Avto.info

Start/stop sistemi

V dobrem in slabem

Pozitivnim učinkom sistemov za samodejno ugašanje in zagon motorja pri postankih ne moremo oporekati. Po drugi strani pa za končnega uporabnika vseeno lahko pomenijo dodatne stroške.

Torek, 2. januar 2018

Start/stop sistemi so danes nekaj povsem običajnega in jih ima serijsko vgrajene več kot polovica novih prodanih avtomobilov. Njihova primarna funkcija, vsaj kar zadeva proizvajalce, je zagotavljanje čim manjšega povprečja CO2 in čeprav naj bi pomagali prihraniti tudi do deset odstotkov goriva, se to le redko zgodi. Pravi pogoji za to so namreč redko zadoščeni, zato so v praksi prihranki goriva in posledično zmanjšanje izpustov precej skromnejši.

Sistem ima svoje zahteve
Stalno ugašanje in zagon motorja sta s seboj prinesla svoje zahteve na drugih avtomobilskih komponentah, saj motorji potrebujejo zmogljivejši zaganjalnik in električno napeljavo ter akumulator z večjo kapaciteto. Prav tako se je pri motorjih s turbopolnilniki izkazalo, da potrebujejo tudi električno črpalko hladilne tekočine. Ugašanje motorja, preden se turbinski polnilnik uspe ohladiti, je namreč potencialno izjemno škodljivo in lahko pripelje do okvar.

Težave, kjer jih prej ni bilo
Omenili smo že, da motorji potrebujejo zmogljivejši zaganjalnik, a naj bi bili tudi takšni izpostavljeni okvaram. Namesto da avtomobilski motor prižgemo in ugasnemo po enkrat oziroma trikrat ali štirikrat na dan, se to pri start/stopu zgodi tudi stokrat na dan. To je ogromna razlika, a se ne konča pri tem. Zmogljivejši mora biti tudi akumulator. Na primer pri povprečnem avtomobilu, ki v osnovi uporablja 75-amperski akumulator, je ob sistemu start/stop vgrajen 95-amperski, ki stane kakih 50 evrov več.

Je prihranek dovolj velik?
Če upoštevamo optimistično trditev, da gre pri sistemih start/stop za 10-odstotni prihranek goriva, potem to pomeni, da je na 100 kilometrov poraba manjša za 0,5 do en liter. Na letni ravni torej finančni prihranek ni ravno največji (čez palec povprečen voznik prihrani med 50 in 100 evrov), je pa res, da tu ne gre le za ekonomijo (tako vsaj trdijo tisti, ki pišejo zakone), ampak tudi za varovanje okolja. Tako se lahko vsakič, ko se avtomobil na semaforju samodejno ugasne, potrepljate po rami, saj ste s tem nekaj malega za dobrobit našega planeta prispevali tudi vi.

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.