Tesla model Y
Prenovljeni model Y je lahko vaš za 38.470 evrov
Tesla je tudi v Sloveniji začela ponujati razširjeno paleto različic temeljito prenovljenega modela Y. Na voljo so tri izvedbe, najbolj učinkovita gre 622 kilometrov, najbolj zmogljiva do sto pospeši v 4,8 sekunde.
Torek, 25. februar 2025
O prenovljeni tesli model Y smo že obširno pisali, ko so bile znane prve podrobnosti. Takrat smo povedali, da je bil avtomobil deležen temeljite prenove zunanjosti. Ima LED trak po celotni širini sprednjega dela in ločene žaromete. Sprednji del je zato videti nekoliko bolj eleganten in veliko bolj futurističen kot prej. Velike spremembe so tudi na zadku, kjer prav tako najdemo moderen svetlobni trak, ki povezuje luči in prehaja čez prtljažna vrata. Ta trak ima eno posebnost: velik del svetlobe oddaja posredno, z odsevom na prtljažnih vratih. Spremenjen je tudi pokrov prtljažnika, registrska tablica pa bo po novem na odbijaču, kjer je tudi večji difuzor.
Poleg omenjenih sprememb model Y ponuja tudi nova 19- in 20-palčna platišča ter nove barve karoserije. S strani skoraj vse ostaja enako, z dolžino 480 cm pa je avtomobil daljši za 5 centimetrov.
Notranjost je urejena na podoben način kot pri modelu 3. Novi so armatura, sredinska konzola in obloge vrat ter neprekinjen trak ambientalne osvetlitve. Za razliko od modela 3 ima model Y ročico za smernike - zdi se, da si je Tesla po pritožbah številnih kupcev glede nerodne rešitve gumbov na modelu 3 premislila. Novi so tudi sedeži, zadnja klop pa se po novem lahko električno zloži. Tako kot pri modelu 3, so potniki zadaj dobili dodaten 8-palčni zaslon na dotik med sprednjima sedežema. Uporablja se lahko za nadzor vseh vrst funkcij, povezanih z udobjem, igranje iger ali gledanje videoposnetkov. Sprednji zaslon je nekoliko zrasel in namesto 15 zdaj meri 15,4 palcev.
Tesla trdi, da je novi model Y tišji in bolj prefinjen kot kdaj koli prej, zahvaljujoč aerodinamičnim popravkom, novemu akustičnemu steklu, spremenjenemu vzmetenju in gumam, optimiziranim za hrup. Spremenjena nastavitev podvozja vključuje tudi bolj odzivno krmiljenje.
Na voljo je v treh pogonskih različicah, osnovni ima pogon na zadnji kolesi in doseg 500 kilometrov, sledi mu dvokolesno gnana izvedba z dosegom 622 kilometrov, vrh ponudbe pa je štirikolesno gnana izvedba, ki stotico doseže v 4,8 sekunde in z enim polnjenjem lahko prevozi do 586 kilometrov. Slednja je tudi najdražja in po ceniku stane 52.990 evrov. Srednja izvedba ima ceno 49.990 evrov, vstopna različica pa 43.990 evrov. K vsakemu je treba ob nakupu prišteti tudi stroške transporta in priprave vozila, ki znašajo 980 evrov, kar pomeni, da osnovna stane 44.970 evrov, oziroma 38.470 evrov po odšteti eko subvenciji v višini 6.500 evrov.