Subaru forester
Ljubljenec avanturistov pri nas že za 35.500 evrov
Šesta generacija foresterja ohranja bistvo prvega modela iz leta 1997, saj vozno suverenost zagotavlja stalni štirikolesni pogon, medtem ko ga v prihodnost pelje blagohibridni dvolitrski bokserski motor.
Ponedeljek, 16. december 2024
Za vse subaruje velja, da imajo izjemno zvest krog ljubiteljev znamke. Forester je tu še toliko prepričljivejši, saj kar 43 odstotkov prodaje pripada predhodnim lastnikom istega modela. Gre za model, ki se je prvič predstavil že leta 1997 in do danes nanizal že šest zaporednih generacij. Najnovejšo, ki ostaja ljubljenka ljudi z aktivnim in brezkompromisnim življenjskim slogom, smo imeli priložnost preizkusiti tako na običajnih cestah kot na negostoljubnih pobočjih severne Italije.
Kar se tiče zunanjosti, gre za enega največjih preskokov tega modela. Oblikovanje je moderno, nepričakovano prečiščeno, a vseeno dovolj samosvoje, da je hitro jasno, za katero znamko gre. Menda so želeli oblikovalci najti recept za podobo, ki bi prepričala tako mlade kupce kot tiste, ki v foresterju iščejo le pregovorno zanesljivost in vtis neuničljivosti.
V nasprotju z mini revolucijo zunanjosti je notranjost veliko bolj v slogu drugih modelov. Kakovost izdelave je premijsko odlična, udobje je prav tako na zavidljivi ravni, medtem ko kar 29,5-centimetrski pokončen osrednji zaslon navdušuje s pregledno grafiko in intuitivno logiko upravljanja. To je dobro, saj analognih gumbov in stikal, z izjemo prgišča na volanskem obroču, praktično ni. Digitalizacija in povezljivost sta v polnem razmahu, vključno s povezljivostjo z Apple CarPlay in Android Auto.
Tako spredaj kot na zadnji klopi se sedi zelo dobro, nekaj zaslug za to pa gre prav gotovo 15 milimetrom širinskega dodatka pri zunanjosti, ki se odraža z malenkost več prostora v ramenskem delu. Skupna dolžina 4,67 metra je za 30 milimetrov večja kot prej in se ob nespremenjeni medosni razdalji najbolj pozna v globini prtljažnega prostora. Ta po novem sprejme kar 508 litrov prtljage, povečljiv pa je na 1.731 litrov.
Seveda je tudi pri tem foresterju ključ v pogonskem sklopu, ki je kombinacija stalnega simetričnega štirikolesnega pogona (S-AWD) in hibridnega pogonskega sklopa z dvolitrskim bokserskim štirivaljnikom z močjo 100 kW (136 KM), ki je povezan z 12,3-kW električnim motorjem v sklopu brezstopenjskega menjalnika Lineartronic. Pogonski sklop zagotavlja nizko težišče in odlično razporeditev mase vozila, ki je v primerjavi s predhodnikom med 30 in 40 kilogramov manjša. Blagi hibridni sklop z baterijskim sklopom kapacitete 0,5 kWh zmore več, kot bi mu pripisali, saj je sposoben zelo kratek čas voziti le na elektriko.
Štirikolesni pogon je pri subarujih sicer samoumeven, a je treba poudariti, da je nekoliko napredoval in po novem poleg različnih programov vožnje, prvič tudi pri vzvratni vožnji na terenu, uporablja električno pomoč.
Ko smo že pri električni pomoči, omenimo, da je forester prvič opremljen z električnim pomikom prtljažnih vrat, prav tako pa ima prvič 360-stopinjski pogled na okolico vozila. Presežek pa je spet dosegel pri varnosti, saj mu je EuroNCAP podelil vseh pet zvezdic, pri čemer je bila še posebej dobro ocenjena varnost otroških potnikov. Subarujeva posebnost, ki zelo pomembno vpliva na varnost, je varnostni sistem EyeSight. Ta uporablja tri kamere, s čimer se je vidno polje skoraj podvojilo, po novem pa zato lahko prepoznava tako kolesarje kot pešce. Serijsko vgrajen sistem ima kar 14 funkcij, od teh je polovica popolnoma novih.
Novi forester je že v salonih in bo do konca marca na voljo po posebej ugodni ceni. Po ceniku osnovni free, ki je vse prej kot slabo opremljen, stane 41.500 evrov, a ga akcijska ponudba lahko poceni za do šest tisočakov. To pomeni, da lahko novega foresterja kupite že za 35.500 evrov. Tako avantura postane še mikavnejša.