Toyota GR yaris
Novi športni yaris z 261 ”konji” in štirikolesnim pogonom
Toyota je na avtomobilskem salonu v Tokiu presenetila z novim športnim yarisom, iz oddelka Gazoo Racing, ki nedvomno presega pričakovanja.
Petek, 10. januar 2020
Izjemno nabritega yarisa so razvili v oddelku Gazoo Racing za homologacijo Toyotinega novega reli dirkalnika, svoje pa je dodal tudi Tommi Mäkinen Racing.
Zasnova te žepne rakete je nekaj posebnega, saj so inženirji združili sprednji del platforme GA-B za mala vozila, na kateri je zasnovan običajni yaris nove generacije ter zadnji del platforme GA-C na kateri med drugim sloni tudi corolla, kar je omogočilo vgradnjo štirikolesnega pogona ter bolj sofisticirano neodvisno vzmetenje zadaj. Za zanesljivo zaviranje skrbijo zračeni koluti premera 356 mm in štiribatnimi čeljustmi spredaj in koluti premera 297 mm z dvobatnimi čeljustmi zadaj.
Pod sprednjim pokrovom se vrti divji 1,6-litrski turbobencinski trivaljnik, ki razvije 192 kilovatov (261 KM) moči in 360 Nm navora. Japonska izvedba bo še močnejša in bo ponujala 200 kilovatov (272 KM) moči in 370 Nm navora. Motor je povezan izključno s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki prenaša moč na vsa štiri kolesa. Za doplačilo bo v sklopu paketa circuit na voljo tudi mehanska delna zapora diferenciala Torsen spredaj in zadaj, vključena pa bodo tudi lažja kovana 18-palčna platišča s pnevmatikami Michelin Pilot Sport 4s mer 225/40.
Voznik bo lahko izbiral med voznimi načini normal, sport in track, pri čemer se pri prvem navor med sprednjo in zadnjo osjo razdeli v razmerju 60:40, pri drugem 30:70, pri tretjem pa 50:50. Delovanje štirikolesnega pogona se prilagaja glede na razmere in po potrebi prenese do 100 odstotkov navora na sprednjo ali zadnjo os ter s tem izboljša oprijem za hitrejše speljevanje ovinkov.
Avtomobilček, ki bo na voljo le v trivratni izvedbi, tehta 1.280 kilogramov, do stotice se izstreli v 5,5 sekunde in doseže elektronsko omejeno hitrost 230 kilometrov na uro.
Agresivno zunanjost s padajočo strešno linijo, širokimi blatniki in agresivnima odbijačema dopolnjuje notranjost v črnem usnju in alkantari s kontrastnimi rdečimi šivi.
Kdaj bo GR yaris na voljo v Evropi in koliko bo treba zanj odšteti, bo znano v kratkem. Na Japonskem je treba za izvedbo first edition odšteti okoli 32.500 evrov.
Oznake:
- gazoo racing
- GR yaris
- štirikolesni pogon
- Toyota