Suzuki ignis
Ultra majhen SUV
Glede na to, da ignisov prejšnje generacije na naših cestah ni bilo ravno malo, se bo prav gotovo marsikdo razveselil novice, da se je mali japonski avtomobilček vrnil. Tokrat lepši, varnejši in mestnim ulicam prijaznejši.
Ponedeljek, 5. december 2016
Kar se zunanjega videza 3,7-metrskega križanca tiče, smo si bili novinarji na mednarodni predstavitvi kar enotni. Spredaj so oblikovalci (nastal je v Suzukijevem oblikovalskem centru v Torinu) zadeli 'žebljco na glavico', saj je videti kot mešanica simpatičnega mestnega malčka in terensko robustne vitare. Bočna linija in zadek pa sta po drugi strani malce bolj oglatih, a še vedno posebnih oblik.
V presenetljivo lepo dodelani kabini, ki kar poka po šivih od vseh elektronskih pomagal, je vseeno najpomembnejši nadpovprečen prostor, ki so ga pri tako majhnem avtomobilu uspeli zagotoviti. Eden za drugim lahko (preizkušeno) sedita dva potnika višine 185 centimetrov, ob tem pa v prtljažniku še vedno ostane 267 litrov prostora (pri štirikolesnem pogonu 227 litrov). Slednje velja za izvedbo za pet ljudi, medtem ko tista za štiri v osnovi sicer ponuja sedem litrov manj prtljažnika (260 litrov), a ima vzdolžno pomična zadnja sedeža, ki lahko prtljažnik še povečata.
Voznikovo delovno okolje je prijetno dodelano in ergonomsko precej učinkovito, čeprav bi si želeli, da bi bil volanski obroč pomičen tudi po globini. Preprosto zasnovana armaturna plošča ima lahko (glede na izbiro opreme) izjemno velik barvni zaslon, kakršnega poznamo že iz vitare in SX4 S-crossa, pri tako majhnih avtomobilih pa tega nismo vajeni. Prav tako nadpovprečno bogat je nabor aktivnih varnostnih pripomočkov kot so dvojna kamera za zaznavanje ovir in samodejno zaviranje v sili, sistem za opozorilo ob nenamernem zapuščanju voznega pasu in sistem za zaznavanje utrujenosti voznika.
Pogonska tehnika ni pretirano raznolika, v osnovi je na voljo le en motor. Bencinski štirivaljnik s prostornino 1,2 litra zmore 66 kW (90 KM) in lahko poganja le sprednji ali pa vsa štiri kolesa. Prav tako je na voljo v 'mehki' hibridni izvedbi, kjer je elektromotor namenjen le pomoči ob speljevanju, litij-ionska baterija pa se polni z zbiranjem energije, ki se sprošča ob zaviranju. Menjalnik je v vsakem primeru petstopenjski; ročni ali robotiziran, ki je na voljo le v kombinaciji s pogonom na sprednji kolesi.
Novi ignis bo v Slovenijo pripeljal prihodnjo pomlad, o cenah pa za zdaj še ni nič znanega. Več o njem boste lahko prebrali v prihodnji številki tiskane izdaje revije Avto fokus (AF209-210).
Oznake:
- ignis
- predstavitev
- SUV
- suzuki
- vozili smo