Avto.info

Aktualno

Ko pada toča: ljudje, ne ustavljajte pod nadvozi!

Ljubezen do avtomobila in strah marsikomu zameglita presojo. Med neurjem se je potrebno varno izločiti iz prometa.

Sreda, 13. junij 2018

Ustavljanje pod nadvozi v času neurja s točo, je resnično strahopetno dejanje. Je kot evakuacija na letalu, ko se en potnik ustavi na izhodu v sili – sebe je skoraj rešil, ampak je kraljevsko nategnil vse ostale, ki so udeleženi v nesreči za njim.

Ko tolče toča, smo popolnoma nemočni. Lahko se nanjo pripravimo in po najboljših (ne egoističnih) močeh preprečimo kolateralno škodo. Policisti in inštruktorji varne vožnje vsako poletje zvenijo kot pokvarjena plošča, ko opozarjajo, naj se nikar ne ustavljamo sredi ceste, v predoru ali pod mostom, saj s tem ogrožamo sebe in ostale voznike. Pa se kljub temu zgodi vsako leto, ob vsakem neurju s točo.

Instinkt je lahko smrtonosen

Če med vožnjo začne ropotati po strehi, čimprej varno ustavite avto na najbližjem parkirišču ali počivališču. Na avtocesti je prepovedano ustavljanje na odstavnem pasu, pod nadvozih in v tunelu, policisti pa vas lahko kaznujejo z globo 300 evrov. Če zaustavitev ni možna, prilagodite hitrost in bodite pozorni na vozila pred sabo ter opozorite voznike za sabo. Ne cenite svojega avtomobila bolj kot svoje življenje ali življenja drugih.

Pravilno ravnanje v takšnih vremenskih pogojih lahko pomeni razliko med življenjem in smrtjo. Pomislite, kako bi se počutili, če bi bili udeleženi v hudi prometni nesreči zaradi nekoga, ki je želel obvarovati svoj dragoceni »pleh«. Mimogrede, ste vedeli, da je vetrobransko steklo trdnejše od stranskih in zadnjega ter da v tujini svetujejo, naj se vozilo vedno obrne tako, da bo toča padala nanj?

Preventiva pred kurativo

Na Agenciji RS za okolje pravijo, da lahko intenziteto neviht in točne geografske lokacije napovedo za uro vnaprej, zato je priporočljivo spremljati aktualne napovedi, lahko pa si namestite tudi aplikacijo, ki vas bo o tem opozorila (brezplačno jih ponujajo nekatere zavarovalnice). Avtomobil parkirajte pod streho ali v garažno hišo, izogibajte se prostorom pod drevesi, v skrajnem primeru pa ga zavarujte z odejami, rjuhami ali protitočnimi ponjavami. Slednji ukrep pa zagotovo ni priporočljiv v primeru, če je toča že začela padati, saj vas lahko poškoduje.

Da je lahko tudi usodna, priča leto 1986, ko je v Bangladešu zaradi zrn v velikost grenivke umrlo kar 92 ljudi. Za drugo največje neurje glede na gmotno škodo v evropski zgodovini velja orkan v Münchnu leta 1984, ko so z neba padale krogle s premerom 19 centimetrov. Če pogledamo še dlje v zgodovino, zapisi na Kitajskem denimo poročajo, da je v začetku 20. stoletja padala 4,5 kilogramska toča s premerom 21 centimetrov. Čeprav se morda sliši obrabljeno, se avto res da popraviti ali zamenjati, glave pa ne.

Zbilo je avto, kaj pa sedaj?

Če je vozilo kasko zavarovano, ga odpeljite na cenilno mesto zavarovalnice in nato še k serviserju. V kolikor je vozno, lahko počakate nekaj dni, da ne boste po nepotrebnem čakali v gneči. Če škoda ni prehuda, lahko udrtine popravite tudi s t.i hladnim popravilom (deluje sicer tudi druge manjše poškodbe karoserije).

Intenzivnost toče vedno večja

Toča v Sloveniji povzroča milijonske škode in se uvršča na tretje mesto najpogostejših naravnih nesreč pri nas. Statistične in teoretične raziskave pravijo, da nekajkrat na leto pade toča s premerom zrn dva centimetra in na vsakih nekaj let s premerom zrn tri centimetre. Osem ali več centimetrska toča je redka. Verjetno najdebelejša zrna so izmerili davnega leta 1824 na Dolenjskem – merila naj bi 27 centimetrov in tehtala 323 gramov.

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.