Toyota RAV4 hibrid executive
Spet premika meje
- Prerojeni ustanovitelj svojega razreda je letvico potisnil še nekoliko višje
- Sprednji kolesi vrti izjemno učinkovit hibridni pogon s skupno močjo 160 kW (218 KM), ki je na testu povprečno porabil le 6,5 litra
- Nova platforma prinaša občutno izboljšane cestne vozne lastnosti
Sreda, 7. avgust 2019
Približno četrt stoletja mineva od trenutka, ko je svet spoznal toyoto RAV4, visoko nasajen avtomobil mehkih linij z udobjem običajnih cestnih avtomobilov. Takrat se je rodil prvi mestu prijazen terenec oziroma crossover, in čeprav je skorajda lastnoročno sprožil enega največjih trendov v avtomobilski zgodovini, v poplavi sebi podobnih še danes zna izstopati. A v najnovejši, že peti generaciji ne le na račun hibridnega pogona, temveč še z marsičim.
V resnici je najbolj revolucionarno kar oblikovanje, za katero se zdi novinec nekako bolj odrasel in športno samozavesten. Pri štirih metrih šestdeset dolžine se Japonci ne morejo iti mestne simpatičnosti, ampak ima RAV4 ostre linije, ki ravno dovolj zmotijo elegantno celoto. O lepoti ne bomo sodili, lahko pa pritrdimo, da je parkiran znal presenetljivo velikokrat pritegniti pozornost mimoidočih.
Upamo si trditi, da bi bili še bolj navdušeni nad tistim, kar je skrito v notranjosti. Ker je narejen na novi hišni platformi TNGA in ima za tri centimetre daljšo medosno razdaljo, v kabini ponuja precej boljši prostorski izkoristek. Na vseh sedežih se odlično sedi, za kolena prostora ne zmanjka zlahka, dobrodošli so tudi dodatni širinski milimetri. Učinkovito pakiranje, ki ga omogoča nova zasnova na koncu, potrjuje še lepo obdelan prtljažni prostor, ki v osnovi ponuja 580 litrov
prostora. Dno je ravno, podiranje naslonjal zadnjih sedežev pa ga poveča na 1.690 litrov.
V luči vse večje prevlade križancev se RAV4 s prostornostjo, vgrajeno varnostjo in energijsko učinkovitostjo izkaže za skoraj popoln družinski avtomobil.
Armatura s široko sredinsko konzolo in naravnost ogromnimi vrtljivimi gumbi za uravnavanje prezračevanja povzema robustnega land cruiserja, z večnamenskim, na dotik občutljivim zaslonom nad njimi in še nekaterimi malenkostmi pa kaže svojo mehkejšo sodobno plat. Nižji sedež in predvsem po globini izdatneje nastavljiv volanski obroč zagotavljata dobro ergonomijo. Izbrani materiali, oblikovanje in pametna razporeditev stikal poskrbijo za v celoti kakovostnejši vtis kot prej. Tudi kabina je
prijetno tiha, trušč s ceste prodre v zelo zmernih količinah, najbolj moteč je hrup motorja, a le ob resnem priganjanju.
Eden od vrhuncev novega RAV4 so prav gotovo vozne lastnosti. Jasno, da to ni športni avtomobil, a v kontekstu modelov z visoko oddaljenostjo karoserije od tal (tu meri kar 19 centimetrov!) je rezultat zares odličen. Novo podvozje, kar 57 odstotkov večja trdnost karoserije, nižje težišče in ugodnejša razporeditev mase v razmerju 51 : 49 v korist sprednje osi so glavni razlogi za to. Dober je tudi občutek na volanu, tako v ostrih zavojih kot pri višjih hitrostih.
Za pogon skrbi izboljšan hibridni sklop, ki je kombinacija 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika z močjo 131 kW (178 KM) in 88-kilovatnega elektromotorja, efektivna moč pa znaša 160 kW (218 KM). Dovolj, da se z mesta do stotice zgane v spodobnih 8,4 sekunde, čeprav vlogo posrednika med kolesi in motorjem igra brezstopenjski menjalnik CVT, ki na splošno velja za vse prej kot prvo izbiro dinamičnih voznikov. Neprijetnega tuljenja motorja večinoma nismo poslušali, le ob priganjanju se med iskanjem pravih vrtljajev še rad oglasi. Majhna cena, če to pomeni, da tako zmogljiv motor porabi tako malo goriva, kot ga je testni RAV4. Na dolgih vožnjah smo se družinsko naloženi in z vožnjo pri zgornjih mejah omejitev zlahka držali šestih litrov, medtem ko v mestu, tudi po zaslugi kratkotrajne izključno električne vožnje, povprečje ni kaj veliko bolj naraslo. To so rezultati, ki se jim v praksi še primerljivo zmogljivi dizli le stežka približajo.
Toyota RAV4 hibrid executive |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2487 ccm, 131 kW (178 KM) pri 5500/min, 221 Nm pri 3600/min; Motor (električni): sinhronski, s stalnim magnetom, 88 kW (120 KM), 202 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4600 x 1855 x 1685 mm; Medos. razdalja: 2690 mm; Pnevmatike: 225/60 R18; Masa/nosilnost: 1590/545 kg; Prtljažnik: 580–1690 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,4 s; Poraba goriva (EU): 4,5/4,3/4,5 l/100 km; Povprečje na testu: 6,5 l/100 km; Izpust CO2: 102 g/km. |
Cena: osnovni model (2.0 2WD comfort): 28.900 €, testno vozilo: 40.350 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
pogonski sklop, prostornost, poraba | brezstopenjski menjalnik | brez napak |