Avto.info

Kreativnost v avtomobilizmu

Stvari, ki jih avtomobilska podjetja izdelujejo poleg vozil

Nekatera svetovna avtomobilska podjetja so le hčerinske družbe masivnih industrijskih konglomeratov. Zato ne preseneča, da se v koncernih rojevajo in odpirajo novi obrati, ki pa niso nujno povezani z avtomobilizmom.

Sobota, 5. maj 2018

Harry Ford je kot mlad fant za kratkočasenje popravljal ure, skico Volkswagnovega beetla naj bi po nekaterih pričevanjih narisal sam Hitler, družina Peugeot je v svojih začetkih postavila uspešen obrat za izdelavo žag, Citroenove tovarne pa so sprva izdelovale orožje. General Motors je leta 1952 oblikoval prvo mehanično srce (izgledalo je kot cadillacov V12 motor), ki je bilo uporabljeno pri odprti operaciji srca in je nadomeščalo njegovo funkcijo. Danes ga hranijo v Washingtonskem muzeju. Proizvajalci avtomobilov imajo zanimivo preteklost, toda zrejo v prihodnost. Kar je edino prav.

Hondin superšportnik, ki leti

Honda ni bila nikoli 'samo' proizvajalec avtomobilov. Toda, ali ste vedeli, da poleg motociklov in motorjev proizvaja tudi lahke poslovne reaktivce, zaradi katerih so konvencionalni aviatorji skočili v zrak? Hondin šef na področju letalstva, Michimasa Fujino, je namreč pri najnovejšem modelu HA-420 motorje zmontiral kar nad obema kriloma! Saj nima pojma, aerodinamika bo zanič, so dejali. Poznejši testi so šokiranim dvomljivcem zaprli usta in potrdili, da motor nad krilom izboljša njeno učinkovitost. Pri ameriški reviji Forbes so novico pospremili s komentarjem, da Fujino postavlja nove mejnike pri razvoju poslovnih letal, saj bo pritisk na konkurenčne proizvajalce zaradi boljše učinkovitosti in ekonomije precej velik. Hondin jet lahko doseže maksimalno hitrost 778km/h in sprejme do šest potnikov. Cena? Dobrih 4.5 milijona ameriških dolarjev.

V zgodovino letalstva se je sicer zapisal tudi Ford, ki je med obema svetovnima vojnama ameriška letala oskrboval z motorji, v boju proti nacistom izdelal več kot 200.000 liberatorjev, leta 1926 pa z legendarnim trimotorjem postal proizvajalec številka 1 na področju komercialnih letal.

Vozim Toyoto, spim v Toyoti

Na Japonskem so Toyotine hiše tako priljubljene, kot njihovi avtomobili po preostalem delu sveta. V zadnjih letih se je razvoj osredotočil predvsem na super smart–varčne–bio–eko–zelene moderne gradnje, ki so odporne proti potresnim sunkom in rjavenjem. Večina Toyotinih hiš je robotske montaže, sestavljene iz večjega števila kockastih prostorov. Montirajo jih kot lego kocke, kar na vaši parceli, svoj dom pa lahko na ta način postavite že v 45 dneh. Če želite 'yarisko' s 1.000 kvadratnimi metri, boste zanjo odšteli okoli 200.000 dolarjev, za 'lexusa' z dobrimi 2.600 kvadratnimi metri pa 800.000 dolarjev. Vsekakor se bo prius podal obema :)

Kdor nadzira medije, nadzira družbo

Sedmi največji proizvajalec avtomobilov, italijanski Fiat, je že od leta 1925 lastnik enega najstarejših časopisov La Stampa, ki je v devetdesetih letih prodal več kot pol milijona izvodov letno. Fiatova skupina svojo roko drži tudi nad spletno novičarsko stranjo Vatican Insider, v šestih različnih jezikih. Konec koncev se tudi papež vozi s fiatom – ko se je v modelu 500L pripeljal v Washington, je iskanje besede fiat na Googlu poskočilo za kar 500%, prodaja na ameriškem trgu pa se je v tistem mesecu potrojila.

Z BMW-jem na olimpijske stopničke

Uganite, kaj je to: bavarski paradni konj, ki nima koles, motorja in je izdelan v omejenem številu. Kakšna ideja? Ne? Odgovor je bob! BMW namreč že nekaj let odlično sodeluje z ameriško olimpijsko bob reprezentanco, ki je leta 2014 v Sočiju po 62 letih v kategoriji moških dvojic osvojila bronasto medaljo. Optimizacija geometrije, kinematike, materialov in aerodinamike BMW-jevega boba je Američanom prinesla še naslov svetovnih prvakov in kup novih rekordov na posameznih stezah.

BMW ni edina avtomobilska znamka bobov; Ferrari je v preteklosti že pomagal Italijanom, McLaren pa Britancem.

Najbolj prodajan volkswagen je klobasa

Zaradi afere pri goljufivih podatkih o emisijah leto 2015 za Volkswagen ni bilo najbolj enostavno, so pa močno okrepili svoj mesni oddelek. V nemškem mestu Wolfsburg, kjer stoji Volkswagnova tovarna, imajo tudi lastno mesarijo, v kateri izdelujejo odlične klobase s curryem (currywurst). Še več, največji evropski proizvajalec avtomobilov z njimi oskrbuje približno dva ducata svojih obratov in si želi širitve po vseh svojih evropskih podružnicah. Leta 2015 je bilo po vsem svetu prodanih 5.82 milijona vozil, klobas pa 7.2 milijona. K temu prištejmo še nekaj več kot 634,500 litrov rahlo pekočega ketchupa, ki ga ravno tako proizvajajo pri Volkswagnu – je še kdo postal lačen?

 

Če brskamo še dlje, se je Ferrari podpisal tudi pod opremo za golf, Chevrolet je ženske nagovoril z omejeno linijo modnih oblačil, Mercedes-Benz, Lamborghini in Aston Martin pa s svojo znamko notranje opreme.

Vse našteto je le kamenček v ogromnem gospodarskem oceanu, v katerem plavajo velika avtomobilska podjetja. Svetla prihodnost zamegljena z negotovostjo, v kateri se bo avtomobilska industrija korenito spremenila, predvsem z vpeljavo avtonomnih in električnih vozil, bo morda postregla tudi s proizvodnjo dodatnih tehnoloških bombončkov – no, morda pa je prihodnost v klobasah in burgerjih :)

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.