Start/stop sistemi
V dobrem in slabem
Pozitivnim učinkom sistemov za samodejno ugašanje in zagon motorja pri postankih ne moremo oporekati. Po drugi strani pa za končnega uporabnika vseeno lahko pomenijo dodatne stroške.
Torek, 2. januar 2018
Start/stop sistemi so danes nekaj povsem običajnega in jih ima serijsko vgrajene več kot polovica novih prodanih avtomobilov. Njihova primarna funkcija, vsaj kar zadeva proizvajalce, je zagotavljanje čim manjšega povprečja CO2 in čeprav naj bi pomagali prihraniti tudi do deset odstotkov goriva, se to le redko zgodi. Pravi pogoji za to so namreč redko zadoščeni, zato so v praksi prihranki goriva in posledično zmanjšanje izpustov precej skromnejši.
Sistem ima svoje zahteve
Stalno ugašanje in zagon motorja sta s seboj prinesla svoje zahteve na drugih avtomobilskih komponentah, saj motorji potrebujejo zmogljivejši zaganjalnik in električno napeljavo ter akumulator z večjo kapaciteto. Prav tako se je pri motorjih s turbopolnilniki izkazalo, da potrebujejo tudi električno črpalko hladilne tekočine. Ugašanje motorja, preden se turbinski polnilnik uspe ohladiti, je namreč potencialno izjemno škodljivo in lahko pripelje do okvar.
Težave, kjer jih prej ni bilo
Omenili smo že, da motorji potrebujejo zmogljivejši zaganjalnik, a naj bi bili tudi takšni izpostavljeni okvaram. Namesto da avtomobilski motor prižgemo in ugasnemo po enkrat oziroma trikrat ali štirikrat na dan, se to pri start/stopu zgodi tudi stokrat na dan. To je ogromna razlika, a se ne konča pri tem. Zmogljivejši mora biti tudi akumulator. Na primer pri povprečnem avtomobilu, ki v osnovi uporablja 75-amperski akumulator, je ob sistemu start/stop vgrajen 95-amperski, ki stane kakih 50
evrov več.
Je prihranek dovolj velik?
Če upoštevamo optimistično trditev, da gre pri sistemih start/stop za 10-odstotni prihranek goriva, potem to pomeni, da je na 100 kilometrov poraba manjša za 0,5 do en liter. Na letni ravni torej finančni prihranek ni ravno največji (čez palec povprečen voznik prihrani med 50 in 100 evrov), je pa res, da tu ne gre le za ekonomijo (tako vsaj trdijo tisti, ki pišejo zakone), ampak tudi za varovanje okolja. Tako se lahko vsakič, ko se avtomobil na semaforju samodejno ugasne, potrepljate po rami,
saj ste s tem nekaj malega za dobrobit našega planeta prispevali tudi vi.
Oznake:
- akumulator
- delovanje
- Start/stop sistemi
- turbina