Kreativnost v avtomobilizmu
Stvari, ki jih avtomobilska podjetja izdelujejo poleg vozil
Nekatera svetovna avtomobilska podjetja so le hčerinske družbe masivnih industrijskih konglomeratov. Zato ne preseneča, da se v koncernih rojevajo in odpirajo novi obrati, ki pa niso nujno povezani z avtomobilizmom.
Sobota, 5. maj 2018
Harry Ford je kot mlad fant za kratkočasenje popravljal ure, skico Volkswagnovega beetla naj bi po nekaterih pričevanjih narisal sam Hitler, družina Peugeot je v svojih začetkih postavila uspešen obrat za izdelavo žag, Citroenove tovarne pa so sprva izdelovale orožje. General Motors je leta 1952 oblikoval prvo mehanično srce (izgledalo je kot cadillacov V12 motor), ki je bilo uporabljeno pri odprti operaciji srca in je nadomeščalo njegovo funkcijo. Danes ga hranijo v Washingtonskem muzeju. Proizvajalci avtomobilov imajo zanimivo preteklost, toda zrejo v prihodnost. Kar je edino prav.
Hondin superšportnik, ki leti
Honda ni bila nikoli 'samo' proizvajalec avtomobilov. Toda, ali ste vedeli, da poleg motociklov in motorjev proizvaja tudi lahke poslovne reaktivce, zaradi katerih so konvencionalni aviatorji skočili v zrak? Hondin šef na področju letalstva, Michimasa Fujino, je namreč pri najnovejšem modelu HA-420 motorje zmontiral kar nad obema kriloma! Saj nima pojma, aerodinamika bo zanič, so dejali. Poznejši testi so šokiranim dvomljivcem zaprli usta in potrdili, da motor nad krilom izboljša njeno učinkovitost. Pri ameriški reviji Forbes so novico pospremili s komentarjem, da Fujino postavlja nove mejnike pri razvoju poslovnih letal, saj bo pritisk na konkurenčne proizvajalce zaradi boljše učinkovitosti in ekonomije precej velik. Hondin jet lahko doseže maksimalno hitrost 778km/h in sprejme do šest potnikov. Cena? Dobrih 4.5 milijona ameriških dolarjev.
V zgodovino letalstva se je sicer zapisal tudi Ford, ki je med obema svetovnima vojnama ameriška letala oskrboval z motorji, v boju proti nacistom izdelal več kot 200.000 liberatorjev, leta 1926 pa z legendarnim trimotorjem postal proizvajalec številka 1 na področju komercialnih letal.
Vozim Toyoto, spim v Toyoti
Na Japonskem so Toyotine hiše tako priljubljene, kot njihovi avtomobili po preostalem delu sveta. V zadnjih letih se je razvoj osredotočil predvsem na super smart–varčne–bio–eko–zelene moderne gradnje, ki so odporne proti potresnim sunkom in rjavenjem. Večina Toyotinih hiš je robotske montaže, sestavljene iz večjega števila kockastih prostorov. Montirajo jih kot lego kocke, kar na vaši parceli, svoj dom pa lahko na ta način postavite že v 45 dneh. Če želite 'yarisko' s 1.000 kvadratnimi metri, boste zanjo odšteli okoli 200.000 dolarjev, za 'lexusa' z dobrimi 2.600 kvadratnimi metri pa 800.000 dolarjev. Vsekakor se bo prius podal obema :)
Kdor nadzira medije, nadzira družbo
Sedmi največji proizvajalec avtomobilov, italijanski Fiat, je že od leta 1925 lastnik enega najstarejših časopisov La Stampa, ki je v devetdesetih letih prodal več kot pol milijona izvodov letno. Fiatova skupina svojo roko drži tudi nad spletno novičarsko stranjo Vatican Insider, v šestih različnih jezikih. Konec koncev se tudi papež vozi s fiatom – ko se je v modelu 500L pripeljal v Washington, je iskanje besede fiat na Googlu poskočilo za kar 500%, prodaja na ameriškem trgu pa se je v tistem mesecu potrojila.
Z BMW-jem na olimpijske stopničke
Uganite, kaj je to: bavarski paradni konj, ki nima koles, motorja in je izdelan v omejenem številu. Kakšna ideja? Ne? Odgovor je bob! BMW namreč že nekaj let odlično sodeluje z ameriško olimpijsko bob reprezentanco, ki je leta 2014 v Sočiju po 62 letih v kategoriji moških dvojic osvojila bronasto medaljo. Optimizacija geometrije, kinematike, materialov in aerodinamike BMW-jevega boba je Američanom prinesla še naslov svetovnih prvakov in kup novih rekordov na posameznih stezah.
BMW ni edina avtomobilska znamka bobov; Ferrari je v preteklosti že pomagal Italijanom, McLaren pa Britancem.
Najbolj prodajan volkswagen je klobasa
Zaradi afere pri goljufivih podatkih o emisijah leto 2015 za Volkswagen ni bilo najbolj enostavno, so pa močno okrepili svoj mesni oddelek. V nemškem mestu Wolfsburg, kjer stoji Volkswagnova tovarna, imajo tudi lastno mesarijo, v kateri izdelujejo odlične klobase s curryem (currywurst). Še več, največji evropski proizvajalec avtomobilov z njimi oskrbuje približno dva ducata svojih obratov in si želi širitve po vseh svojih evropskih podružnicah. Leta 2015 je bilo po vsem svetu prodanih 5.82 milijona vozil, klobas pa 7.2 milijona. K temu prištejmo še nekaj več kot 634,500 litrov rahlo pekočega ketchupa, ki ga ravno tako proizvajajo pri Volkswagnu – je še kdo postal lačen?
Če brskamo še dlje, se je Ferrari podpisal tudi pod opremo za golf, Chevrolet je ženske nagovoril z omejeno linijo modnih oblačil, Mercedes-Benz, Lamborghini in Aston Martin pa s svojo znamko notranje opreme.
Vse našteto je le kamenček v ogromnem gospodarskem oceanu, v katerem plavajo velika avtomobilska podjetja. Svetla prihodnost zamegljena z negotovostjo, v kateri se bo avtomobilska industrija korenito spremenila, predvsem z vpeljavo avtonomnih in električnih vozil, bo morda postregla tudi s proizvodnjo dodatnih tehnoloških bombončkov – no, morda pa je prihodnost v klobasah in burgerjih :)