Avto.info

Suzuki SX4 S-cross 1.6 DDiS 4WD elegance top

Videz je kos zmogljivostim

  • Temeljito prenovljen S-cross ima več karakterja in bolj terensko kredibilno zunanjost
  • V osnovi še vedno ponuja kombilimuzinsko uporabno in prilagodljivo notranjost
  • Zmogljiv turbodizel je draga izbira, a je edini na voljo z menjalnikom z dvojno sklopko
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Torek, 14. februar 2017

Že pred prenovo je bilo jasno, da je tudi zadržano oblikovan SX4 S-cross prepojen s pristnim Suzukijevim DNK-jem. Opremljen s štirikolesnim pogonom se nikoli ni ustrašil zmernega terena, a se je očitno izkazalo, da kupcem več kot to pomeni dejstvo, da avtomobil svoj terenski potencial pokaže tudi navzven. Zato so prenovo izkoristili za temeljito preobrazbo, po kateri že na daleč opozarja, iz kakšnega testa je. Sprednji del je postal bolj impozanten, avtomobil pa je na račun večjih koles tudi malenkost bolj oddaljen od tal (18 centimetrov).

Preference tistih, ki takšne avtomobile kupujejo, so jasne: navzven naj bo na daleč opazen in robat, v notranjosti pa limuzinsko udoben. Tega so se pri Suzukiju držali in v kabini ohranili precej zadržane linije z umirjeno barvno shemo. Skoraj povsem črno notranjost razbijajo le dodatki v videzu aluminija na armaturni plošči in vratih. Sicer so ponekod zopet uporabili trdo plastiko, ki je sicer trpežna, a nič kaj prijetna na otip. Kaj hočemo, tudi to je zaščitni znak te znamke. Prav nad ničimer pa se ne moremo zmrdovati pri prostorskem izkoristku, tako pri potnikih kot v prtljažniku. Ta v osnovi meri 440 litrov (430, če je naslon zadnjih sedežev nagnjen nazaj) in je povečljiv na 1.269 litrov. Velika odprtina prtljažnih vrat ponuja zelo dober dostop, medtem ko prilagodljivost povečuje še dvojno dno.

Elektronska zapora sredinskega diferenciala je nekaj, česar pri tovrstnih križancih praktično ne vidimo, v zasneženih dneh pa zna priti še kako prav.


S-cross sicer ni pretirano dinamičen avtomobil, a vseeno lahko ponudi nekaj vozniških užitkov. Podvozje je razmeroma mehko, volan pa vseeno dovolj natančen, da voznik izpod koles prejema verodostojne informacije. Ker je bil testni avtomobil opremljen s štirikolesnim pogonom, je bila lega na cesti še toliko bolj zanesljiva. V osnovi sta sicer gnani le sprednji kolesi, takoj ko elektronika zazna zdrs katerega od njiju, pa navor pošlje tudi k zadnjemu paru. Vse skupaj deluje gladko in brezčutno, če pa razmere to zahtevajo, lahko voznik z vrtljivim gumbom izbere katerega od posebnih programov (sport in snow), vključno z zaporo sredinskega diferenciala.

Motorna paleta vsebuje dva (nova) bencinska motorja in en turbodizel, ki velja tudi za najdražjo izbiro. Mi smo testirali prav slednjega, s prostornino 1,6 litra in močjo 88 kW (120 KM), povezanega s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Kombinacija se je izkazala za solidno, tako zaradi bogatega navora kot tihega in gladkega delovanja, a je vseeno ne priporočamo, če dizelski motor ni povsem nujna izbira. Od bolj zmogljivega 1,4-litrskega turbobencinskega stroja je dizel namreč kar za 3.300 evrov dražji in obenem nič kaj bolj varčen. Bencinskega smo sicer le na kratko peljali, testirali pa smo ga v vitari. Takrat se je pri porabi izkazal z zmernostjo, zato upravičeno sklepamo, da bi tudi v tem avtomobilu brez težav konkuriral povprečju 7,9 litra, kolikor je na testu zahteval turbodizel.

Na področju elektronike je v korak s časom S-cross stopil s povsem novim multimedijskim sistemom in dopolnjenim naborom aktivnih pomagal za voznika. V najbolje opremljenih izvedbah zna s pomočjo radarskega tempomata držati razdaljo do vozila spredaj, kamera pa omogoča, da se pred oviro samodejno povsem zaustavi (do 30 km/h, sicer sistem opozori na možnost trka). Večina sistemov vzorno deluje, smo pa med preizkušnjo ugotovili, da je sistem nekoliko preobčutljiv in na možnost trčenja opozarja prepogosto, tudi takrat, ko za to ni prave nevarnosti. Bolje prevečkrat kot nikoli, bi lahko rekli, a se v resnici s tem ne bo ubadalo veliko voznikov. Vsi našteti sistemi so namreč na voljo le pri najvišjih in najdražjih stopnjah opreme. Namesto 27.200 evrov, kolikor je s popustom (2.000 evrov) treba odšteti za testno različico, lahko za 5.300 evrov manj izberete zmogljivejšo bencinski izvedbo s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom, a s stopničko slabšo opremo (premium). Mi bi jo zagotovo!

 

Suzuki SX4 S-cross 1.6 DDiS 4WD elegance top
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1598 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3750/min, 320 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni z dvojno sklopko, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4300 x 1785 x 1580 mm; Medos. razdalja: 2600 mm; Pnevmatike: 215/55 R17; Masa/nosilnost: 1355/515 kg; Prtljažnik: 440–1269 l.
  Največja hitrost:  175 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 13,0 s; Poraba goriva (EU): 5,4/4,2/4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km; Izpust CO2: 120 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.0 boosterjet comfort): 18.700 €, testno vozilo: 29.200 €; Magyar Suzuki Zrt., podružnica v Sloveniji.
vozne lastnosti, štirikolesni pogon doplačilo za dizelski motor brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.