Subaru forester
Avtomobil, ki bo Subaru popeljal v E prihodnost
Forester je že dolgo časa glavni temelj Subaruja v Evropi, zato je jasno, da je bil prvi kandidat za uvedbo prvega hibridnega pogona e-boxer.
Četrtek, 28. november 2019
Kot že samo ime pove, gre pri prvem Subarujevem hibridnem pogonu za kombinacijo električnega in bokserskega bencinskega motorja. Dvolitrskemu atmosferskemu motorju s 110 kW (150 KM) družbo dela majhen elektromotor z močjo 12,3 kilovata (16,7 KM), ki je vgrajen v ohišje poznanega brezstopenjskega menjalnika lineartronic. Elektromotor črpa energijo iz baterije z vsega 0,56 kWh kapacitete, saj gre za tako imenovan mehki hibrid, a na nek način vseeno vsaj pogleduje proti razredu polnih hibridov. Novi forester e-boxer je izjema, ki lahko ob previdnem ravnanju s stopalko za plin le na elektriko prevozi več kot kilometer in pol. Vse to pripomore k uradno za do 11 odstotkov manjši povprečni porabi goriva in manjšemu izpustu CO2.
Zanimivo je, da je, kljub hibridnemu dodatku in večjim meram (v dolžino je zrasel za 15 milimetrov, v širino pa 20 ) tehta le 1.656 kilogramov, kar je samo 110 več kot prejšnji model, ki ni imel elektromotorja in baterijskega sklopa. Pogonska novost se ni prav nič vmešala v najbolj prepoznavno posebnost avtomobilov te znamke – terenske zmogljivosti. Tudi forester pete generacije je namreč za svoj razred izjemen plezalec, kar je na naši prvi preizkušnji dokazal v praksi, ko smo se zapeljali po nemogoče razmočenem, blatnem in neizprosnem terenu. Preizkušnjo je opravil z izjemno suverenostjo in brez najmanjšega kazanja znakov pešanja. K temu mu je, poleg kar 22-centimetrske oddaljenosti karoserije od tal, pripomogel še izboljšan elektronsko nadzorovani vsekolesni pogon AWD z novim programom X-mode za vožnjo po globokem snegu in blatu.
V novi notranjosti, ki navduši z izjemno kakovostjo izdelave, je jasno velik poudarek namenjen sodobni elektronoki katere upravljanje se vrši prek 20,3-centimetrskega osrednjega zaslona na dotik. Nad njim se nahaja še nekoliko manjši zaslonček z različnimi funkcijami, med drugim tudi prikazu delovanja hibridnega sistema in nagibom vozila med vožnjo po terenu. Sodobna elektronika veliko vlogo igra tudi pri varnosti, saj ima novi forester vgrajen najnovejši sistem stereo kamer eyesight, ki omogočata napredne funkcije kot so opozorilo pri nenamerni menjavi voznega pasu, aktivni tempomat in samodejno zaviranje v sili.
Pri nas je novega foresterja že možno kupiti za najmanj 37.550 evrov, v ceno pa je že všteta tudi kovinska barva. še več o enem najbolj zanimivih avtomobilov v svojem razredu boste lahko prebrali v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 245-246).