Škoda octavia
To je nova najbolj zaželena Čehinja
Škoda je razkrila čisto novo octavio. Četrta generacija najbolje prodajanega modela te znamke je takoj nastopila v kombilimuzinski in karavanski izvedbi.
Torek, 12. november 2019
Novinka, ki je zasnovana na koncernski platformi MQB in je v tehničnem pogledu v tesnem sorodu z novim golfom, je v primerjavi s predhodnim modelom napredovala na vseh področjih. S 4.689 milimetri je zrasla za 19 milimetrov v dolžino, karavan pa je za 22 milimetrov daljši. V širino sta obe karoserijski različici pridobili 15 milimetrov, medosna razdalja pri obeh znaša 2.690 milimetrov. Octavia se je od nekdaj pohvalila z največjim prtljažnikom v razredu in tako ostaja tudi z novo generacijo. Kombilimuzina lahko namreč v osnovni postavitvi pogoltne 600, karavan pa 640 litrov prtljage.
Največjo oblikovno spremembo prinaša sprednji del, ki se je odpovedal malce nenavadnim dvojnim žarometom prenovljenega modela tretje generacije. Zadnje luči so po novem bolj zašiljene, prtljažna vrata pa krasi velik napis Škoda.
V notranjosti, pri kateri takoj opazimo enako postavitev kot pri golfu osme generacije, oblikovno najbolj izstopa volanski obroč z le dvema krakoma. Tako kot golf tudi nova octavia vstopa v digitalno dobo z zaslonom namesto klasičnih merilnikov ter z velikim zaslonom na sredinski konzoli, v primeru menjalnika DSG pa je tu tudi majhen izbirni gumb namesto klasične prestavne ročice. Bogat nabor sodobnih elementov zaokrožata projicirni zaslon in ambientalna osvetlitev.
Motorna paleta prvič vključuje priključno hibridno izvedbo, imenovano octavia iV. Ta prinaša kombinacijo 1,4-litrskega turbobencinskega motorja in elektromotorja s skupno močjo 150 kilovatov (204 KM) ter možnostjo vožnje na elektriko do 55 kilometrov. Pri bencinarjih bomo našli litrski TSI z 81 kilovati (110 KM) ter 1,5-litrski TSI, ki zmore 110 kilovatov (150 KM). Oba bosta na izbiro tudi kot lahka hibrida. Poleg tega bo na voljo 1,5-litrski stoj s 96 kilovati (130 KM), ki deluje na stisnjeni zemeljski plin CNG. Vrh bencinske ponudbe predstavlja dvolitrski TSI s 140 kilovati (190 KM) v kombinaciji s štirikolesnim pogonom.
Dizelske barve no branil dvolitrski TDI v različicah s 85, 110 in 147 kilovati (115, 150 in 200 KM). Skoraj pri vseh izvedbah bo poleg ročnega na izbiro tudi dvosklopčni menjalnik DSG.
Običajnim modelom bo prihodnje leto sledila terensko naravnana izvedba scout.