Aktualno
Ko pada toča: ljudje, ne ustavljajte pod nadvozi!
Ljubezen do avtomobila in strah marsikomu zameglita presojo. Med neurjem se je potrebno varno izločiti iz prometa.
Sreda, 13. junij 2018
Ustavljanje pod nadvozi v času neurja s točo, je resnično strahopetno dejanje. Je kot evakuacija na letalu, ko se en potnik ustavi na izhodu v sili – sebe je skoraj rešil, ampak je kraljevsko nategnil vse ostale, ki so udeleženi v nesreči za njim.
Ko tolče toča, smo popolnoma nemočni. Lahko se nanjo pripravimo in po najboljših (ne egoističnih) močeh preprečimo kolateralno škodo. Policisti in inštruktorji varne vožnje vsako poletje zvenijo kot pokvarjena plošča, ko opozarjajo, naj se nikar ne ustavljamo sredi ceste, v predoru ali pod mostom, saj s tem ogrožamo sebe in ostale voznike. Pa se kljub temu zgodi vsako leto, ob vsakem neurju s točo.
Instinkt je lahko smrtonosen
Če med vožnjo začne ropotati po strehi, čimprej varno ustavite avto na najbližjem parkirišču ali počivališču. Na avtocesti je prepovedano ustavljanje na odstavnem pasu, pod nadvozih in v tunelu, policisti pa vas lahko kaznujejo z globo 300 evrov. Če zaustavitev ni možna, prilagodite hitrost in bodite pozorni na vozila pred sabo ter opozorite voznike za sabo. Ne cenite svojega avtomobila bolj kot svoje življenje ali življenja drugih.
Pravilno ravnanje v takšnih vremenskih pogojih lahko pomeni razliko med življenjem in smrtjo. Pomislite, kako bi se počutili, če bi bili udeleženi v hudi prometni nesreči zaradi nekoga, ki je želel obvarovati svoj dragoceni »pleh«. Mimogrede, ste vedeli, da je vetrobransko steklo trdnejše od stranskih in zadnjega ter da v tujini svetujejo, naj se vozilo vedno obrne tako, da bo toča padala nanj?
Preventiva pred kurativo
Na Agenciji RS za okolje pravijo, da lahko intenziteto neviht in točne geografske lokacije napovedo za uro vnaprej, zato je priporočljivo spremljati aktualne napovedi, lahko pa si namestite tudi aplikacijo, ki vas bo o tem opozorila (brezplačno jih ponujajo nekatere zavarovalnice). Avtomobil parkirajte pod streho ali v garažno hišo, izogibajte se prostorom pod drevesi, v skrajnem primeru pa ga zavarujte z odejami, rjuhami ali protitočnimi ponjavami. Slednji ukrep pa zagotovo ni priporočljiv v primeru, če je toča že začela padati, saj vas lahko poškoduje.
Da je lahko tudi usodna, priča leto 1986, ko je v Bangladešu zaradi zrn v velikost grenivke umrlo kar 92 ljudi. Za drugo največje neurje glede na gmotno škodo v evropski zgodovini velja orkan v Münchnu leta 1984, ko so z neba padale krogle s premerom 19 centimetrov. Če pogledamo še dlje v zgodovino, zapisi na Kitajskem denimo poročajo, da je v začetku 20. stoletja padala 4,5 kilogramska toča s premerom 21 centimetrov. Čeprav se morda sliši obrabljeno, se avto res da popraviti ali zamenjati, glave pa ne.
Zbilo je avto, kaj pa sedaj?
Če je vozilo kasko zavarovano, ga odpeljite na cenilno mesto zavarovalnice in nato še k serviserju. V kolikor je vozno, lahko počakate nekaj dni, da ne boste po nepotrebnem čakali v gneči. Če škoda ni prehuda, lahko udrtine popravite tudi s t.i hladnim popravilom (deluje sicer tudi druge manjše poškodbe karoserije).
Intenzivnost toče vedno večja
Toča v Sloveniji povzroča milijonske škode in se uvršča na tretje mesto najpogostejših naravnih nesreč pri nas. Statistične in teoretične raziskave pravijo, da nekajkrat na leto pade toča s premerom zrn dva centimetra in na vsakih nekaj let s premerom zrn tri centimetre. Osem ali več centimetrska toča je redka. Verjetno najdebelejša zrna so izmerili davnega leta 1824 na Dolenjskem – merila naj bi 27 centimetrov in tehtala 323 gramov.
Oznake:
- Avto fokus
- toča
- ustavljanje
- vožnja