Avto.info

Tesla motors

Proizvodni stroški na pol in e-avtomobil za 20 tisočakov?

Električni avtomobil za dvajset tisočakov se zdi z vsakim dnem bolj oddaljen sen. A pri Tesli so prepričani, da je to izvedljivo, recept za uspeh pa leži v drastičnem nižanju stroškov proizvodnje.

Ponedeljek, 6. marec 2023

Če ste že obupali nad idejo cenovno ugodnega električnega avtomobila, se morda le kaže žarek upanja. Medtem ko je Volkswagen nekoč trdil, da prihaja model za 25.000 evrov, je ob pogledu na cenike jasno, da je spodnja meja njihovih električnih avtomobilov danes postavljena bližje 40 tisočakom. Tudi Tesla motors že nekaj let obljublja poceni avtomobil, ki se bo najverjetneje imenoval model 2, na letošnjem dogodku ob dnevu vlagateljev pa so končno vsaj nekoliko razkrili tudi načrt za to. Pred časom so trdili, da bodo izdelali avtomobil za 20.000 ameriških dolarjev. Bo to ta avtomobil?

Kot pravi njihov glavni razvojni inženir Lars Moravy, bo za znižanje cene ključno drastično rezanje stroškov proizvodnje. V ta namen se bodo oddaljili od klasičnih proizvodnih zakonitosti in se zadeve lotili popolnoma na novo. Kot pravijo, je avtomobilska industrija omejena z določenimi procesi, ki diktirajo hitrost in stroške proizvodnje. Kot primer so navedli postopek proizvodnje klasične avtomobilske karoserije, ki je sprva izdelana v celoti in pobarvana v belo, nato pa končno barvo. Šele nato se začne vanjo vgrajevati vse potrebne sklope, še prej pa se z nje odstrani vrata, kar zopet povzroča dodatno in po mnenju Tesle, nepotrebno delo. Njihove zamisli naj bi proizvodne procese izboljšale za do 40 odstotkov. TU gre tako za zmanjšanje količine dela kot velikost delovnega prostora – tekočega traku, kar pomeni tako boljšo učinkovitost in hitrejšo vzpostavitev novih obratov.

Vse to bodo prvič uporabili na popolnoma novem modelu, najverjetneje modelu 2. Da bi dosegli obljubljeno 50-odstotno zmanjšanje stroškov, morajo narediti tudi nekatere druge reze. Kot pravijo, bo avtomobil za okoli 30 odstotkov lažji, vgrajeno pa bo imel za četrtino manjšo baterijo kot model 3.

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.