Suzuki jimny
Diploma iz stila in plezalni doktorat
Dvajset let je suzuki jimny skoraj nespremenjen zdržal na trgu, zdaj pa je prišel čas za zamenjavo. Čeprav je na veliko načinov ostal zelo podoben svojemu predhodniku, je obenem tudi močno napredoval.
Ponedeljek, 24. september 2018
Nova generacija malega plezalca, ki je zgodbo začel pred skoraj pol stoletja, ni klonila pred sodobnimi trendi »mehčanja« terencev. Namesto po brezpotjih se tako privzdignjeni lepotci vozijo v mestnih središčih, njihov največji izziv pa je malce višji pločnik. Jimny se tega ne gre in je tudi v najnovejši izdaji oglat in robustno preprost. Retro poteze izkazujejo spoštovanje vse predhodnikom, pridih modernosti pa vseeno zagotavlja živahna rumena barva.
Da še vedno zvesto sledi svojemu prvotnemu poslanstvu dokazuje lestvasta šasija s togo zadnjo premo s tritočkovnim vpetjem, serijsko pa je seveda opremljen s štirikolesnim pogonom ter reduktorjem. Preklop med različnimi načini pogona se tokrat vrši preko ločene prestavne ročice. Zanimivo, predhodnik je imel temu namenjen gumb na armaturni plošči …
Izbira, ki to ni, je pri motorizaciji zopet zelo omejena. Za pogon namreč skrbi 1,5-litrski bencinski štirivaljnik, ki zmore 75 kW (1102 KM) in je povezan s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Z avtomobilčkom, ki v dolžino meri manj kot tri metre in pol nima pretirano težkega dela, moteč je le hrup, ki se v kabino prikrade pri avtocestni hitrosti. Gre za kombinacijo slabe zvočne izolacije in drugih karakteristik ekstremnih terencev. Kljub temu pa kabina ni povsem špartanska, ampak ponuja nekaj udobja, ki smo ga dandanes uporabniki vajeni. Ob klasičnih merilnikih je armatura dobila novo sredinsko konzolo z barvnim zaslonom na dotik ter moderno oblikovano upravljalno enoto samodejne klimatske naprave. Prijetno presenečenje so tudi upravljalne komande na volanskem obroču. Sicer je jasno, da jimny ne more ponujati prostorskega čudeža, zato je v njem prostora le za štiri potnike, ti pa morajo potovati brez prtljage ali pa s strešnim kovčkom. Za zadnjima sedežema prostora praktično ni!
O cenah za zdaj pri Suzukiju še molčijo, po naši oceni pa bi se te lahko začele nekje pri dvajsetih tisočakih. Podrobnejši članek o legendarnem malčku si preberite v prihajajoči številki revije Avto fokus (AF231).