. Tu bo tudi novo malo izbirno stikalo (drive-by-wire) dvosklopčnega menjalnika DSG.
Kupcem bodo med drugim na voljo brezstični ključ, pet priključkov USB-C ter 230-voltna vtičnica. Opcijsko bodo lahko izbrali tudi paket za spanje z večjimi vzglavnik in odejo ter paket za prtljažnik s posebnim predalom za shranjevanje, ključavnicami za varnost otrok ter dežnikom v voznikovih vratih.
Motorna paleta bo podobna kot pri pred kratkim predstavljenem golfu osme generacije in bo poleg klasičnih bencinskih in dizelskih motorjev vključevala tudi blage hibride in dva priključna hibrida. Slednja sestavlja kombinacija 1,4-litrskega turbobencinskega motorja in elektromotorja s skupno močjo 150 ali 180 kilovatov (204 ali 245 KM). Litrski trivaljnik TSI z 81 kilovati (150 KM) in 1,5-litrski štirivaljnik TSI bosta v kombinaciji s sedemstopenjskim menjalnikom DSG ponujala blago hibridno tehnologijo z 48-voltnim omrežjem. Pri različicah z ročnim menjalnikom pa blagega hibrida ne bo. Na voljo bo tudi dvolitrski turbobencinar TSI s 140 kilovati (190 KM) in menjalnikom DSG.
Na izbiro bodo tudi novi dvolitrski turbodizli TDI z razponom moči od 85 do 147 kilovatov (od 115 do 200 KM). Manjkala ne bo niti izvedba na stisnjeni zemeljski plin CNG, ki z 1,5-litrskim motorjem TSI ponuja 96 kilovatov (130 KM) moči. Pri nekaterih motorjih si bo mogoče omisliti štirikolesni pogon.
Na varnostnem področju velja omeniti sistem za samodejno zaviranje v sili ter asistenta za vzdrževanje smeri, ki zaznava roki na volanskem obroču, tu pa je tudi sistem, ki v sili avtomobil samodejno ustavi.